Oletteko kyllästyneet standardipizzoihin, missä parhaat omaperäiset?
Tylsää kun pizzeroiden menut on toistensa kopioita: frutti, quattro, dillinger jne. Mistä on parhaat omaperäiset pizzat? Esim. niinkin tavallista raaka-ainetta kuin banaania en ole pizzoissa tavannut kuin muutamassa paikassa.
Kommentit (24)
Tampereen Sitkon pizzoista olen tykännyt, mutta tiedän etteivät ole kaikkien mieleen.
Ai niinku jotain suklaapitsaa vai?
Tee itse, ei se hirveän vaikeaa ole. Uunipelti alle, uunipapru alle ja sekoitat kokoon netistä löytynyttä pohjareseptiä, tarvitset kaulimen. Sitten lisäilet ihan just sitä mitä itseäsi huvittaa.
Voisikohan pizzeriaan viedä omat täytteet, jos listassa ei ole sitä mitä haluaa? Banaani tiskille ja pyytää silppuamaan sekaan. Anjovis toinen mitä ei monessakaan paikassa ole, ja kunnolliset oliivit.
Vuohenjuusto, broileri, paholaisenhillo on hyvä kombo. Kessan baari Tampere.
Eipä näy Tampereen Napolinkaan listassa banaanipitoista pizzaa, vaikka on Suomen laajin lista olevinaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan pizzeriaan viedä omat täytteet, jos listassa ei ole sitä mitä haluaa? Banaani tiskille ja pyytää silppuamaan sekaan. Anjovis toinen mitä ei monessakaan paikassa ole, ja kunnolliset oliivit.
Parempi salaa pöydän alla livauttaa kotona paistetut banaanit pizzaan.
Dennis ja Pizzarium.
Parasta saa kun tekee itse Dennisin reseptillä.
Itiksen Momentossa söin viime kuussa Pulled pork barbecue -pizzan ja se oli aivan taivaallisen hyvää. Siinä oli myös ananasta, josta en yleensä välitä, mutta tuossa se toimi.
Itiksessä (en muista ravintolaa) olen myös myös joskus syönyt toisenkin hieman erikoisen pizzan, jossa oli mm. manteleita, vuohenjuustoa ja rucolaa, nam!
Vierailija kirjoitti:
Tee itse, ei se hirveän vaikeaa ole. Uunipelti alle, uunipapru alle ja sekoitat kokoon netistä löytynyttä pohjareseptiä, tarvitset kaulimen. Sitten lisäilet ihan just sitä mitä itseäsi huvittaa.
Ei tule minun uunissani ainakaan yhtä hyvää pohjaa kuin pizzerioiden paljon kuumemmissa uuneissa. Ja pohja nyt kuitenkin on pizzassa se tärkein asia.
Vierailija kirjoitti:
Itiksessä (en muista ravintolaa) olen myös myös joskus syönyt toisenkin hieman erikoisen pizzan, jossa oli mm. manteleita, vuohenjuustoa ja rucolaa, nam!
Olen syönyt joskus samantapaisen, mutta siinä oli pinjansiemeniä eikä manteleita. Ehkä paras koskaan syömäni pizza.
Nokian pizzamestareilta saa banaania pizzaansa: http://www.pizzamestarit.fi/. Osa pizzoista on ihan taviksia, mutta sitten on muutama harvinaisempikin yhdistelmä.
Classic Pizza ja sieltä listalta se joku missä on punajuurta.
Mä olen niitä harvinaisia ihmisiä maailmassa, joka ei ole koskaan syönyt pizzaa. 35-v.
Tampereelle menee tämäkin vinkki, mutta Abbas Pizzan (entinen Raholan kioski) persialainen pizza on järisyttävän hyvää. Siinä on täytteenä tahna, jossa on pinaattia, paprikaa, sipulia ja valkosipulia. Lisäksi juustoa. Lisätäytteeksi voi valita esim. kanaa, jos haluaa. Pohja on maukas ja Abbas malttaa paistaa pizzat kunnolla kypsiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule minun uunissani ainakaan yhtä hyvää pohjaa kuin pizzerioiden paljon kuumemmissa uuneissa. Ja pohja nyt kuitenkin on pizzassa se tärkein asia.
Uunissa on eroja. Meillä on uunissa pizza toiminto ja lämpötilan saa 300 asteeseen. Silti leivinuunissa tulee parhaat pohjat.
Kyllä ollaan kyllästytty!
Ei käydä kun pakon edessä jossain perus pizza-kebbilassa.
Onneksi Helsingissä on paljon hyviä pitserioita ja uusia aitoja ”napolilaisia” pizzerioita tulee jatkuvasti lisää!
Parhaan pizzan olen syönyt Fornitalyssa mikä sijaitsee Jollaksessa.
Varsinkin kasvissyöjänä ei normipizzerioissa löydy valikoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Classic Pizza ja sieltä listalta se joku missä on punajuurta.
Classic Pizzassa pohja on todella hyvä ja rapea. Siellä on myös erittäin omaperäisiä. Tulee kuitenkin useimmiten syötyä Hangover - taivaallisen hyvää. Ap
Juuri näin. Pitäisi olla salami-kinkku-tonnikala-pekonipizza nälkäisille ja sieni-rehupizza vegaaneille. Ääripäät kunniaan!