Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kunhan mies saapuu töistä, niin potkaisen sian ovesta pihalle!

Vierailija
03.01.2018 |

Pakkasin jo sian tavarat pahvilaatikoihin. Kaikki on valmiina, nyt vaan odotellaan k*sipään saapumista kotiin. Kannattiko käydä vieraissa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ajattelit tuon noin laillisesti hoitaa? Meinaan vaikka asunto olisi yksin sun omistama, et voi ketään ajaa asunnosta noin vaan, vaan se vaatii oikeuden häätöpäätöksen.

Toki jos mies suostuu itse lähtemään, niin hyvä. Mutta sä olet tossa nyt aika juridisesti heikoilla, vaikka moraalisesti oletkin tietysti oikeassa.

Toi muuten on totta. Meillä mies totesi ihan lunkisti, että hän lähtee vasta kun on löytänyt asunnon. Siihen meni neljä kuukautta. Kyllä vitutti, mutta minkäs teit. Edes sikoja ei voi ajaa yön selkään. Vaihtoehto olisi ollut se, että olisin itse lähtenyt, mutta kun omistan asunnon, niin eipä paljon huvittanut jättää asuntoa miehen armoille.

Ei kai sun olisi noin kauan tarvinnut sitä katsella? Oliko sillä vuokrasopimus sulle ja siinä mainittu esim. puolen vuoden varoitusaika, vai mikä se normi nyt onkaan?

Kyllä siinä voi helposti mennä useampikin kuukausi saada oikeudesta täytäntöönpanokelpoinen häätötuomio. Häädettävä ensin välttelee haasteen tiedoksiantoa, sitten viivyttelee vastauksensa kanssa, sitten mahdollisesti vielä valittaa tuomiosta. Voi tuossa mennä pahimmillaan toista vuotta. Siihen asti kun on täytäntöönpanokelpoinen tuomio, niin ihminen asuu halutessaan kotiosoitteessaan vaikka ei edes maksaisi asumisestaan (esim. vuokralainen joka on lopettanut vuokranmaksun ja siksi häädetään).

Vierailija
22/23 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika avuton se mies on jos lukot on vaihdettu ja kamat jätesäkeissä pihalla kun se tulee töistä. Niin minä tekisin. Tekisin niin vaikka asunto on molempien nimissä jos mies pettäisi. Jos mies yrittäisi väkisin asua luonani herättäisin sen joka yö kaatamalla ämpärillisen kylmää vettä sen päälle.

Alkaisi uusi asunto löytyä äkkiä.

Niin, nimittöin sulle, ja lähestymiskielto päälle. Ei tuohon tarvita kuin soitto poliisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ajattelit tuon noin laillisesti hoitaa? Meinaan vaikka asunto olisi yksin sun omistama, et voi ketään ajaa asunnosta noin vaan, vaan se vaatii oikeuden häätöpäätöksen.

Toki jos mies suostuu itse lähtemään, niin hyvä. Mutta sä olet tossa nyt aika juridisesti heikoilla, vaikka moraalisesti oletkin tietysti oikeassa.

Toi muuten on totta. Meillä mies totesi ihan lunkisti, että hän lähtee vasta kun on löytänyt asunnon. Siihen meni neljä kuukautta. Kyllä vitutti, mutta minkäs teit. Edes sikoja ei voi ajaa yön selkään. Vaihtoehto olisi ollut se, että olisin itse lähtenyt, mutta kun omistan asunnon, niin eipä paljon huvittanut jättää asuntoa miehen armoille.

Ei kai sun olisi noin kauan tarvinnut sitä katsella? Oliko sillä vuokrasopimus sulle ja siinä mainittu esim. puolen vuoden varoitusaika, vai mikä se normi nyt onkaan?

Ei siinä mitään vuokrasopimuksia travita, riittää, että toinenkin on kirjoilla ko. asunnossa. Vaatii oikeudelta häätöpäätöksen ja joskus voi olla jopa niinkin, että oikeus katsoo asunnon omistusolosuhteista riippumatta, että se toinen puoliso tarvitsee mm. alaikäisen huollettavan takia, että hän tarvitsee asuntoa enemmän!

Aika uskomattomaltahan se tuntui, mutta mies sitten muutti työhuoneeseen ja eli omaa eämäänsä ne neljä kk.