Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako joku oikeasti 110e/kk työpaikkalounaasta?!?

Vierailija
02.01.2018 |

OIKEESTI, tee eväät ja säästä! Ihmekään että ruoka kallistuu kun siitä tuollaisia summia suostutaan maksamaan...

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kaupoissakin kalliimpi ruoka kuin esim. Saksassa, Saksan Lidleillä on halvemmat hinnat. Suomalaiset suostuvat maksamaan enemmän joten heiltä on helppo velottaa myös paljon ruoasta. Jos työpaikkalounailla aterioivat siirtyvät omiin eväisiin niin ap:n logiikan mukaanhan ruoan hinta kaupoissa nousee samantien.

Kyllä saksassa pitäisikin ruuan olla, puolet halvempaa kuin Suomessa, jotta se olisi ostovoimakorjattuna sama. 

Vierailija
42/52 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet mitä syöt. Typerintä köyhäilyä on säästää omassa elintasossa syömisen muodossa. Minun mielestäni. En mä edes tiedä tarkkaan mitä ne lounarit maksaa. Kun tarviin lisää, niin soitan palkanlaskijalle ja se toimittaa minulle nipullisen samana päivänä kouraan töissä ja vähentää automaattisesti seuraavasta tilistä. Tietenkin maksu vaihtelee senkin mukaan paljonko niitä lounareita on siinä nipussa ..

Sinkkumies

Juuri näin. Jos tiukkaa tekee, niin säästetään karkeista tai jätetään joskus viinipullo ostamatta, mutta ruoasta ei tingitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kaupoissakin kalliimpi ruoka kuin esim. Saksassa, Saksan Lidleillä on halvemmat hinnat. Suomalaiset suostuvat maksamaan enemmän joten heiltä on helppo velottaa myös paljon ruoasta. Jos työpaikkalounailla aterioivat siirtyvät omiin eväisiin niin ap:n logiikan mukaanhan ruoan hinta kaupoissa nousee samantien.

Saksassa on keskimääräinen vuosiansio noin puolet suomalaisten keskiansioita, joten pitäisikö suomalaisten suostua laskemaan keskimääräistä vuosiansiotaan jotta saadaan ruuan hinta samalle tasolle?

Vierailija
44/52 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota sitten niitä eväitä, että on jotain vertailu kohtaa kumpi on järkevämpää.

Vierailija
45/52 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan noin 140 e/kk, enkä todellakaan siirry eväisiin, ellei sitten tulotaso jostain syystä radikaalisti putoa. Syömällä lounasravintolassa ruokavalioni on huomattavasti monipuolisempi ja terveellisempi. Jos tekisin eväät, niin sortuisin nopeasti helppoon ja yksipuoliseen ravintoon. Lisäksi lounasravintolassa käynti mulle on tärkeä sosiaalinen tapahtuma.

Vierailija
46/52 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet mitä syöt. Typerintä köyhäilyä on säästää omassa elintasossa syömisen muodossa. Minun mielestäni. En mä edes tiedä tarkkaan mitä ne lounarit maksaa. Kun tarviin lisää, niin soitan palkanlaskijalle ja se toimittaa minulle nipullisen samana päivänä kouraan töissä ja vähentää automaattisesti seuraavasta tilistä. Tietenkin maksu vaihtelee senkin mukaan paljonko niitä lounareita on siinä nipussa ..

Sinkkumies

Tämä. En todella voi ymmärtää ihmisiä, jotka "säästävät" syömällä pelkkiä eväitä töissä. Olenkin joskus näille eväiden syöjille sanonut että siinä vaiheessa, kun ei ole varaa käydä kuuden euron työpaikkaruokalassa kannattaa lopettaa työnteko. Ihan oikeasti. Jos ei ole siihen varaa niin miksi edes käydä töissä. Sitten vedetään jotain aivan sanoinkuvaamattomia mössöjä, joiden näkeminenkin kuvottaa, yhteisessä kahvihuoneessa. Jotain raejuuston ja pastan sekoitusta, mikä haiseekin ihan vehkeeltä. Hyi! Tämän jälkeen mennään röökille. Siihen kyllä on varaa.

Ehkä eväiden järsintä onkin älykkyystesti. Vain tyhmä säästää 6€-eväiden kulungint/työpäivä, vetää röökiä ja syö paskaa.

Vierailija
47/52 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun saisinkin lounasta noin halvalla, en kyllä viitsisi tuohon rahaan väkertää eväitä. Yleensä käyn 1-4 kertaa kuussa lounasravintolassa, muuten eväät. Harva jaksaa laittaa täyspainoiset eväät töihin, toisaalta moni joka syö lounaspaikoissa ei sitten panosta iltaruokaan kummoisesti.

Vierailija
48/52 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta en työelämästä kaipaa kuin työpaikkaruokalan hyviä lounaita! Monipuolinen salaattitarjonta,lämmin

kasvislisäke, juuri paistetut leivät- mielelläni maksoin niistä ja kun henkilökorttia vilauttamalla maksu meni

suoraan palkasta niin tuntui suorastaan ilmaiselta. Aivan turha säästää lounaista, harvalla kuitenkin niin

tiukalla on talous.

Vierailija
49/52 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella saa usein lounasbuffettien salaattipöydästä tuoreita kasviksia parempaan hintaan kuin kaupasta. En raaski ostaa kotimaisia tomaatteja ja kurkkua talvella, koska hinta on niin julmettoman kova. Tankkailen niitä sitten lounasbuffeteista ja hei tähän vielä ässä perään; meikäläinen on työtön ja maksan mielelläni silloin tällöin kympin että saan hyvän ja täyttävän lounaan. 

Luulet että buffien kurkut ja tomaatit on kotimaisia? Ei juuri missään näin talvella.

-kokki joka kiertänyt monia paikkoja

Vierailija
50/52 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounarithan on jotain 7 ekeä. Eli se kertaa 21 - 22 työpäivää tarkoittaa vajaat 150e / kk. 

Mulla on vielä vähän vanhoja lounareita, mutta en ole ottanut niitä hetkeen. Asiaa palaa paljon turhempaankin kuin edes kohtuulliseen syömiseen. Syön yleensä paljon salaatteja työpaikkaruokalassa. Ne kaikenmoiset rasvoissa keitetyt lihat eivät ole se houkuttavin juttu. 

Sinkkumies

Juu, verotusarvoltaan, minulla 10,40€ lounarit

Vierailija
51/52 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksassa on keskimääräinen vuosiansio noin puolet suomalaisten keskiansioita, joten pitäisikö suomalaisten suostua laskemaan keskimääräistä vuosiansiotaan jotta saadaan ruuan hinta samalle tasolle?

🧐🤯😂😅🤣

Vierailija
52/52 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä, jos hyväpalkkainen sinkku tekee noin, niin eipä ole hirveästi eroa siihen, että käy kaupassa ja kokkailee itse kotona.

Näin. Kerran päätin "säästää" ja tehdä itse ruokani kotona joita vein sitten eväinä töihin. Tuli paljon kalliimmaksi tehdä sörsselit itse kuin maksaa se 7,5e/päivä reilun kympin lounasedusta. Eikä saman ruoan mättäminen kolme päivää putkeen kuulosta kovin houkuttelevalta. Perheelliselle varmaan kallista, mutta hyvätuloisena sinkkuna suon itselleni tuon luksuksen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme