SILTA 4. ja viimeinen kausi alkaa tänään
1.1.2018 kello 22:00 alkaa Sillan neljäs kausi. Kyllä tätä onkin jo vajaa kolme vuotta odotettu. Luodaas tänne taas yhtä hyvä ketju kuin kolmoskaudesta, sitä oli vain niin upeaa seurata.
3. kauden keskustelu löytyy täältä, tunnelmaa nostattamaan: https://www.vauva.fi/keskustelu/4596893/ketju/silta_3_kausi
Myös kolmoskauden viimeiset jaksot ovat vielä nähtävissä areenassa.
Kommentit (2506)
Homobaarin mies ja matriarkka vois hyvin olla sisaruksia.
Kenelleköhän se kivitetyn mies sanoi puhelimessa poliiseista "eivät tiedä mitään"?
Henrikistä: tän kauden teema on identiteetti ja se on kyllä käynyt ilmi. Kaksoset ja toisena esiintyminen, turvapaikanhakija, joiden identiteettiä aina epäillään, murhattu nainen, jonka omatunto näillä tiedoilla kolkutti, hyvis-lahko. Mutta nyt näyttäis että aletaan kiertyä Henrikiin ja Henrikin perhe-elämä ei ollutkaan niin auvoista, ja Henrik ei ehkä olekaan ihan sellainen kun luulemme. Mitä EN KESTÄ koska oon rakastunut Henrikiin!!
Kaksosista: Jos sairaalakohtauksessa pellekaksonen oli itsenään, niin silloin aamun palaverissa oli ollut toimittajakaksonen. Hrrrr.
Minä taas ajattelin, että tän kauden teema on hyvyys ja miten se näkyy muille. Onko kaikki, mitä itse pitää hyvänä kuitenkaan hyväksi toiselle?
Vierailija kirjoitti:
Henrikistä: tän kauden teema on identiteetti ja se on kyllä käynyt ilmi. Kaksoset ja toisena esiintyminen, turvapaikanhakija, joiden identiteettiä aina epäillään, murhattu nainen, jonka omatunto näillä tiedoilla kolkutti, hyvis-lahko. Mutta nyt näyttäis että aletaan kiertyä Henrikiin ja Henrikin perhe-elämä ei ollutkaan niin auvoista, ja Henrik ei ehkä olekaan ihan sellainen kun luulemme. Mitä EN KESTÄ koska oon rakastunut Henrikiin!!
Kaksosista: Jos sairaalakohtauksessa pellekaksonen oli itsenään, niin silloin aamun palaverissa oli ollut toimittajakaksonen. Hrrrr.
Ah, noin päinhän se tietenkin onkin! Jotenkin ajattelin koko ajan että pellet on vaihtuneet vasta myöhemmin ja sairaalakohtauksessa oli väärä pelle mutta noin päin se tietenkin onkin että oikea sairaalapelleveli on ollut sen aamun muualla ja palaverissa on ollut toimittajaveli.
Tämä on ihan loistava keskustelu, oli jo edellisellä kaudella. Luen Vauva.fi:tä muuten tosi harvoin mutta nyt kun Silta taas alkoi, palasin tänne, oikein toivoin että olisipa taas ketju käynnissä. Täällä on tosi hyvät teoriat, moni ajattelee kuin tanskalaiset käsikirjoittajat:) Tää on melkein parempaa kuin itse sarja.
OutiM kirjoitti:
Tämä on ihan loistava keskustelu, oli jo edellisellä kaudella. Luen Vauva.fi:tä muuten tosi harvoin mutta nyt kun Silta taas alkoi, palasin tänne, oikein toivoin että olisipa taas ketju käynnissä. Täällä on tosi hyvät teoriat, moni ajattelee kuin tanskalaiset käsikirjoittajat:) Tää on melkein parempaa kuin itse sarja.
On todella hyvä keskustelu, kiitos siitä kaikille:)
^ Jäin vaihtuneet pellet-teoriaa miettimään ja juuri tuota että jos aamupalaverissa on pelleveljen tilalla ollutkin toimittajaveli niin miksi ja kenen aloitteesta? Pellenä toiminut veli (oliko se sit kumpi, pelle vai toimittaja?) vaikutti aidosti hämmentyneeltä että huoneessa olevan tytön pellepelko oli muka käsitelty ja missäs hän oli. Oli hän kumpi vaan niin kai hän nyt sentään tiesi ettei ollu palaverissa.. Vai esittikö hän siinä kohtaa vain hämmentynyttä että jaa, missähän minä olin.
Mutta se mitä mietin oli siis että olisiko toimittajaveli esiintynyt veljenään ja mennyt sairaalaan tutkiakseen jotain potilasta?
Kaksosten äiti oli kuollut. Mitä jos siitä löytyy motiivi ja syyt murhiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmaatukkainen nainen hyvien kylästä, siis se joka omisti koko kylän, voi olla myös murhaaja. Se käyttäytyi täysin tunteettomasti ja oli vähän kuin diktaattori. Kivitetty nainen ei tehnyt tarpeeksi hyvin ja auttanut iranilaista joten se eliminoitiin.
Veikkaan, että hyvien kylä on hyvien kylä. Eräänlainen turvakoti. Henrikin puoliso ja tyttäret ovat asuneet siellä. Ja ei. Ei täsmää kovin hyvin. Mutta pienen pienellä mahdollisuudella.
