Jos viiniä saisi ruokakaupasta ja halvimpien viinien (ruoanlaitto- ja pöytäviinit) hinta olisi 2-4€, muuttuisiko viinin kulutuksesi?
Minulla muuttuisi. Nyt ostan sen 10-15€ maksavan viinin ja juon sen vain eritystapauksissa, yleensä miehen kanssa puoliksi iltaa istuessa tai sitten neljään osaan, kun meille tulee päivällisvieraita. Jos viini maksaisi paljon vähemmän, käyttäisin sitä enemmän ruoanlaittoon - punaviiniä patoihin ja valkoviiniä risottoihin jne. Ehkä joisin kerralla vähemmän, kun se ei olisi niin järkyttävän kallista, että jokainen pullo on aina kuin kultaa joisi.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varmaan ruuanlaitossa käyttäisin minäkin enemmän. Monet kastikkeet paranevat viinitilkasta.
Kaupasta saa jo ruuan laittoon viinejä. Yksi pullo maksaa pari euroa.
Mistä kaupasta?
Kuka sitä nyt kallista viiniä ruoanlaittoon käyttää, halvempi pöytäviini sopii siihen tarkoitukseen paremmin. Ehkä enemmän toki voisi lorauttaa viiniä ruoansekaan ja valmistaa viinipohjaisia ruokia; simpukat, kastikkeet, padat yms. Melko samana juomapuoli säilyisi max 2 lasia.
Viinin kulutukseni alenisi selvästi, jos nämä hinnat ovat Suomessa. Syy on se, että sitten en enää viitsisi Tallinnasta raahata viinejä. Nyt tuon sen 2 kertaa vuodessa kerralla 8-10 hanaviinipakkausta ja pakkohan ne on juoda pois, että eivät mene pilalle. Jos ei olisi tälläistä kieltolakia Suomessa, niin ei tarvitsisi ostaa isoja varastoja ja siten ei tulisi juotua niin paljon.
Tuskin. Punkusta saan migreenin, valkkarin juomista en ole koskaan oppinut ja ruuanlaitossa en ole koskaan käyttänyt. Muutenkin alkoholin käyttöni on aika minimaalista. Soisin silti viinien saapuvan ruokakauppoihin, mutta tuo 2-4€/pullo kuulostaa utopistiselta hinnalta Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varmaan ruuanlaitossa käyttäisin minäkin enemmän. Monet kastikkeet paranevat viinitilkasta.
Mistä kaupasta?
Cittarista ja Prismasta löytyy.
https://www.foodie.fi/products/1058
Vierailija kirjoitti:
2-4€ viinipullo ei kyllä rehellisesti sanottuna kuulosta kovin houkuttelevalta.
Mä ostin juuri Alkosta saman Rioja viinin n.12 eurolla, mikä Espanjassa ja Saksassa oli just sen 2 euroa
Hyi, ei muuttuisi, viinit on yök, olipa ne kalliita eli halpoja.
Vierailija kirjoitti:
2-4€ viinipullo ei kyllä rehellisesti sanottuna kuulosta kovin houkuttelevalta.
Kuulostaako se sama viini paremmalta jos hinta on 2-4e ja päälle 10e kaikenlaisia veroja ja alkon katteita
Ei muuttuisi. Aion muutenkin vähentää alkon kulutusta, sillä se on kerryttänyt painoa tässä kuluneen vuoden aikana niin, että farkut tuntuu ahdistavan tiukilta. Vähemmän alkoholia minulle vuonna 2018.
Ei. Migreeni tulee niin halvasta kuin kalliistakin punkusta, närästys valkkarista ja roseesta.
Ei muuttuisi koska asun maassa jossa viinit ja vahvemmatkin saa ruokakaupasta. Halvemmat viinipullot maksavat 5 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain koska siinä lukee viini ei tee siitä käyttökelpoista. Vaikka ruokaan ei sitä parasta viiniä tarvi laittaa niin se kaupan kura on sama kuin laittaisi vettä pöntöstä.
Maksa poksahtaa jos lisään kulutusta, aika lailla maksimissa on jo nyt.
Ei varmaankaan koska ei se tähänkään asti ole ollut hinnasta kiinni. En vaan pidä viinien mausta.
Saa olla aika karmeaa litkua noilla hinnoilla joten eipä muuttuisi.
Ei muuttuisi vaikka maksettaisiin tuon verran että joisin sitä litkua. Käynyttä pahaa marjamehua, sitä saa muorin vanhasta kellarista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla muuttuisi. Nyt ostan sen 10-15€ maksavan viinin ja juon sen vain eritystapauksissa, yleensä miehen kanssa puoliksi iltaa istuessa tai sitten neljään osaan, kun meille tulee päivällisvieraita. Jos viini maksaisi paljon vähemmän, käyttäisin sitä enemmän ruoanlaittoon - punaviiniä patoihin ja valkoviiniä risottoihin jne. Ehkä joisin kerralla vähemmän, kun se ei olisi niin järkyttävän kallista, että jokainen pullo on aina kuin kultaa joisi.
Olen asunut maassa jossa sai 2 euron viinipulloja kaupasta. Ei lisännyt omaa kulutustani litraakaan.Ne 2 egen viinit eivät muuten ole hyviä.
Ei muuttuisi. Minulla on aina isot varastot viiniä kotona ja juon sitä silloin kun huvittaa. Viini on meillä päivittäinen ruokajuoma.
Puolisoni on ranskalainen, ja viinit haemme yleensä Ranskasta lomilla. Alkostakin ostamme tarvittaessa, hinnalla ei ole meille mitään merkitystä.
Hyvä kysymys, ja kyllä takuulla muuttuisi. Lisääntyisi, suoraan sanottuna.