Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhelimen akku tyhjeni yön aikana?

Vierailija
02.01.2018 |

Mistä mahtaa johtua? Kyseessä Honor 7, reilun vuoden vanha, enkä ole nyt viime aikoina lataillut siihen mitään sovelluksia, joka tämän selittäisi. Menin siis illalla nukkumaan ja puhelimessa virtaa 92%, aamulla heräsin seitsemän tunnin päästä kun puhelimen herätyskello herätti, annoin torkuttaa, mutta sitten tulikin heti outo äänimerkki ja katsoin näyttöä jossa luki että akku on tyhjä 0% ja puhelin sammuu 30 s kuluttua jos ei laiteta lataukseen.

Tällaista ei ole koskaan sattunut aikaisemmin. Menen usein nukkumaan niinkin, että akkua on jotain 60% ja silti aamulla on ihan hyvin vielä jäljellä eikä lähellläkään sammumista. Onko kenelläkään mitään ajatusta siitä, mistä tällainen äkillinen virrankulutus on voinut johtua? Katsoin asetuksista akunkulutusta viime yön aikana, niin se on ollut tasaista läpi yön, ei piikkejä, 92%:sta nollaan seitsemässä tunnissa tasaisesti, vaikkei siihen ole koskettu koko yön aikana. Nyt olen ladannut sen taas täyteen, täytyy seurata miten se tänään kuluttaa, mutta olisi kiva tietää mahdollisia syitä tallaiseen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, joku prosessi jäänyt pyörimään. IVO-reset auttaa.

Vierailija
2/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia, joku prosessi jäänyt pyörimään. IVO-reset auttaa.

IVO resetti on vaan nykypuhelimilla hieman vaikeampaa. Toki onnistuu, mutta vaatii puhelimen avaamisen ja akun irroittamisen. Pelkkä uudelleen käynnistys kun ei poista puhelinta virroista. Ja vaikka akku olisi puhelimen mukaan "tyhjä" / 0% on siellä silti varausta jäljellä, koska nykyisiö li-on akkuja ei saa päästä tyhjäksi vaan akussa on suojapiiri sitä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ivo-reset tarkoittaa?

Vierailija
4/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaisten puhelimien vakoilutoiminnot käynnistyvät yöllä. Googlekin kuuntelee mikrofonia koko ajan.

Vierailija
5/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko akku epäkunnossa.

Vierailija
6/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla joku iso päivitys, jos on automaattiset päivitykset valittuna. Tai sitten joku viallinen sovellus/virus. Näkyykö sulla sovelluksittain että kuinka paljon mikäkin on käyttänyt akkua?

Vierailija
7/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista onko akku turvonnut. Mulla rupes tekeen silloin tota. Tyhjeni hetkessä.

Vierailija
8/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tyhjenee jos laitan kylmälle lattialle yöksi.

Vierailija
9/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista onko akku turvonnut. Mulla rupes tekeen silloin tota. Tyhjeni hetkessä.

Onkin tosi helppoa nykypuhelimissa tarkistaa akku, kun se on just sen takia jemmattu sinne sisälle piiloon että puhelin menisi roskiin kun akku simahtaa.

Vierailija
10/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain appsissa oleva troijalainen louhii puhemillasi bitcoineja.

Vierailija
11/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole akku turvonnut eikä puhelin ole kuumakaan. Katsoin aamulla mitkä sovellukset oli kuluttaneet, ei niissä mitään outoa mielestäni ollut, jotain Outlookia, whatsappia, quoraa jms.

Voikohan oikeasti olla jokin virus, vakoilu tms, vai onko tuo kuinka folio-osastoa pelätä tuollaista? Minulla on kaksikin ilmaista virusohjelmaa, enkä lataile kuin Playstä hyviä suosituksia saaneita sovelluksia.

Vierailija
12/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypuhelimet on tehty niin että akku kestää just n.vuoden.

Vierailija
13/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä chromessa toistakymmentä välilehteä lähes aina auki, mutta ei ne ennenkään ole akkua sen enempää kuluttaneet.

-ap

Vierailija
14/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa puhut kyllä se puhelin menee kiinni aikasemmin kuin 0% akkua jäljellä. Läppäritkin sammuu itsestään n. 10% kohdalla. 

Vierailija
15/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä voi olla bugi, joka klikkailee mainoksia itsekseen.

Vierailija
16/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskaa puhut kyllä se puhelin menee kiinni aikasemmin kuin 0% akkua jäljellä. Läppäritkin sammuu itsestään n. 10% kohdalla. 

No en kyllä puhu paskaa, siihen tuli teksti että sammuu 30 s päästä ellei laiteta lataukseen. Laitoin heti lataukseen. En ole muistaakseni koskaan ennen päästänyt akkua tyhjäksi, mutta alle 10 % on joskus käynyt, eikä se siihen vielä sammu.

-ap

Vierailija
17/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä voi olla bugi, joka klikkailee mainoksia itsekseen.

Miten tuollaisesta pääsee sitten eroon?

Vierailija
18/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus käynyt noin, puhelin myös tuntunut todella kuumalta, jokin prosessi tms bugittanut ja jäänyt käyttämään suoritinta täysillä ja vetänyt akun tyhjäksi nopeasti

Vierailija
19/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama puhelin ja sama juttu😞 laitan aina yöksi varalta laturiin vaikka akkua olisikin etten nuku pommiin.

Vierailija
20/22 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama puhelin ja sama juttu😞 laitan aina yöksi varalta laturiin vaikka akkua olisikin etten nuku pommiin.

Kuinka vanha puhelin se on, tekeekö se tuota jatkuvasti?