Lasten huostaanotto
Surffailin eilen Suomi 24:lla ja löysin sieltä pitkät keskustelut väärinymmärrettyjen vanhempien taholta joiden lapset on huostaanotettu.
Ensimmäisenä minulla tuli mieleen ettei tämä voi olla totta, toisena että jos voi olla totta niin miksi asiaan ei puututa ja kolmanneksi että kylläpä Suomessa pääsee perheen asiat huonoon pisteeseen ennen kuin mitään tehdään. Lapset esim käy kerjäämässä ruokaa naapureilta kun vanhemmat ei anna ruokaa.
Toisaalta ihmettelen syvästi miksi jotkut vanhemmat kritisoi huostaanottopäätöstä kun perheen talous on ihan kuralla alkoholismin takia, lapset ovat likaisia, nälkäisiä ja ongelmat kasaantuvat päiväkodissa ja koulussa. Onko se mikään ihmi jos lapset huostaanotetaan. Sehän on palvelus vaan heille. Ja monasti vielä nämä vanhemmat ihmettelivät miksi kunta ja valtio antoi heidän mennä tähän jamaan. Pitäisikö meille jokaiselle varata isoveli joka valvoisi että hankin alkoholia vain sopivasti ja muista ruokkia lapsen oikein. Niin ja samainen isoveli antaisi rahaa tarpeen mukaan...
Minä olen varmaan syrjäytynyt täysin yhteiskunnan tilasta kun minulle lukeman keskustelu oli yllätys...