Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdotin miehelle, että ottaisi vastuun lasten harrastetavaroista

Vierailija
02.01.2018 |

ja niiden hankinnasta. Siis luistimet, jalkapllovarusteet, sukset jne. Mies oli heti, että joo, totta kai! Kerro vaan mitä ostaa ja minkäkokoista ja koska tarvitaan niin kyllä hän hoitaa. Just...

Mulla kilahti: yritän tässä kovasti päästä eroon projektipäällikön roolista (minkä mies kyllä tietää, juuri siitä keskustelimme), mutta ilmeisesti puolison aivokapasiteetti ei todellakaan ymmärrä mitä vastuulla tarkoitetaan. Onko muilla tällaista?

Kommentit (222)

Vierailija
1/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista. Otin järkevän puolison.

Vierailija
2/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi jättänyt kysymättä olisit edelleen tyytymätön häneen. Ei olisi kuitenkaan osannut ostaa oikeanlaisia juuri oikeaan aikaan, jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaa sitä roolia ottanut vaan mies on lasten ensiparkaisusta lähtien ottanut osan vastuusta ja jo ennen perheen perustamista huolehtinut yh-tei-sen kodin asioista.

Vierailija
4/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti opetti aikoinaan, että älä koskaa tee mitään asiaa kolmea kertaa peräkkäin. Mies olettaa tästä, että haluat omia kyseisen asian itsellesi. Joten...Ei juurtuneista tavoita yhdessä yössä opita pois. 

ps. mitä vastasit miehen kysymyksiin?

Vierailija
5/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä sanoit, että hoida äläkä kysele? Jos et katse sinne peiliin! Sillä silloin et ole hoitanut omaa osuuttasi sopimuksesta vaan mahdollistat edelleen miehen käytöksen. Niin ja aina on hyvä muistaa pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan, että kummassakin on vikaa.

Vierailija
6/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin tietysti etten ihan tuota tarkoittanut ja muistuttelin aiemmista vuosista jolloin tästä oli jo pari kertaa sovittu (luistimien osalta kun itsekin lätkää pelaa). Esim. Viime vuonna jouduin hakee sittarista yhdet luistimet edellisenä iltana kun koulun luistelut alkoi. Koska mies ei ollut hoitanut. No tästäpä pääsimme sitten hedelmällisen keskustelun ytimeen eli riitaan, jossa mies kakkosvastauksen tavoin vetosi ettei voi tietää mitä MINÄ haluan. No ehkei tarvitsekaan tietää miten minä haluan asian hoidettavan vaan ihan hoitaa niin kuin parhaakseen näkee. Hoitamatta jättäminen ei ainakaan ole se mitä haluan.

Vierailija
7/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuollaista. Otin järkevän puolison.

Itse olen myös ollut järkevä, enkä ole koskaa hyväksynyt ettei puoliso ja lapset tee osuuttaan.

Vierailija
8/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin tietysti etten ihan tuota tarkoittanut ja muistuttelin aiemmista vuosista jolloin tästä oli jo pari kertaa sovittu (luistimien osalta kun itsekin lätkää pelaa). Esim. Viime vuonna jouduin hakee sittarista yhdet luistimet edellisenä iltana kun koulun luistelut alkoi. Koska mies ei ollut hoitanut. No tästäpä pääsimme sitten hedelmällisen keskustelun ytimeen eli riitaan, jossa mies kakkosvastauksen tavoin vetosi ettei voi tietää mitä MINÄ haluan. No ehkei tarvitsekaan tietää miten minä haluan asian hoidettavan vaan ihan hoitaa niin kuin parhaakseen näkee. Hoitamatta jättäminen ei ainakaan ole se mitä haluan.

Hoitaa miten paraakseen näkee ja hakee luistimet aamulla, eikä illalla. Tässä välissä olet useaan kertaa ehtinyt haukkua miehesi kuinka hän ei hoida asioita.

Vierailija
9/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitaa miten paraakseen näkee ja hakee luistimet aamulla, eikä illalla. Tässä välissä olet useaan kertaa ehtinyt haukkua miehesi kuinka hän ei hoida asioita.

Katsos kun jotkut tekee vuorotöitä mitkä oikeuttaa omasta mielestä näiden asioiden hoitamatta jättämisen ja toisen puolison suuremman vastuun. Koska ennakointi ei kuulu toimintatapoihin.

Ap

Vierailija
10/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oisko parempi, että menis vaan ostaan mitä sattuu? Sitten ois vääränlaiset sukset ja liian pienet monot.

Olet selvästi aikaisemmin ominut tuon tehtävän niin selkeästi ettei hän tiedä lähtökohtia. Hänhän vain tavallaan haluaa perehdytyksen uuteen tehtävään, todennäköisesti jatkossa osaa sitten toimia itsenäisemmin.

Vierailija
11/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi nyt ottaa vastuun kokonaan asiasta niin ethän sitten narise kun sukset on väärän merkkiset (sinun mielestäsi), haalarit väärän väriset (sinun mielestäsi) tai miehesi kuskaa lapsia niihin harrastuksiin omalla tyylillään (sinä tekisit oikealla tavalla). Kuulostat juuri sellaiselta, joka ei ole mihinkään tyytyväinen vaan narisee siitäkin kun mies hoitaa asiat omalla tyylillään.

