Apua! Sain haasteen käräjäoikeudesta
Mitä ihmettä se voi olla? Käyn töissä,minulla on luottotiedot kunnossa enkä tietääkseni ole tehnyt mitään rikollista, mutta näin vain minule se tupsahti postilaatikosta. Jännittää enkä uskalla hakea.. mitä haasteita te olette saaneet? Voiko tämä liittyä ylinopeuteen, olen aika nopea eikä nopeysrajoituksia oikein ole tehty minua varten.
Kommentit (19)
Joku on haastanut sinut oikeuteen? Ex tai joku, jonka kanssa olet riitautunut?
Oletko ollut todistamassa rikosta tms?
Mä sain eksältä useinkin noita haasteita. Keep calm!
Tai sinut on haastettu todistajaksi johonkin.
Ei ole kokemusta asiasta, mutta vähän erikoista jos se ei siinä haastekirjeessä lue mistä on kyse -?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut todistamassa rikosta tms?
Olen ollut parin vuoden aikana kahdesti todistajana (työni vuoksi). Ne tulevat tavallisena kirjeenä ja poliisi on soitellut jo tutkintavaiheessa.
Mulle soitti poliisi kerran, jos tulisin kuultavaksi todistajana. Kävi ilmi, että soittivat väärälle henkilölle. Nimeni on melko harvinainen.
Vierailija kirjoitti:
Tai sinut on haastettu todistajaksi johonkin.
Tästä tuli mieleen eräs seuraamani oikeustapaus, jossa todistaja sai suurimmat sakot :D ei kannata jäädä todistamaan
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemusta asiasta, mutta vähän erikoista jos se ei siinä haastekirjeessä lue mistä on kyse -?
Veikkaan että aloittaja ei ole vielä saanut haastekirjelmää, vaan pelkästään ilmoituksen jossa kehotetaan noutamaan kirjelmä haastemieheltä. Nuo pitää toimittaa todisteellisesti, eli ei tule postissa vaan käydään paikanpäällä hakemassa tai jos ei onnistu niin haastemies käy lopulta kotiovella.
Muista mainita ensimmäisenä se, että käyt töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että aloittaja ei ole vielä saanut haastekirjelmää, vaan pelkästään ilmoituksen jossa kehotetaan noutamaan kirjelmä haastemieheltä. Nuo pitää toimittaa todisteellisesti, eli ei tule postissa vaan käydään paikanpäällä hakemassa tai jos ei onnistu niin haastemies käy lopulta kotiovella.
Minulle on tullut tavallisessa postissa ja mukana kaavake, jolla piti ilmoittaa, että on saanut asian tiedoksi + palautuskuori sille. Ja ilmoitus, että jos ei palauta todistusta vastaanottamisesta, tiedoksianto toimitetaan muulla tavalla, esim. haastemiehen välityksellä.
Suomen valtio haastaa sinut mukaan säästötalkoisiin, jotta kansanedustajien sopeutumiseläkettä ei tarvitse leikata.
Todennäköisintä on, että sinut on haastettu todistajaksi johonkin juttuun.
Mutta se että rikkoo nopeusrajoituksia ei tarkoita että on nopea vaan että on piittaamaton mulkku.
Sinut halutaan avaintodistajaksi kansainväliseen rikosvyyhtijuttuun. Nyt menee elämä jännäksi!
Kannattaa soittaa ennen kuin käy hakemassa lapun.
Nimittäin kun olet kuitannut sen vastaanotetuksi niin olet virallisesti haastettu. Jos haastetta ei saada toimitettua sinulle niin et ole haastettu.
T. Vanha keimo
Mulle tuli kerran haaste todistajaksi. Oli mennyt jo vuosia siitä itse rikoksen todistamisesta niin olin jo unohtanut koko jutun.
Kyllä vähän itseäkin pohditutti kun piti hakea se kuori sieltä, että mitähän sitä on tullu tehtyä. :)
Soita sinne haastemiehelle tai käy paikanpäällä hakemassa paperit, sillä se selviää. Ei sitä kukaan voi täällä arvata, mitä asiaa heillä on sinulle.
Jos et ole tehnyt mitään rikollista, kyseessä on todennäköisesti jonkinlainen sopimusriita, esimerkiksi maksamaton lasku. Toki tuollaista laskua olisi ensin peritty maksumuistutuksilla ja todennäköisesti myös perintätoimiston voimin, ennen kuin mennään oikeuteen.