Vanhojen Tanssit, pojan puku
Poikani on vasta 1-luokalla lukiossa, mutta lupautui kavaljeeriksi vanhojen tansseihin.
Onko mielestänne ok, että laittaa tummanpuvun?
Vai pitääkö olla frakki tai shaketti?
Kommentit (12)
Ei motiivina rahansäästö todellakaan vaan se, että frakit ja shaketit ovat pojan koossa lopussa Helsingin vuokraamoista!!
Tyttö on pojalle aivan tuntematon. On vaan ollut aktiivinen etsimään kavaljeeria ja poikani näköjään suostunut😊
Perusjuhlapuku riittää, ei poikien siellä tarvitse koreilla kuin tyttöjen.
Mitä jos antaisit pojan itse valita. Vai pyyhitkö vielä hänen takapuolen?
Meillä menee tummapuku päällä. Sanottiin heti että tnä vuonna ei rahaa laiteta älyttömästi kiinni ja kun kerran ekstrana vielä menee ykkösenä paikalle. Sen verran todettiin että voidaan solmuketta ja liinaa katsoa tytön puvun väreihin ja paitana varmaan frakkipaita niin solmuke istuu hyvin.
Vaihtoehtona on ostaa frakki, ei maksa paljoa enempää kuin 2 vuokrauskertaa (tai nythän ei voi edes vuokrata). Jos tämä ei ole ok, niin tumma puku on OK.
Riippuu lukion sijainnista, pohjoisessa puvut yleisiä. Etelässä ei. Jos frakit on tapana niin kannattaa tosiaan ostaa se. Frakin saa 300 eurolla, vuokraus maksaa ainakin etelässä sen 160.
Ap, mun tyttärenikin pyysi ekaluokkalaista poikaa, koska poikia on koulussa (Helsingin kuvislukio) liian vähän. Jäisi tanssit väliin muutoin.
Ainakin heillä kaikki pojat tanssii tummassa puvussa, ei siis tarvita frakkia tai shakettia. Kannattaa kehottaa poikaa kysymään siltä tytöltä.
Ja ainakin minä ilman muuta olisin valmis maksamaan puvun vuokran tytön kavaljeerille, jos kyse olisi rahasta. Ei ne puvun vuokrat ole kovin halpoja, ja poika joka tapauksessa tekee tyttärelleni palveluksen. Joten ei kun puhumaan avoimesti vaan.
Ja tyttäreni puolesta iso kiitos!
Poika tanssi vanhat frakissa ja valkoiset hanskat. Suurimmalla osalla oli ylläoleva.
Kiitos asiallisesti vastanneille. Laitan pojan siis tiedustelemaan tytöltä, jonka kavaljeeriksi suostui.
Frakit tykötarpeineen kyllä maksavat vähintään 500 e täällä Hki:ssä. Toki sellaisen voisimme ostaa, mutta kun nyt tosiaan kyseessä ihan vain kiva ele vieraalle tytölle, jolle kavaljeeriksi suostui, niin en ehkä viitsi kuitenkaan ihan omaksi frakkia ostaa.
Poika varmaan vielä kasvaa pituutta, niin ei sitten omiin tansseihin olisi edes sopiva vuoden päästä.
Ja toki sitten omiin Vanhojen Tansseihin frakki ja panostusta muutoinkin.
Ko. koulussa poikia todella vähän ja muitakin 1-luokan poikia on tulossa tanssimaan.
Ja siis mun pojalle itselleen on ihan sama, missä puvussa menee tanssimaan!
Vuokraus on tuossa tapauksessa varmastikin paras vaihtoehto. Vanhojentanssien pukutyylit vaihtelevat persoonittain eikä mitään varsinaista perussääntöä ole.
Täältä löytyy tietoa vanhojentansseista ja pukuvuokraamoista: http://blackouthair.fi/vanhojentanssikampaukset-ja-meikit/
Ongelmana meillä tosiaan se , että vuokraamosta, joista olen kysellyt frakkia tai shakettia ovat pojan koot lopussa. Ja sen vuoksi mietimme tummaapukua vaihtoehdoksi.
Y.ap
Tämä on mielestäni poikasi ja kavaljeerinsä välinen asia. Myös koulun kultuuri vaikuttaa.
Onko motiivinasi rahansäästö?