Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit palkkaa 4400€/kk, mitä ajattelisit?

Vierailija
02.01.2018 |

Olisiko se sinulle ilo vai ehkä pettymys? Työhön kuuluisi jonkin verran iltatyötä, mahdollisuus tehdä etätyötä noin puolet viikosta, lomia 38 päivää vuodessa (ajankohdan saisit päättää itse), noin tonnin bonus kerran vuodessa sekä mahdollisuus kouluttautua. Minulla on tuo työ odottamassa, mutta en tiedä, haluanko palata siihen opintovapaani jälkeen. Kyseessä on erityisasiantuntijatehtävä.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ikionnellinen. 

Huomattavasti vähempikin palkka riittäisi, mutta etätyömahdollisuus olisi ihan huippua. 

Tosin tällä hetkellä olisin ikionnellinen, jos ylipäätään saisin töitä.

Vierailija
22/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella on. Jos en palaa, ryhdyn yrittäjäksi. Se on ehkä liian pelottavaa. Työ on kyllä ihan mukavaa.

Millä alalla julkisella voi tehdä noin paljon etänä ja saada bonuksia? Valtiolla vai kunnalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ottais täyspäivästä työtä koska arvostan vapaa-aikaani enemmän kuin rahaa. Mutta hyvä korvaus kieltämättä

Ymmärrän. Minkälainen elämäntilanne sulla on? Me ollaan nelikymppisiä, ei velkoja, ei pieniä lapsia, puoliso pysyvästi työelämän ulkopuolella. Tavaraa yli oman tarpeen (tosin kotoa muuttava lapsi vie osan). Eikä työmotivaatiota, koska ei juuri tarvetta rahalle.

Vierailija
24/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheet verot.

Vierailija
25/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella on. Jos en palaa, ryhdyn yrittäjäksi. Se on ehkä liian pelottavaa. Työ on kyllä ihan mukavaa.

Millä alalla julkisella voi tehdä noin paljon etänä ja saada bonuksia? Valtiolla vai kunnalla?[/quote

Kuntayhtymällä

Vierailija
26/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella hyvältä loppusijoituspaikalta. Ilmeisesti siis julkiselta puolelta eli 38 lomapäivällä saa 7 viikkoa ja 3 päivää lomaa. Siihen kun vaihdat lomarahat vapaiksi, saat vielä esim. 2-3 viikkoa lisää lomaa eli yht. ainakin 10 viikkoa palkallista lomaa vuodessa.

Mulla tällä hetkellä asiantuntijatehtävissä yksityisellä 5400e/kk, mutta vain 30 päivää lomaa, joka jaetaan kuudella eli 5 viikkoa lomaa vuodessa.

Mä ottaisin kyllä tuon mainitsemasi työn jos se on a) vakituinen virka, B) arvostan lomaa enemmän kuin palkkaa, C) pidän tehtävistä ja olen tyytyväinen asemaan. Tällä hetkellä kuitenkaan en valitsisi, koska nykyisessä etenemismahdollisuudet paremmat ja tuore laina maksettavana.

Vierailija
27/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla julkisella voi tehdä noin paljon etänä ja saada bonuksia? Valtiolla vai kunnalla?[/quote

Kuntayhtymällä

Kuntayhtymä ei ole mikään ala vaan organisaation juridinen muoto.

Ala voi olla joku näistä: terveydenhuolto, koulutus, peruspalvelut, pelastustoimi, infra jne.

Vierailija
28/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyörtyisin ensin onnesta, sitten menisin töihin ja tekisin parhaani.

Vierailija
29/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

prutto on nyt liki 6500, joten melkoisen pettynyt olisin tuollaiseen liksaan.

Vierailija
30/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatisin, että köyhiltä pitää ottaa pois asioita, jotta tuntisin itseni entistäkin rikkaammaksi. 

Vierailija
31/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan miettisin, että jes, saisin ulosotot maksettua parissa kuukaudessa. Sitten vois ostaa polkupyörän ja ihan mitä tahansa ruokaa, juhuuuu! Ja lapsille jotain kivaa!

Vierailija
32/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

prutto on nyt liki 6500, joten melkoisen pettynyt olisin tuollaiseen liksaan.

Mikä ihme on prutto? Hah, en ole vähään aikaan nauranut yhtä paljon. :D

Vierailija
33/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto on vaan paljon vähemmän.

Vierailija
34/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Suomeen palattuani saisin melko lailla tuon neljä ja puoli tonnia kuussa (brutto) eli puolentoista tonnin pudotus nykyiseen. Se (myös) vähän jarruttaa noita takaisinmuuttohaluja... 

Vierailija
35/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kaikki täällä hyvä tuloisia!

Vierailija
36/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin, että miten selviä menoistani, kun palkka olisi yhtäkkiä tippunut tonnin.

Vierailija
37/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika tarkalleen omalta työltäni.

Vierailija
38/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuunaisin, että mistä saan puolitoistatonnia kuussa enemmän liksaa ja vähintään kuukausiliksan verran tulospalkkiota vuodessa päästäkseni takaisin nykyansiotasolle. Ulkomaille suuntautuvat työ- ja opintomatkat taitaisivat ap:n mukaisessa tilanteessa olla muisto vaan.

Olen ylempi toimihlö asiantuntijatehtävissä.

Vierailija
39/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että voi hemmetti. Palkka putosi tonnilla alaspäin. 

Vierailija
40/53 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika tarkalleen omalta työltäni.

Mitä teet?