Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämä solmussa - mistä lähden korjaamaan?

Vierailija
02.01.2018 |

Samaan aikaan rankkaa töissä (kiusaamista, stressiä, pelkoa työn menettämisestä) sekä parisuhteessa. Tuntuu, että jo yksistään toinen näistä veisi voimat, en tiedä miten jaksaa. Ero on todella lähellä, voimia siihen ei vain ole. Mutta välittäminen, läheisyys, kunnioitus ja kumppanuus on kadonnut jo vuosia sitten. Lapsiakin on, pienet rakkaat. Miten ikinä jaksan ja miten ihmeessä voisi aurinko enää elämääni?

Tuntuu, että suistun masennukseen ihan vaikean tilanteen vuoksi. Moni masentuu tietämättä siihen syytä. Itse tiedän todellakin syyn. Ja tätä masennusta ei lääkkeillä paranneta. Pitäisi voida ratkaista nämä ongelmat. Mutta mistä aloitan? En voi kerralla rysäyttää koko elämäni palikoita uuteen järjestykseen. Ahdistaa kotona ja töissä, eikä minnekään voi paeta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tarvitset nyt ulkopuolista tukea ja apua.Onko sukulaisia,kavereita?Jos ei niin neuvola,tai vaikka ihan lääkäriaikaa.Yksin ei tarvitse jaksaa,ja varmasti löytyy joku jolle puhua.Halaus Sinulla.

Vierailija
2/3 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä tarvitset nyt ulkopuolista tukea ja apua.Onko sukulaisia,kavereita?Jos ei niin neuvola,tai vaikka ihan lääkäriaikaa.Yksin ei tarvitse jaksaa,ja varmasti löytyy joku jolle puhua.Halaus Sinulla.

Kiitos. Ei ole oikein sukulaisia tai kavereita, joilta saisi apua. Olen yrittänyt puhua huolistani miehelleni ja äidilleni. Miestä ei kiinnosta. Äitini on kroonisesti ja vakavasti sairas jo kymmenettä vuotta. Tänä aikana hän ei ole halunnut kuulla muiden huolista. Opiskelukavereiden kanssa ei olla niin läheisiä enää. Töissä olen uusi, ei sielläkään kenelle uskoutua. Työterveyshuolto on työpaikan oma, ja kyseinen lääkäri ihan toivoton tapaus, hänelle en voi lähteä uskoutumaan. Kysyisi vaan, että mitä lääkettä haluan. Vaan lääke ei asioita ratkaise. Ja tavallaan ei terapiakaan. Olen onneton, koska tilanne on toivoton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ongelmavyyhti, selvitä asia kerrallaan. Tunnista epämääräiset olotilat. Tee lista eri ongelmista, kuin asialista, että pohdit asia kerrallaan.

Hyväksy mitä et voi muuttaa.