Olisit tyytyväinen kun mies on oppinut kysymään sinulta eikä rasita hermojaan sillä kun sinulle ei sitten loppujen lopuksi miehen valinta käy.

Vierailija
12/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, ihan oikeasti aiot luovuttaa miehelle vallan noin tärkeästä asiasta? Mieti kuitenkin vielä.

Vierailija
13/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies soitti vuoden joka ikinen tiistai, että monelta se lapsen tiistain harrastus alkoikaan...

Se kuskaus kun oli uskottu hänelle. Joka toinen kerta ajoi paikan ohi ja lapset takapenkiltä sitten hihkuivat, että käänny. Kaksi kertaa toi lapsen kotiin ja kolme kertaa unohti hakea.

Vierailija
14/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun jotkut tekee vuorotöitä mitkä oikeuttaa omasta mielestä näiden asioiden hoitamatta jättämisen ja toisen puolison suuremman vastuun. Koska ennakointi ei kuulu toimintatapoihin.

Ap

Onko tämä joku yksin siinä parisuhteessa? Jos olet jo vuosia mahdollistanut miehen käytöksen ei siitä yhdessä yössä opita pois. Ja sinun pitää pitää oma osasi sopimuksesta ja antaa miehelle tilaa ja aikaa hoitaa niitä asioita ilman jatkuvaa ohjailua ja säätelyä. 

Minkä ikäisiä lapsia teillä on? Miten heille on sitä vastuuta annettu esim. omien harrastevälineiden osalta?

Vierailija
15/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on tapeltu vuosikausia. Olen ollut varmaan aiemmin liian armollinen miehen mielenterveysongelmien takia. Mutta kun ei hae niihin apua, olen päättänyt olla niitä huomioimatta. Vastuu on molemmilla sama. Ihan sama tekeekö vuorotöitä vai mitä. Meillä kolme kouluikäistä lasta, pieniä vielä, eivät pysty itse omia hankintojaan tekemään. Heillä kotihommissa kyllä vastuuta, tiskikone, roskat ja omat huoneet. Ja mies hoitaa ihan ok siivousjuttuja, mutta se yleinen vastuu lasten harrastuksista, hankinnoista, koulusta jne on minulla.

Ja tosiaankaan en tee kaikkea miehen puolesta. Esim. Syksyllä kun vei lapsen (minun varaamaani) lääkäriin, ei hoitanut hommaa loppuun saakka ja jälkitarkastukset tekemättä ja laskut hakematta vakuutuksesta. Taitaa jäädä ne kokonaan koska en aio kaikkea tehdä.

Vierailija
16/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies soitti vuoden joka ikinen tiistai, että monelta se lapsen tiistain harrastus alkoikaan...

Se kuskaus kun oli uskottu hänelle. Joka toinen kerta ajoi paikan ohi ja lapset takapenkiltä sitten hihkuivat, että käänny. Kaksi kertaa toi lapsen kotiin ja kolme kertaa unohti hakea.

Meillä pianoa harrastavalla on syksyn aikana kolme kertaa joko peruuntunut tai lyhentynyt puoleen kun mies on havahtunut vasta opettajan soittoon, että missä lapsi viipyy... 7-vuotias kun ei pysty tätä yksin hoitamaan ja tarvinnut kuskia.

Ap

Vierailija
17/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on tapeltu vuosikausia. Olen ollut varmaan aiemmin liian armollinen miehen mielenterveysongelmien takia. Mutta kun ei hae niihin apua, olen päättänyt olla niitä huomioimatta. Vastuu on molemmilla sama. Ihan sama tekeekö vuorotöitä vai mitä. Meillä kolme kouluikäistä lasta, pieniä vielä, eivät pysty itse omia hankintojaan tekemään. Heillä kotihommissa kyllä vastuuta, tiskikone, roskat ja omat huoneet. Ja mies hoitaa ihan ok siivousjuttuja, mutta se yleinen vastuu lasten harrastuksista, hankinnoista, koulusta jne on minulla.

Ja tosiaankaan en tee kaikkea miehen puolesta. Esim. Syksyllä kun vei lapsen (minun varaamaani) lääkäriin, ei hoitanut hommaa loppuun saakka ja jälkitarkastukset tekemättä ja laskut hakematta vakuutuksesta. Taitaa jäädä ne kokonaan koska en aio kaikkea tehdä.

Tapeltu vuosikausia ja tehty kolme lasta. Kenenköhän vika se on? Yksin miehen?

Vierailija
18/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pianoa harrastavalla on syksyn aikana kolme kertaa joko peruuntunut tai lyhentynyt puoleen kun mies on havahtunut vasta opettajan soittoon, että missä lapsi viipyy... 7-vuotias kun ei pysty tätä yksin hoitamaan ja tarvinnut kuskia.

Ap

7 vuotias kuintekin pystyy yksin liikkumaan vapaa-ajallaan kavereille?

Vierailija
19/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö sille wilmatunnukset kouraan ja sano et etsii vastaukset.

Vierailija
20/222 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska harrastukset on lapsen tahdon asioita ja opettaa lapsille sitä vastuuta harrastukset tulisi valita niin, että lapset pystyy niistä itse vastaamaan. Luontainen liikunta on myös osa harrastusta ja lapsen tulisi päästä liikkumaan niihin itsenäisesti. Vanhemmat ei voi joka paikkaan mennä perässä.