Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gynekologi kosketteli mua hieman "liikaa" - onko normaalia?

Vierailija
03.01.2018 |

Tulipa näistä metoo-jutuista mieleeni se, kun itseäni jäi väivaamaan se, kun parikymppisenä kävin ekaa kertaa gynekologilla ja mielestäni se (nais)gynekologi silitteli/siveli mua reisistä/lantiolta sen tarkastuksen jälkeen aivan turhan paljon sekä loi sellaisen flirttailevan "limaisen" katseen.

Mutta saatoin toki vain kokea tilanteen sellaiseksi ja tavallaan liioitella sitä sen vuoksi, kun olin niin yllättynyt. Eipä siinä silti mitään konkreettista "pahaa" tapahtunut - mielestäni se gyne oli vain epäasiallisen rajoilla...tai sitten vain koin jonkun normaalin rennon ystävällisyyden yllättävänä, kun odotin hyvin kliinisen neutraalia kohtelua.

Sen jälkeen olen käynyt ainoastaan raskauksiin liittyen gynegologisissa tutkimuksissa sekä papa-kokeessa. Niiden osalta kohtelu oli hyvin neutraalia ja asiallista. Oon kertonut kokemuksestani parille henkilölle ja he uskoivat, että liioittelen ja että eihän gynekologi voi olla kiinnostunut potilaastaan "siinä mielessä" tietenkään. Onko teitä muita gynet "hiplailleet" liikaa tai katselleet jotenkin "nälkäisin katsein"?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikanani oli yleisenä puheenaiheena miesgynekologi, joka ns. taputteli hieman liian toverillisesti asiakkaitaan pyllylle tutkimusten jälkeen.

Yleensä vaisto kyllä sanoo, milloin kyse on epäasiallisesta käyttäytymisestä.

Suosin kokeneita naislääkäreitä.

Vierailija
2/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikanani oli yleisenä puheenaiheena miesgynekologi, joka ns. taputteli hieman liian toverillisesti asiakkaitaan pyllylle tutkimusten jälkeen.

Lue aloitusviesti. Kyse olikin naislääkäristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siinä oli taustalla sekin, että olin todella kokematon seksuaalisesti ja sitten joku juuri alapäätäni tutkaillut vanhempi, sinänsä tosi nuorekkaan oloinen nainen silitteli mun reittäni ja vaikutti joteniin epätavallisen ystävälliseltä ja ne katseet olivat tavallista pidempiä ja hieman "pilke silmäkulmassa". Ajattelin tuolloin kauhistuneesti, että "toi oli varmaankin lesbo". :/ Ehkä tuo kokemukseni meni vain oman kokemattomuuteni piikkiin - se tilanne nolotti aivan kamalasti, kun siis olin juuri aloittanut seksielämän ja olin ollut ainoastaan yhden miehen kanssa intiimisti.

Vierailija
4/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhki eritettä reisiltä?

Itse olin mielestäni hirveän lihava kahden raskauden jälkeen 163/65, vatsassa röllykkä, nuori naisgyne runnoi vatsaani niin, että ajattelin hänen inhoavan kamalaa mahaani. Mutta samalla ajattelin, ettei lääkäri niin voi ajatella. Seuraavana päivänä kotona huomasin kolme mustelmaa vatsallani lääkärin sormista. Ehkä hän inhosikin röllykkääni, samanlaista runnomista en ole muilta gyneiltä saanut, vaikka kiloja on tullut lisää ja röllykkä kasvanut.

Vierailija
5/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue aloitusviesti. Kyse olikin naislääkäristä.

Joo, hän oli nainen ja itselleni tuli lesbovibat kyllä. Mun mielestäni se muu koskettelu oli jotenkin tarpeetonta siinä tilanteessa ja itselleni tuli kiusaantunut olo. Tosin en mä nyt sellaisesta silti ehkä olisi valittanutkaan mihinkään. Tuli vain sellainen olo, että "mikä toi juttu oikein oli?" ja tulkitsinkohan nyt väärin.

Mulla on ollut vuosia myöhemmin kerran myös hieman vastaava tilanne toisen sote-ammattilaisen kanssa, jolloin se henkilö jotenkin vihjaili leikin varjolla, että haluaakin nähdä mua mun itseni takia - ei sen hoitojutun takia. Mutta senkin saatoin tulkita väärin. Tosin mä onneton ihastuin tähän toiseen "vihjailevaan" tyyppiin sitten oikeastikin ja mäkin aloin odottaa niitä tilanteita pääosin hänen vuokseen jne. :/

Vierailija
6/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tahtonut rauhoitella sinua silittämällä jos vaikutit todella jännittyneeltä? Tosin en tiedä kuuluuko sellainen rauhoittelu gynekologille vai kuuluisiko heidän olla aina mahdollisimman neutraaleja...

Vierailija
7/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin mielestäni hirveän lihava kahden raskauden jälkeen 163/65, vatsassa röllykkä, nuori naisgyne runnoi vatsaani niin, että ajattelin hänen inhoavan kamalaa mahaani. Mutta samalla ajattelin, ettei lääkäri niin voi ajatella. Seuraavana päivänä kotona huomasin kolme mustelmaa vatsallani lääkärin sormista. Ehkä hän inhosikin röllykkääni, samanlaista runnomista en ole muilta gyneiltä saanut, vaikka kiloja on tullut lisää ja röllykkä kasvanut.

Siis hän siveli ulkopintaa ja pitkään & kevyesti. Eikä siinä ollut mitään pyyhittävää. Olin nuori ja hoikkakin, eikä mitään röllyköitä ei ollut.

Vierailija
8/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttikö hän jotain surisevaa laitetta.

