Maksaako joku oikeasti 110e/kk työpaikkalounaasta?!?
OIKEESTI, tee eväät ja säästä! Ihmekään että ruoka kallistuu kun siitä tuollaisia summia suostutaan maksamaan...
Kommentit (52)
Ruoka = terveys
Olen valmis investoimaan siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka = terveys
Olen valmis investoimaan siihen.
Hieno juttu. Miten tää liittyi aloitukseen?
Miksi ylipäätään kaikki jatkuvasti kallistuu? Onko se syy tosiaan siinä, että kun suostutaan maksamaan niin kokoajan kokeillaan että saisko kiskottua vähän lisää? Tästähän ne alueelliset huimat hintaerot näyttäisi johtuvan, kun hyväpalkkaisissa maissa tuppaa myös kaikki maksamaan enemmän. Ellei kenelläkään olisi varaa maksaa niitä hintoja, niin hintataso olisi alhaisempi.
Täh? Jos 110 eurolla saa 21-22 lounasta salaatteineen, leipineen ja juomineen, niin hinta on erittäin edullinen. Minä maksan lounaistani paljon enemmän, ja silti ajattelen, että se on säästämäni vaivan arvoista - eikä lounaisiin "tuhlattu" 200€ kuukaudessa sitä paitsi hetkauta talouttani yhtään mihinkään.
Mieti nyt. Lämmin ruoka, salaatti, juoma, leipä ja kahvi. Saa syödä ja juoda niin paljon kuin haluaa. Työpäivinä en syö kotona ruokaa.
Tuskin maksaa, koska eihän noin vähällä kunnon ruokaa saa.
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt. Lämmin ruoka, salaatti, juoma, leipä ja kahvi. Saa syödä ja juoda niin paljon kuin haluaa. Työpäivinä en syö kotona ruokaa.
Ruokailu on vain henkilökunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään kaikki jatkuvasti kallistuu? Onko se syy tosiaan siinä, että kun suostutaan maksamaan niin kokoajan kokeillaan että saisko kiskottua vähän lisää? Tästähän ne alueelliset huimat hintaerot näyttäisi johtuvan, kun hyväpalkkaisissa maissa tuppaa myös kaikki maksamaan enemmän. Ellei kenelläkään olisi varaa maksaa niitä hintoja, niin hintataso olisi alhaisempi.
Ravintolan pitäminen ei ole mikään kultakaivos. Siksi niitä meneekin jatkuvasti nurin.
Ja jos hinta olisi taas "liian" korkea, ei lounasravintoloissa kukaan kävisi.
Sinun mielestäsi sen kahvin ja kakkupalan pitäisi maksaa pöytäänkannettuna kahvilassa sen kaksi euroa, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OIKEESTI, tee eväät ja säästä! Ihmekään että ruoka kallistuu kun siitä tuollaisia summia suostutaan maksamaan...
Minä en maksanut, ja se taisi olla elämäni virhe. En päässyt työpaikan sisäpiireihin mukaan. No, nyt ei tartte enää tehdä eväitäkään...
Niinpä taas...
Mulla ja miehellä AINA omat eväät ja hyvin on töitä riittänyt. Kyllä sun työpaikan menetykseen on ihan muut syyt takana.
Vierailija kirjoitti:
110 e/kk on sama kuin 5,5 e/päivä. Mitä sinä syöt evääksi, jos alle tuolla summalla saat täysipainoisen aterian? Lisäksi ei tarvitse tiskata.
Minulla on usein mukana juustokimpale (mahdollisimman rasvaista), itse paahtamiani pähkinöitä/manteleita, omenoita, joskus jotain jämäkkää salamia. Teen ruumiillista työtä, jossa tulee usein erittäin kuuma ja hiki valuu kuin saunassa ( paloittelen happipeitsellä isoja teräsmöykkyjä, jotka painavat yleensä 10-30 tonnia). Noilla eväillä jaksan hyvin, syön kotona lämpimän ruuan. Ihminen ei tarvitse sankollista ruokaa päivässä, vaikka niin moni uskoo ja syökin valtavia määriä ja sitten ovatkin valtavan lihavia.
Olet mitä syöt. Typerintä köyhäilyä on säästää omassa elintasossa syömisen muodossa. Minun mielestäni. En mä edes tiedä tarkkaan mitä ne lounarit maksaa. Kun tarviin lisää, niin soitan palkanlaskijalle ja se toimittaa minulle nipullisen samana päivänä kouraan töissä ja vähentää automaattisesti seuraavasta tilistä. Tietenkin maksu vaihtelee senkin mukaan paljonko niitä lounareita on siinä nipussa ..
Sinkkumies
Maksan juurikin suunnilleen tuon verran kuussa lounaista. Ja tässä siis voi valita parista lämpimästä ruuasta, aina hyvä salaattipöytä sekä leipävalikoima. Omien eväiden tuonti ei jaksa kiinnostaa. Menee niihinkin aikaa, kun pitää käydä kaupassa, laittaa ne valmiiksi illalla tai aamulla jne. Ajallanikin on hinta...
Sinkkuna sitä sitten ostaa kumminkin aina niitä thaikuutioita tms, koska en tosiaan jaksa väsätä ruokaa joka päivä. Eri juttu olisi, jos olisi perhe ja jotain tähteitä voisin kuskata töihin. Ja inhoan ruuan mikroamista. Lomien aikaan kun ruokala on kiinnin alkaa tosiaan mikroruoka jo tulla korvista.
Eli en vain osta ruokalasta ateriaa: ostan oman kokin, tasapainotetun ruokavalion, hyvän valikoiman ja helppouden sekä aikaa johonkin muuhun kiinnostavampaan. Minusta sijoitus on aika hyvä ja tukee terveyttäni, kun syön salaattia joka päivä.
Kyllä meilläkin evästäjiä on, ja osa on juuri niitä, joilla on joku mikroateria ilman salaattia joka päivä. Toisilla taas kivat sapuskat, ja kiva heille jos sen jaksavat laittaa.
Lounarien jälkeen päivän lounas 6,40€
Kyllä syön. Puolet lautasesta täynnä erillaisia salaatteja joita en ikinä jaksaisi askarrella kotona.
Ja syön niitä eväitä sitten yksin tuijottaen aihe vapaata? Ja siksihän tässä töissä käydään ja ollaan käyty kouluja, ettei tarvitse tuollaisista pikkusummista miettiä.
Ja mitä siitä tulisi, jos jokainen söisi eväitä ja säästäisi? Lisää työttömyttä ja vähemmän veroja.
Suomessa on kaupoissakin kalliimpi ruoka kuin esim. Saksassa, Saksan Lidleillä on halvemmat hinnat. Suomalaiset suostuvat maksamaan enemmän joten heiltä on helppo velottaa myös paljon ruoasta. Jos työpaikkalounailla aterioivat siirtyvät omiin eväisiin niin ap:n logiikan mukaanhan ruoan hinta kaupoissa nousee samantien.
Vierailija kirjoitti:
OIKEESTI, lopeta niiden eväiden syöminen ja KULUTA. Ihmekään, että ruoka kallistuu, kun tuollaisia pikku summia ei suostuta maksamaan suomalaisesta työstä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kaupoissakin kalliimpi ruoka kuin esim. Saksassa, Saksan Lidleillä on halvemmat hinnat. Suomalaiset suostuvat maksamaan enemmän joten heiltä on helppo velottaa myös paljon ruoasta. Jos työpaikkalounailla aterioivat siirtyvät omiin eväisiin niin ap:n logiikan mukaanhan ruoan hinta kaupoissa nousee samantien.
Olisikohan siellä saksassa kuluttajia enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Saksalaisetko ei ole suostuneet ja siksi heillä on halvemmat hinnat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksalaisetko ei ole suostuneet ja siksi heillä on halvemmat hinnat?
:D
Syön eväitä tai syön kahviloissa lounasta, mutta ne maksaa yleensä enemmän kuin 5,50. Ei minulla ole tarvetta eikä halua säästää ruuassa.