Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut vasta 2 päivää laihiksella ja olo on loistava!

Vierailija
02.01.2018 |

Ihan uskomaton vaikutus jo kahden päivän keventämisellä sen kaiken joulunajan mässäilyn jälkeen! Tavoitteenani on pudottaa vuodessa noin 40kg. Tai ainakin 30. Hormonilääkitys ym. on nostanut vuosien mittaan painoa herkästi, mutta nyt päätin ottaa niskasta kiinni. Olen pitkä ja ollut aina notkea, mutta nyt tuli painonnousulle stoppi. Kun vuosi 2019 vaihtuu, katsoo peilistä ihan eri nainen. Olen alkanut huomaamaan, että ylipaino vaikuttaa elämissä niin moneen asiaan, että nyt siihen tulee muutos!

Ainoa, johon toivoisin teiltä saavan vinkkejä, kuinka pitää tahdonlujuus juhlissa, ystävien kanssa matkustellessa jne. Tylsimykseksi en halua alkaa, enkä ilonpilaajaksi. Mutta kuinka luovia kaikki tuollaiset tilanteet?

Laihdutus ei ole uusi juttu, olen joskus ennenkin pudottanut 10 kg, jotka tuli sitten vuosien saatossa takaisin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa tai ystävien kanssa ei tarvitse mässätä eikä korostaa olevansa laihiksella. Kiinnitä huomiota ateriarytmiin ja annoskokoihin, voit välillä myös herkutella. Kannattaa välttää kuuriajattelua, voit syödä silloin tällöin kakkupalan eikä se pilaa laihdutustasi.

Vierailija
2/10 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun opettelee ravintosisältöjä etukäteen, pystyy erilaisissa tilaisuuksissa löytämän sen lähinnä parhaan tavan nauttia tajoilusta ja samalla yhdessäolosta. Älä suhtaudu asiaan tahdonlujuuden kannalta vaan valinnan kannalta. Aina ei voi valita parasta vaihtoehtoa, eli sitä mikä sopisi laihduttamiseen juuri omassa tilanteessa, mutta jokin yksittäinen "huono" valinta ei sinua aja pois oikeasta suunnastasi. Uudet elämäntavat juurtuvat vähitellen ja toimivat ns. selkäytimestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama nyrkkisääntö, joilla pääsee omalla kokemuksella pitkälle:

1. Se ei ole laihdutuskuuri/dieetti/tilapäinen kevennys, vaan pysyvä muutos ateriarytmiin, annoskokoihin jne.

2. Koska kyse on elämästä eikä kuurista, niin välillä tulee repsahdettua. Sitä saattaa työkaverin läksiäisissä kulua sipsiä ja siideriä, ehkä pizzaakin. Mutta pointti ei ole ikinä se, mitä on sen yhden päivän repsahduksen aikana vetänyt. Jos olet vielä hengissä, ei mitään peruuttamatonta ole tapahtunut, vaan aina voit palata heti seuraavana päivänä takaisin ruotuun. Ja huom. Siis se on palaamista ruotuun, ei aloittamista alusta. Koska siitä yhdestä repsahduspäivästä huolimatta olet jo alkua pidemmällä.

3. Kannattaa yrittää etsiä terveellisempiä korvaavia vaihtoehtoja omille herkuille, joihin repsahtaminen on se todennäköisin vaihtoehto. Itse rakastan hirveästi sipsejä ja dippikastikkeita, sekä erilaisia tortilloja. Ratkaisuna tähän kurkkujen yms. kasvisten dippaaminen, sekä kasvistortillat. Näin ei tarvi ajatella, että kaikki vanhat herkut on kiellettyjä, vaan niitä pitää vaan muokata vähän.

4. Etenkin kun kyseessä on isompi muutos ja pitkäaikaisemmat tavoitteet, niin ei kannata tuijottaa vaakaa joka aamu ja joka ilta. Parhaiten muutoksen huomaa omassa olossa, ja vaatteiden istuvuudessa. Se kannustaa jaksamaan paljon paremmin. Vaakaan voi aina pettyä, koska se voi näyttää takapakkia sellaisenakin päivänä, jolloin itse tuntuu, että on mennyt eteenpäin, koska vaaka ei kerro missä päin kroppaa ja miksi se paino on. Mutta se ei ole valetta, kun vanhat housut meinaa tippua jalasta.

Vierailija
4/10 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet vielä samalla tiellä ensi viikollakin. Suurin osa ei ole jotka tekee samanlaisen aloituksen.

Ja vielä pienempi osa ensi kuussa,,ja lähes 0 vuoden päästä.

Vierailija
5/10 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kippari kirjoitti:

Toivottavasti olet vielä samalla tiellä ensi viikollakin. Suurin osa ei ole jotka tekee samanlaisen aloituksen.

Ja vielä pienempi osa ensi kuussa,,ja lähes 0 vuoden päästä.

Kiitos myös tästä kommentista, tuo lisää sisua. Olen nimittäin todellakin tosissani. Painonpudotukseeni liittyy pari asiaa, joiden vuoksi en aio antaa periksi (uusi työura urkenemassa, ja haluan jaksaa työssäni paremmin ja näyttää paremmalta ja vielä eräs toinen sosiaalisiin suhteisiin liittyvä asia). Ai niin, painan nyt 110 kg ja koska olen aika pitkä, noin 75 kg olisi minulle passeli paino. Ap

Vierailija
6/10 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille muille tsemppaavan sävyisistä vastauksista ja hyvistä pointeista! Ap

Vierailija
7/10 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin antaa väliraportin, jos jotakuta kiinnostaa :) Vaaka näyttää jo 7 kg vähemmän, kun vuodenvaihteessa. Ja vaatteiden istuvuus parantunut huimasti. Toivoin vatsan lähtevän pienenemään ekana ja niin on käynyt. Tästä on hyvä jatkaa! Ap

Vierailija
8/10 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin antaa väliraportin, jos jotakuta kiinnostaa :) Vaaka näyttää jo 7 kg vähemmän, kun vuodenvaihteessa. Ja vaatteiden istuvuus parantunut huimasti. Toivoin vatsan lähtevän pienenemään ekana ja niin on käynyt. Tästä on hyvä jatkaa! Ap

Kuulostaa todella hurjalta vauhdilta. No tosin ensimmäiset 10 voikin lähteä aika nopeaa. Nyt kehottaisin hidastamaan vauhtia, sillä mitä nopeemmin se paino lähtee niin se voimakkaampi on kehon vastareaktio yrittäessään palauttaa tilaa takaisin. Mutta onneksi olkoon tuosta saavutuksesta.

Vierailija
9/10 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap, onnea ja tsemppiä!

Itsellä sama suunnitelma ja muutenkin moni kohta natsaa. Paino ollut sama kun sinulla ja pituutta on. Tavoite myös siinä 75 kieppeillä :)

N. 4-5 kg paino pudonnut.

Vierailija
10/10 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa Ap! Painon lasku todennäköisesti hidastuu alkutahdista, älä anna sen lannistaa! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi