Mieheni ei tänäänkään vienyt aamulla biojätepussia ulos!
Olimme jo kauan sitten, tähän taloon muuttaessamme, sopineet että mies vie aamuisin töihin lähtiessään biojätepussit ulkoroskikseen. Nyt hän oli taas jättänyt biojätepussin roskakaappiin haisemaan. Olen asiasta huomauttanut jo monta kertaa. Miksiköhän hän on muuttunut välinpitämättömäksi?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
En koe nalkuttavani tai jankkaavani asiasta,
Onko yksikään nainen koskaan itse kokenut/myöntänyt/tiennyt nalkuttavansa?
Se mikä naisen mielestä on "vain muistuttamista", on miehen mielestä usein nalkuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe nalkuttavani tai jankkaavani asiasta...
Tämä on NIIN tuttua, nainen ei KOE nalkuttavansa, ainoastaan muistuttaa/huomauttaa/ilmoittaa vaan asiasta vartin välein. Tämän mies kokee nalkutuksena. Auttaisikohan itse ongelmaan jos vaikka hieman keskustelisitte asiasta miehen kanssa?
Sinulle ko. roskapussi on selvästikkin tärkeä asia, mutta ehkä mies ei koe sitä aivan yhtä tärkeäksi asiaksi? Ja vaikka asia ei olisikaan 'tärkeä', niin pitäisihän sekin tietenkin tehdä ja hoitaa, mutta joskus ihmisillä vaan tahtoo asiat unohtua. Siitä on mielestäni kuitenkin turha vetää suoria johtopäätöksiä, ja tuomita toinen huonoksi ihmiseksi?
Mitä helkkarin possuja ihmiset ovat, jos ei haisevaa roskista "koe niin tärkeänä" että sen voisi viedä ulos ennenkuin se puree.
Odotetaan vaan pyykkipoika nenässä että se toinen hoitaa asian, kun itseä laiskottaa eikä asia ole oman navan ympärillä niin tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi vaimo, joka useasti muistuttaisi biojätepussin viemisestä, niin jättäisin biojätepussin viemättä. Alkaisin myös valmistautua vaimoni jättämiseen.
"Mennäänkö naimisiin, jotta voimme tehdä toisistamme onnellisia?" - "Ei, kun mennään naimisiin, jotta voimme muistuttaa toisiamme biojätepussin viemisestä." Ei kiitos.
Vaimo ei ainakaan tuossa diilissä kyllä häviäisi mitään.
Niin, avioero, win-win.
Virheitä voi tehdä, voi mennä väärän henkilön kanssa naimisiin. Mutta sitten kun virheensä huomaa, esim tällaisen biojätepussiongelman kohdalla, niin virheen voi korjata, voi erota. Ensi kerralla et sitten mene uuden miehen kanssa naimisiin ennen kuin olet aivan varma, että hän on biojätepussinviejäainesta.
Riitoja biojätepussista, voi kiesus😂 Sympatiat miehen puolella:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on NIIN tuttua, nainen ei KOE nalkuttavansa, ainoastaan muistuttaa/huomauttaa/ilmoittaa vaan asiasta vartin välein. Tämän mies kokee nalkutuksena. Auttaisikohan itse ongelmaan jos vaikka hieman keskustelisitte asiasta miehen kanssa?
Sinulle ko. roskapussi on selvästikkin tärkeä asia, mutta ehkä mies ei koe sitä aivan yhtä tärkeäksi asiaksi? Ja vaikka asia ei olisikaan 'tärkeä', niin pitäisihän sekin tietenkin tehdä ja hoitaa, mutta joskus ihmisillä vaan tahtoo asiat unohtua. Siitä on mielestäni kuitenkin turha vetää suoria johtopäätöksiä, ja tuomita toinen huonoksi ihmiseksi?
Mitä helkkarin possuja ihmiset ovat, jos ei haisevaa roskista "koe niin tärkeänä" että sen voisi viedä ulos ennenkuin se puree.
Odotetaan vaan pyykkipoika nenässä että se toinen hoitaa asian, kun itseä laiskottaa eikä asia ole oman navan ympärillä niin tärkeä.
Jos miehesi on mielestäsi "helkkarin possu", niin tuo biojätepussi on kyllä avioliittonne pienin ongelma. Kyllä todellinen ongelma taitaa olla se, että vihaatte toisianne kokonaisvaltaisesti.