Vierailija
9/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tahtonut rauhoitella sinua silittämällä jos vaikutit todella jännittyneeltä? Tosin en tiedä kuuluuko sellainen rauhoittelu gynekologille vai kuuluisiko heidän olla aina mahdollisimman neutraaleja...

Voi olla niinkin. Mutta miksi juuri reidestä ja silleen kevyen hyväilevästi? Aargh. :) Ja en ole mikään suuri tunteidentulkitsija, mutta hänen katseessaan ja eleissään oli jotain erikoista myös, siis flirttailevaa. Mutta järjellisesti ajatellen en kyllä usko, että naispuolista, kokenutta gyneä voisi kiinnostaa joku naispotilaansa.

T. Ap

Vierailija
10/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä epäasiallisesti käyttäytyviä lääkäreitä löytyy niin miehistä kuin naisistakin, niin kokeneista kuin kokemattomistakin. Mutta suurin osa lääkäreistä on asiansa osaavia ammattilaisia.

Vierailija
11/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttikö hän jotain surisevaa laitetta.

Ei sentään. :) Ja siis edelleenkään en tavallaan edes usko, että hän olisi voinut olla musta kiinnostunut. Mutta siis kiinnosti se, onko sellainen hyväilevä ja vähän flirttailevan oloinen tyyli sittenkin ihan normaalia.

Vierailija
12/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hän siveli ulkopintaa ja pitkään & kevyesti. Eikä siinä ollut mitään pyyhittävää. Olin nuori ja hoikkakin, eikä mitään röllyköitä ei ollut.

Tarkoitin tuolla omalla kokemuksella, että voihan kohtelu olla epäasiallista, niinkuin itse koin. Tai sitten hän yritti rauhoitella jännitystäsi, vaikea ammatti ja paljon hienotunteisuutta vaaditaan kun on toisen, avuttoman, alastoman jalkojen välissä tekemässä työtään.

Vierailija
13/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap fantasioimassa

Vierailija
14/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologitarinoissa on jotain kiihottavaa.......t.naispervo

Vierailija
15/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lekurilla hanskat kädessä vai hiplailiko paljain käsin?

Vierailija
16/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei kuulosta sopivalta mitkään ylimääräiset ja hitaat hyväilyt.

Vierailija
17/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säädettäköön eduskunnassa (naisverkosto?) naisen vaisto painavaksi todisteluksi. Mennään oikeusvaltiossa muutama askel "oikeaan" suuntaan.

Aloittaja pykäämään kansalaisaloitetta kokemuksiensa nojalla.

Ps. Miehen vaistoa ei olekaan.

Vierailija
18/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt kuvittelee kaikenlaista, johtuen jostain omista neurooseistaan tai ylivirittyneisyydestään tilanteessa. Eräskin nainen luuli, että gynekologinsa on jonkilainen pervo, koska halusi tutkia perustarkastuksen yhteydessä hänen rintansa. Hän ilmeisesti tulkitsi asian näin, koska on suuririntainen ja automaattisesti oletti, että lääkäriä kiinnostaa. No, kaikkihan sen tietää, että rinnat tutkitaan koosta riippumatta peruskäynnin yhteydessä.

Vierailija
19/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset nyt kuvittelee kaikenlaista, johtuen jostain omista neurooseistaan tai ylivirittyneisyydestään tilanteessa. Eräskin nainen luuli, että gynekologinsa on jonkilainen pervo, koska halusi tutkia perustarkastuksen yhteydessä hänen rintansa. Hän ilmeisesti tulkitsi asian näin, koska on suuririntainen ja automaattisesti oletti, että lääkäriä kiinnostaa. No, kaikkihan sen tietää, että rinnat tutkitaan koosta riippumatta peruskäynnin yhteydessä.

Mun rinnat on tutkittu muutamaan otteeseen (myös yleislääkärinä toimiva mieslääkäri on tutkinut), mutta eipä ole jäänyt samaa fiilistä kuin siitä elämäni ekasta gynekäynnistä. Oon 99,9% varma, että se nainen oli naisista kiinnostunut ja että se jostain kumman syystä tunsi vetoa mua kohtaan.

Vierailija
20/37 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säädettäköön eduskunnassa (naisverkosto?) naisen vaisto painavaksi todisteluksi. Mennään oikeusvaltiossa muutama askel "oikeaan" suuntaan.

Aloittaja pykäämään kansalaisaloitetta kokemuksiensa nojalla.

Ps. Miehen vaistoa ei olekaan.

Siis se mun kokemus ei ole minkään valituksen/ilmoituksen ym. arvoinen edes ja se gyne ei sinänsä tehnyt mitään pahaa. Tarkoitan vain, että moni vastaavan kokenut voisi varmaankin ylireagoida jotenkin. Itse olin aika nuori, joten ehkä siitä tuli pienehköt traumat, mutta siltikään se gyne ei tehnyt mitään pahaa ja se juttu perustui siihen, että mä tajusin, että juuri alapäätä roplannut tyyppi olisi jostain syystä ehkä halunnut jotain muutakin tai herätin hänessä joitain muita tuntemuksia kuin mitkä yleensä kuuluvat potilastilanteeseen. Ei menty edes harmaalla, vaan ihan valkoisella alueella, mutta silti jäi se juttu mietityttämään ja moni vastaavassa tilanteessa ehkä ns. ylireagoisi varsinkin nykyisin.

Oletin niin vahvasti ja edelleenkin oletan, että gynekäynti on täysin neutraali ja "kliininen" toimenpide siinä vaiheessa, kun lääkäri tutkii. Mutta siis ko. lääkäri alkoikin sivellä & hyväillä vähän liikaa muutenkin jne. Tää koko aloitus tuli mieleeni sen kirvoittamana, kun joku oli ahdistunut hierojakäynnistä.

T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme