Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko koskaan hankkia lapsia, kun en löydä kunnon työpaikkaa?

Vierailija
01.01.2018 |

5 vuotta pikaruokaravintolassa töissä. Aina puhutaan kuinka työnantajat arvostavat koska duuni on rankkaa. Tässä vaiheessa vuosia kuitenkin kertynyt jo niin monta että olisikohan jo haitta ennemmin kuin hyöty.

Vihaan työtäni yli kaiken!

Koulu toki kesken, amk tradenomi. Mutta eipä niillä papereilla mitään tekisi, vaikka valmistuisinkin. :( Itkettää tämä tilanne. Lapset haluaisin hankkia nuorena, mutta mieskin vähän vastahakoinen kun "ammattini" on mikä on. Tuntuu ettei parempaakaan löydy ja tästäkin pitäisi olla kiitollinen..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hankkiko, eläkää itsellenne. Hyvinhän ap:llä on asiat, kun töitä on. Noin voi elää hyvän elämän.

Vierailija
2/30 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et yritä saada parempaa työtä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy koulu loppuun, hae siinä sivussa jotain muuta ravintola-ala työtä, vaikka kahvilaan. Sitten samalla katselet jos alkaa niitä oman alan töitä näkyä. Jos ei, tee se lapsi. Kyllä työhistoriallasi saa ihan äitiyspäivärahaa.

Lapsi on valmiina, haet töitä, jos et saa mitään mihin tradenomin koulutus liittyy joko jatkat raflassa/ kahvilassa/tms tai opiskelet ihan uuden alan.

Miehesi vaikuttaa vähän nirsolta, vai onko hänellä taloudellisia ongelmia?

Vierailija
4/30 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Köyhät ei saa lisääntyä. Eikö kukaan hyväosainen ole sinua vielä valistanut asiasta?

Vierailija
5/30 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen hakenut muita työpaikkoja! Avoimet hakemukset on useampaan firmaan jätetty jo aikoja sitten, mol.fi:n selailen viikottain läpi.

Vierailija kirjoitti:

Käy koulu loppuun, hae siinä sivussa jotain muuta ravintola-ala työtä, vaikka kahvilaan. Sitten samalla katselet jos alkaa niitä oman alan töitä näkyä. Jos ei, tee se lapsi. Kyllä työhistoriallasi saa ihan äitiyspäivärahaa.

Lapsi on valmiina, haet töitä, jos et saa mitään mihin tradenomin koulutus liittyy joko jatkat raflassa/ kahvilassa/tms tai opiskelet ihan uuden alan.

Kiitos. Motivaatiota koulun käyntiin on vaikea löytää, kun töiden teko on rahallisesti kannattavampaa. :/ Olen toki pikkuhiljaa opintoja vienyt eteenpäin eikä tässä paljoa enää jäljellä olisi. 

No, miehen suhtautumiseen vaikuttaa se ettei hänelläkään ole unelmaduunia. Ei halua tehdä lasta kun kumpikin tienaa vielä suht huonosti. Ei siis pelkästään minun työpaikkani ole ongelma.

Vierailija
6/30 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tällä maailman menolla. Mitä tahansa sitten teetkin niin aina tee kuitenkin väärin näiden bättrefolkin mielestä.

Vierailija
7/30 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy koulu nyt loppuun! Jokainen tuntemani tradenomi on siistissä sisätyössä eikä kukaan missään hanttihommissa. Koulu loppuun, keskity saamaan hyvä harjoittelupaikka opintojen aikana ja ihan varmasti työtilanne on parempi kuin nyt.

Vierailija
8/30 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti voit.

Keskeneräisillä papereilla et kyllä varmasti mihinkään muualle pääse töihin. Eli jos työpaikkaa haluat vaihtaa, tee itsellesi valmiiksi joku tutkinto. Jos alkuperäinen ala ei kiinnosta, niin katsele vaikkapa jotain muuta alaa. Toisen asteen koulutukset ovat nopeammin kasassa kuin AMK.

Vierailija
9/30 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä pakko sanoa ap, että sinulla on asenteessa aika tavalla vikaa. Tutkintoa ei vielä ole, mutta olet jo päättänyt, ettei siitä ole mitään hyötyä. 

Tradenomi on yleistutkinto, ja töitä hakiessa sinun on pystyttävä myymään osaamistasi. Jos lähdet kisoihin asenteella, että olen hyödytön, niin olet oikeassa - ne kisat on hävitty. 

Olisi kiva tietää, mikä erikoistumisalasi opinnoissasi? Todennäköisesti olet vielä nuori - pikaruokala on ihan normi paikka aloittaa työnteko. Toki voi turhauttaa, jos opintoja kertyy, mutta vaativampia hommia ei, mutta jatka vain sinnikäästi. 

Vierailija
10/30 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olen hakenut muita työpaikkoja! Avoimet hakemukset on useampaan firmaan jätetty jo aikoja sitten, mol.fi:n selailen viikottain läpi.

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Motivaatiota koulun käyntiin on vaikea löytää, kun töiden teko on rahallisesti kannattavampaa. :/ Olen toki pikkuhiljaa opintoja vienyt eteenpäin eikä tässä paljoa enää jäljellä olisi. 

No, miehen suhtautumiseen vaikuttaa se ettei hänelläkään ole unelmaduunia. Ei halua tehdä lasta kun kumpikin tienaa vielä suht huonosti. Ei siis pelkästään minun työpaikkani ole ongelma.

