Jos saisit palkkaa 4400€/kk, mitä ajattelisit?
Olisiko se sinulle ilo vai ehkä pettymys? Työhön kuuluisi jonkin verran iltatyötä, mahdollisuus tehdä etätyötä noin puolet viikosta, lomia 38 päivää vuodessa (ajankohdan saisit päättää itse), noin tonnin bonus kerran vuodessa sekä mahdollisuus kouluttautua. Minulla on tuo työ odottamassa, mutta en tiedä, haluanko palata siihen opintovapaani jälkeen. Kyseessä on erityisasiantuntijatehtävä.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella on. Jos en palaa, ryhdyn yrittäjäksi. Se on ehkä liian pelottavaa. Työ on kyllä ihan mukavaa.
Millä alalla julkisella voi tehdä noin paljon etänä ja saada bonuksia? Valtiolla vai kunnalla?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ottais täyspäivästä työtä koska arvostan vapaa-aikaani enemmän kuin rahaa. Mutta hyvä korvaus kieltämättä
Ymmärrän. Minkälainen elämäntilanne sulla on? Me ollaan nelikymppisiä, ei velkoja, ei pieniä lapsia, puoliso pysyvästi työelämän ulkopuolella. Tavaraa yli oman tarpeen (tosin kotoa muuttava lapsi vie osan). Eikä työmotivaatiota, koska ei juuri tarvetta rahalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella on. Jos en palaa, ryhdyn yrittäjäksi. Se on ehkä liian pelottavaa. Työ on kyllä ihan mukavaa.
Millä alalla julkisella voi tehdä noin paljon etänä ja saada bonuksia? Valtiolla vai kunnalla?[/quote
Kuntayhtymällä
Kuulostaa todella hyvältä loppusijoituspaikalta. Ilmeisesti siis julkiselta puolelta eli 38 lomapäivällä saa 7 viikkoa ja 3 päivää lomaa. Siihen kun vaihdat lomarahat vapaiksi, saat vielä esim. 2-3 viikkoa lisää lomaa eli yht. ainakin 10 viikkoa palkallista lomaa vuodessa.
Mulla tällä hetkellä asiantuntijatehtävissä yksityisellä 5400e/kk, mutta vain 30 päivää lomaa, joka jaetaan kuudella eli 5 viikkoa lomaa vuodessa.
Mä ottaisin kyllä tuon mainitsemasi työn jos se on a) vakituinen virka, B) arvostan lomaa enemmän kuin palkkaa, C) pidän tehtävistä ja olen tyytyväinen asemaan. Tällä hetkellä kuitenkaan en valitsisi, koska nykyisessä etenemismahdollisuudet paremmat ja tuore laina maksettavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä alalla julkisella voi tehdä noin paljon etänä ja saada bonuksia? Valtiolla vai kunnalla?[/quote
KuntayhtymälläKuntayhtymä ei ole mikään ala vaan organisaation juridinen muoto.
Ala voi olla joku näistä: terveydenhuolto, koulutus, peruspalvelut, pelastustoimi, infra jne.
Itse pyörtyisin ensin onnesta, sitten menisin töihin ja tekisin parhaani.
prutto on nyt liki 6500, joten melkoisen pettynyt olisin tuollaiseen liksaan.
Vaatisin, että köyhiltä pitää ottaa pois asioita, jotta tuntisin itseni entistäkin rikkaammaksi.
Mä vaan miettisin, että jes, saisin ulosotot maksettua parissa kuukaudessa. Sitten vois ostaa polkupyörän ja ihan mitä tahansa ruokaa, juhuuuu! Ja lapsille jotain kivaa!
Vierailija kirjoitti:
prutto on nyt liki 6500, joten melkoisen pettynyt olisin tuollaiseen liksaan.
Mikä ihme on prutto? Hah, en ole vähään aikaan nauranut yhtä paljon. :D
Varmaan Suomeen palattuani saisin melko lailla tuon neljä ja puoli tonnia kuussa (brutto) eli puolentoista tonnin pudotus nykyiseen. Se (myös) vähän jarruttaa noita takaisinmuuttohaluja...
Onpa kaikki täällä hyvä tuloisia!
Miettisin, että miten selviä menoistani, kun palkka olisi yhtäkkiä tippunut tonnin.
Kuulostaa aika tarkalleen omalta työltäni.
Tuunaisin, että mistä saan puolitoistatonnia kuussa enemmän liksaa ja vähintään kuukausiliksan verran tulospalkkiota vuodessa päästäkseni takaisin nykyansiotasolle. Ulkomaille suuntautuvat työ- ja opintomatkat taitaisivat ap:n mukaisessa tilanteessa olla muisto vaan.
Olen ylempi toimihlö asiantuntijatehtävissä.
Ajattelisin, että voi hemmetti. Palkka putosi tonnilla alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika tarkalleen omalta työltäni.
Mitä teet?
Olisin ikionnellinen.
Huomattavasti vähempikin palkka riittäisi, mutta etätyömahdollisuus olisi ihan huippua.
Tosin tällä hetkellä olisin ikionnellinen, jos ylipäätään saisin töitä.