Jos perheenjäsenesi ovat possuja, tarkoittaa se sitä, että sinä olet sikalan emäntä. Ja mitä sikalan emäntä lopulta tekee possuille? No, teurastaa ne. Teidän liitollanne on siis ruma tulevaisuus. Liittonne mentaliteettiin verrattuna biojätepussin haju ei ole ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi on mielestäsi "helkkarin possu", niin tuo biojätepussi on kyllä avioliittonne pienin ongelma. Kyllä todellinen ongelma taitaa olla se, että vihaatte toisianne kokonaisvaltaisesti.
Jos perheenjäsenesi ovat possuja, tarkoittaa se sitä, että sinä olet sikalan emäntä. Ja mitä sikalan emäntä lopulta tekee possuille? No, teurastaa ne. Teidän liitollanne on siis ruma tulevaisuus. Liittonne mentaliteettiin verrattuna biojätepussin haju ei ole ruma.
Kyllä se kokonaisvaltainen ongelma oli se, että mies tiputti yhden työn toisensa perään minun niskaani, kun ei häntä kiinnostaneet pikkuasiat. Ja kyllä, se avioliitto meni teuraaksi kun minulta loppui voimat tehdä kahta duunipäivää.
Vierailija kirjoitti:
No jösses! Vie se biojätepussi itse, ei se ole elämää suurempi ongelma.
"Rakentavaa riitelyä" tehdä elämää suurempi ongelma jostain roskien viennistä, mitäv-ittua..
Aamukiireessä roskat unohtuu helposti jos eivät ole ovella odottamassa. Joten sitten ne voi viedä illalla töistä tullessa.
Ymmärrän hyvin, että jos joku tietty kotityö on yhdessä sovittu toisen vastuualueeseen kuuluvaksi, niin ei ole kivaa, jos toinen toistuvasti luistelee siitä vedoten unohtamiseen tms. Ratkaisu tähän on se, että mies alkaa huolehtimaan biojätteistä iltaisin, jos kerran aamulla tuppaa unohtumaan. Päättäköön itse kumpi ajankohta hänelle on mukavampi, tärkeintä kai on, että ne säännöllisesti kuitenkin viedään.
On tainnut dementia iskennyt ukkoosi, tai jos olet niin laiska ettet itse kykene sitä viemään niin anna haista komerossa kunnes jätepussi kävelee sinne itse tai seuraava ehkä pahin vaihtoehto on ota avioero ja ota uusi mies viemää biopussiasi säiliöön !
Vierailija kirjoitti:
Oikein! :)
Minä en kyllä usko, että tämä keskustelu on totta. Luulen, että tämä on hupsua pilaa. Samaa luulen kyllä kaikista tämän palstan keskusteluista. Ei ainuttakaan keskustelua täällä voi ottaa tosissaan. Älyttömiä vitsejä kaikki.
Ja jos nyt kuvitellaan hetki, että tämä absurdi biojätepussikeskustelu on totta, ihan vakavaa, niin surullisinta ei ole se, että jokin aviopari riitelee biojätepussista. Surullisinta on se, että riitelyn lisäksi he tulevat nettiin paasaamaan asiasta kaikelle kansalle.
Oletteko muuten huomanneet että nuo bottitarkistusnumerot (kolme numeroa jotka pitää kirjoittaa että voi lähettää viestin) ovat usein samoja?
Minun miehenikin alkoi "unohtamaan" roskat, sen ainoan kotihomman joka on kokonaan hänen vastuullaan. Sanoin sitten että tästä lähtien aina kun hän ehdottelee lähempää kanssakäymistä, niin käyn ensin katsomassa roskiskaapin, ja mikäli siellä on täysi pussi, niin sakkoa tulee kolme päivää, että herra on hyvä ja käyttelee sitten omia pikkukätösiään. Meni kerrasta perille.
"me olemme sopineet" tarkoittaa varmaan että sinä yrität yksipuolisesti pomottaa. vie itse pussisi. kuka sinusta on muka pomon tehnyt
Minä en vie biojätepussia joka päivä. Mutta en sinne sullokkaan mitään perkuujätteitä, tai sipulinkuoria. Eivät haise!
Vierailija kirjoitti:
Eksä suhtautui kaikkeen työltä haiskahtavaan juuri noin. Jätti tekemättä ja vähätteli asian niin, että tunsin itseni tyhjästä nipottajaksi. Tosiasiassa hoidin lopulta yksin kaiken, yksi "pikkuasia" kerrallaan.
Ja sitten huomasit, että hei minähän osaan myös itse tehdä asioita eikä minun tarvitse komennella, valittaa ja nalkuttaa joka asiasta toiselle. heureka
Vierailija kirjoitti:
Minun miehenikin alkoi "unohtamaan" roskat, sen ainoan kotihomman joka on kokonaan hänen vastuullaan. Sanoin sitten että tästä lähtien aina kun hän ehdottelee lähempää kanssakäymistä, niin käyn ensin katsomassa roskiskaapin, ja mikäli siellä on täysi pussi, niin sakkoa tulee kolme päivää, että herra on hyvä ja käyttelee sitten omia pikkukätösiään. Meni kerrasta perille.
Lähtikö vieraisiin, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein! :)
Minä en kyllä usko, että tämä keskustelu on totta. Luulen, että tämä on hupsua pilaa. Samaa luulen kyllä kaikista tämän palstan keskusteluista. Ei ainuttakaan keskustelua täällä voi ottaa tosissaan. Älyttömiä vitsejä kaikki.
Ja jos nyt kuvitellaan hetki, että tämä absurdi biojätepussikeskustelu on totta, ihan vakavaa, niin surullisinta ei ole se, että jokin aviopari riitelee biojätepussista. Surullisinta on se, että riitelyn lisäksi he tulevat nettiin paasaamaan asiasta kaikelle kansalle.
Oletteko muuten huomanneet että nuo bottitarkistusnumerot (kolme numeroa jotka pitää kirjoittaa että voi lähettää viestin) ovat usein samoja?
Niinpä. Ja sitten monet ottavat nämä avaukset tosissaan ja alkavat keuhkota, että kyllä mäkin eroaisin tuollaisen asian takia tai itse asiassa jo erosinkin. Sinne sai sikapossu jäädä😂
Siirrä biojätepussi miehen tyynylle.
Biojätepussia ei tarvitse enää koskaan viedä jos esim:
1. Hankit kotiisi viemäriin sellaisen amerikkalaistyylisen biojätetuhoajan, niin että biojätteet voi kaataa viemäriin.
2. Alat kasvattaa kotona toukkia tms ja syötät biojätteet niille. Toukat sitten itse syöt tai huuhdot vessanpytystä alas. Tai syötät miehellesi, väität että ovat jauhelihaa. Kun ei mies suostunut biojätteitä viemään niin syököön ne sitten.
Jos kyse on enemmän parisuhteesta kuin biojätteistä, niin ehkä tällainen idea: yrittäkää rakastua toisiinne uudestaan. Alkakaa tehdä hauskoja romanttisia asioita yhdessä, menkää ulos yhdessä, ja kun illalla yhdessä menette ulos treffeille, niin samalla yhdessä viette biojätepussin pois.
Pahin vaihtoehto on jos jäätte elämään tuollaiseen pattitilanteeseen (kylmään sotaan, vihanpitoon) vuosikausiksi. Ratkaistaa ongelma pahalla (avioero) tai hyvällä (romantiikka) tai teknologialla (biojätetuhoaja) tai ihan millä vain. Mutta älkää jääkö tuohon tilanteeseen jumiin - pitkittyessään se tappaa teidän kummankin sielun.
Hm... jos romantiikka ei toimi... jos ei halua edes harrastaa puolisonsa kanssa seksiä... niin ei siinä liitossa myöskään halua viedä roskia. Kun minulla on ollut huonoja suhteita... ovat suhteiden ongelmat mielestäni olleet suuria: rakkaus oli hiipunut, halusimme elämältä aivan erilaisia asioita, emme osanneet yhtään sopia minkälaista tulevaisuutta yhdessä rakentaisimme. Mutta noiden minulle tärkeiden ongelmien sijaan tyttöystäväni keskittyivät vain tuollaisiin mitättömiin pieniin ongelmiin niinkuin biojätteet ja joululahjat ja anopille kahvin tarjoaminen. Se oli hemmetin raastavaa hermoille. Oikeasti välitin toisesta ja hän vain välitti biojätepussista. Tuollai sukset ristissä meidän suhteemme olikin pelkkää alamäkeä loppuun asti. Tuo on siis minun kokemukseni... en tiedä onko tämä useinkin miesten ja naisten ero... että kun sinä murehdit biojätepussista niin miehesi murehtii koko liitostanne... ja niin kauan kuin murehditte ihan eri ongelmista niin ettehän te kumpaakaan korjattua saa... pahennatte ongelmia vain... avioliitto pysyy aina vain samana huonona, pikkuongelmia syntyy aina vain lisää.
Vierailija kirjoitti:
"me olemme sopineet" tarkoittaa varmaan että sinä yrität yksipuolisesti pomottaa. vie itse pussisi. kuka sinusta on muka pomon tehnyt
Roskiksessa on varmaan sitten vain vaimon roskia. Todennäköisesti, koska ukko tuntuu olevan niin kädetön että sen roskat jäävät siihen missä syntyvät.