Älä välitä. Kun sain tämän ensimmäisen, oikeasti oikean työpaikan, olin yli 40 v. Vanhempi lapseni oli lähtenyt jo kotoa ja nuorempikin oli 12 v. Sen isomman lapsen synnytin alle 2-kympisenä, by the way. Silpputöillä on eletty ja jos ei niistä rahaa paljon jäänytkään, niin ainakin värikkäitä muistoja. Myös nykyinen mieheni on joutunut vaihtamaan ammattia ja siinä vanhassakin firmoja ties montako, on ollut työperäistä vammaa ja vaikka mitä. Silti meillä on oma asunto ja hyvä perhe. Vanhempi lapseni valmistuu pian maisteriksi.

Suunnittelen oman alan vaihtamista terveyssyistä, samalla työnantajalla mahdollisesti ja ikää on 45. Ja mä olen vasta nuori!

Vierailija
11/30 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkö takia pitää saada parempi paikka, että paremmassa paikassa on parempi jäädä äityliksi, vaikka mieskin jo lähtökohtaisesti on lisääntymistä vastaan?

Kuule kyllä sille miehelle on lisääntyminen sinusta, ei sun työpaikasta, kiinni. Mieti vähän.

Vierailija
12/30 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit myös soitella suoraan työpaikkoihin, ei se Mol ole ainoa autuaaksitekevä. Jätät sinne nimesi ja numerosi.

Vierailija
13/30 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kiitos vinkeistä.

Itselle on vaan paukutettu niin syvälle se usko, että tradenomin papereilla pääsee vain kaupan kassalle. No pääsisipä edes sinne, niin olisin onnellinen! 

Vierailija
14/30 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi elää tuolla tavalla? Mitä vikaa? On oman elämänsä herra.

Vierailija
15/30 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet aloittanut opinnot, joiden uskot olevan yhtä tyhjän kanssa?

Itse työskentelin ennen kaupasda, jossa moni kirosi koko työtä ja halusi muualle, mutta mitään tämän eteen ei halutti tehdä. Joten vuodet, lopulta vuosikymmenet vaihtuu, ja tämä porukka edelleen siellä samassa työpaikassa natisemassa.

Vierailija
16/30 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse työskentelin ennen kaupasda, jossa moni kirosi koko työtä ja halusi muualle, mutta mitään tämän eteen ei halutti tehdä. Joten vuodet, lopulta vuosikymmenet vaihtuu, ja tämä porukka edelleen siellä samassa työpaikassa natisemassa.

Pakko kai joku tutkinto saada tässä elämässä aikaiseksi. Mä olisin varmaan ihan tyytyväinen kaupassa työskentelyyn, sitäkin kai arvostettaisiin vähän enemmän kuin tätä nykyistä. Samalta kuulostaa muuten, moni meiltäkin varmasti haluaisi lähteä mutta muita töitä ei vain löydy. Ja moni on varmasti samanlainen kuin itse olen, puutteellinen koulutus ei pitkälle vie. 

En todellakaan haluaisi, että lapset voivat sitten puhua tulevaisuudessa kuinka heidän äitinsä on mäkkärin täti ammatiltaan! Työpaikka muutettu, huom. Myös sen lisäksi, että työ itsessään on kyllä aika hanurista. Tuntuu että lapsenhankinta olisi se viimeinen isku sille toivolle, että koskaan pääsisin muualle töihin. 

Vierailija
17/30 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ensin kolme lasta. Sitten opiskelin ja menin töihin. Ihmisen pitää tehdä mitä haluaa eikä mennä eteenpäin "sitten kun" - periaatteella. Jos haluat lapsen niin hanki sen.

Vierailija
18/30 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain sen paremman työpaikan vasta perheellisenä.

Sellainen tietty kunnianhimo heräsi lasten myötä, ajattelin että jos olen poissa lasteni luota, haluan myös tehdä jotain merkityksellistä.

Ei tämä mitään aivokirurgin hommaa ole, mutta yleensä tykkään.

Vierailija
19/30 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kai joku tutkinto saada tässä elämässä aikaiseksi. Mä olisin varmaan ihan tyytyväinen kaupassa työskentelyyn, sitäkin kai arvostettaisiin vähän enemmän kuin tätä nykyistä. Samalta kuulostaa muuten, moni meiltäkin varmasti haluaisi lähteä mutta muita töitä ei vain löydy. Ja moni on varmasti samanlainen kuin itse olen, puutteellinen koulutus ei pitkälle vie. 

En todellakaan haluaisi, että lapset voivat sitten puhua tulevaisuudessa kuinka heidän äitinsä on mäkkärin täti ammatiltaan! Työpaikka muutettu, huom. Myös sen lisäksi, että työ itsessään on kyllä aika hanurista. Tuntuu että lapsenhankinta olisi se viimeinen isku sille toivolle, että koskaan pääsisin muualle töihin. 

Mun ei tulisi mieleenkään halveksia Mäkkärin, Hesen tai minkään muunkaan ruokapaikan myyjää. Tiedän mitä se on. Mistä tämä käsitys on peräisin, että ihmiset ylenkatsoisivat tuollaisen työn tekijää? Ei ainakaan Suomessa.

Arvostus on omien korvien välissä. Ja miksei sieltä pääsisi muualle? Mikä viimeinen tuomio se muka on?

Vierailija
20/30 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, kiitos vinkeistä.

Itselle on vaan paukutettu niin syvälle se usko, että tradenomin papereilla pääsee vain kaupan kassalle. No pääsisipä edes sinne, niin olisin onnellinen! 

Täällä oli kerran oikein lista niistä paikoista, mihin tradenomin papereilla pääsee. Se oli aika monipuolinen.

Arvostan hyvää myyjää ja ilman kassaa en tulisi tietenkään toimeen.