Hyvien kylä vaikuttaa pahaenteiseltä. Mitä suunnitelmia heillä on äidin ja pojan varalle? Talon edelliset asukkaat eivät olleet noudattaneet sääntöjä, mitähän heille tapahtui, saivatko poistua vai eliminoidaanko pahat ihmiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli se itsellekin mieleen että nuo tytöthän ovat tietenkin Henrikin tyttäret mutta.. Täytyy sanoa että olisi kyllä melkoinen pettymys jos noin on. Ei siksi etten halua että Henrik löytäisi tyttärensä vaan siksi että noin iso twist olisi näin arvattavissa jo toisessa jaksossa. Tuo kuulostaakin paremmalta että tyttökaksikko johtaa tutkinnan jonkun liigan jäljille jonka uhreiksi myös Henrikin lapset joutuivat.
Samaa mieltä, tytöt ovat nokkelia ja keksivät keinoja ansaita rahaa joten ei ole uskottavaa etteivät jäljittäisi isäänsä ellei ole ollut todella huonot välit tyyliin väkivaltaa ja hyväksikäyttöä isänsä kanssa.
Teoriassa voisivat myös uskoa että isäkin on kuollut eivätkä siksi ole ikinä etsineet häntä.
Eivät edes perinnön toivossa? Asuvat mieluummin kadulla kuin isänsä asunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Näkikö joku muuten seuraavasta jaksosta näytetyn ennakkopätkän? Eli siis sen, mikä tulee aina TV:ssä esitetyn jakson jälkeen. En löydä sitä Areenasta ainakaan. Olikohan siinä mitään mullistavaa? Yle näyttää sitä sarjan mainoksena kai, mutta ihan randomisti.
Ainakin Henrik oli tyttöjen kanssa jonkinlaisessa kuulusteluhuoneessa. Ja Saga ei sanojensa mukaan voinut hyvin (raskauspahoinvointia?).
Olisi tosiaan ihan liian ilmeistä että molemmat tytöt olisivat Henrikin kadonneet tyttäret. Todennäköisempää on, että vain toinen tytöistä on Henrikin tytär tai sitten tytöt johdattavat poliisit Henrikin tyttärien kohtaloihin. Eli näillä tytöillä voi olla samanlainen historia ja menneisyys kuin Henrikin lapsilla.
Ehkä Henrikin vaimo ja tyttäret aikoinaan muuttivat johonkin yhteisöön? Pakenivat Henrikin huumeidenkäyttöä, onnetonta perhe-elämää? Vaimo tajusi tehneensä virheen ja yritti paeta yhteisöstä, jolloin hänet tapettiin?
Todennäköisesti kuollut identtinen kaksosveli oli se menestynyt toimittaja, mutta se ei-toimittaja hunsvottiveli yrittää nyt omia menestyneemmän veljensä identiteetin.
Tai ehkä näitä identtisiä veljeksiä on enemmänkin? Eli tähän(kin) juonikuvioon liittyy jonkinlainen sukusolujen tietoinen jalostus, geenien levittäminen, eugeniikka?
Se ensimmäisessä jaksossa kivitetyn naisen miehen kiinalaissihteeri liittyy juoneen jollakin tavalla.
Olisiko se hyvien kylä voinut toimia myös karkotuspäätöksen saaneiden piilopaikkana?
Mun on hirveen vaikee kyllä uskoa että se "hyvien kylä" olis oikeesti paikka missä on hyviä ihmisiä jotka oikeasti haluaa vain auttaa pyyteettä, se oli niin pahaenteinen kohtaus ja muutenkin kummallinen vaatimus että siellä asuakseen pitää olla paras itsensä ja hyvä. Aidosti hyvät ihmiset sallivat muille kyllä virheitäkin eikä ennestään huonossa asemassa olevia autettavia häädetä asunnosta koska eivät ole "hyviä".
Mutta siitä huolimatta se voi olla että sinne kylään on joku vienyt myös karkotuspäätöksen saaneita piiloon, sopisi tarinaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun on hirveen vaikee kyllä uskoa että se "hyvien kylä" olis oikeesti paikka missä on hyviä ihmisiä jotka oikeasti haluaa vain auttaa pyyteettä, se oli niin pahaenteinen kohtaus ja muutenkin kummallinen vaatimus että siellä asuakseen pitää olla paras itsensä ja hyvä. Aidosti hyvät ihmiset sallivat muille kyllä virheitäkin eikä ennestään huonossa asemassa olevia autettavia häädetä asunnosta koska eivät ole "hyviä".
Mutta siitä huolimatta se voi olla että sinne kylään on joku vienyt myös karkotuspäätöksen saaneita piiloon, sopisi tarinaan.
Ei ole mikään oikeasti hyvien paikka, oikeasti hyvät ihmiset eivät tarvitse mitään kylää, vaan elävät muiden keskuudessa. Pikemminkin voisi olla kyse jostain lahkosta tai vastaavasta, mihin varmaankin liittyy myös jotain hämärää tai rikollista. Tekevätkö jotain ihmiskokeita?
Olen kyllä edelleenkin sitä mieltä että ei onnistuisti identiteetin huijaaminen pelle-kaksoselta rikostutkinnassa. Jos ei dna:n avulla niin sitten näillä muilla keinoilla mitä on tullut ilmi. Eli toimittaja on elossa.
Vierailija kirjoitti:
Jospa se Henrik onkin pahis
Voi olla, mutta olisi huono veto laatusarjaan. Mielestäni menisi kuvitteellisen draaman heikoista heikoimpaan loppuratkaisuun ja selitykseen "se oli vain unta". Eli kyllä pitäisi olla jotain vihiä Henrikin rikollisuudesta, muutakin kuin perheen menettäminen. Hän ei ole edes malttiaan menettänyt ja toisaalta jos olisi psykopaatti niin hän ei kohtelisi Sagaa niin hyvin kuin hän kohtelee. Näin mietin.
Mun mielestä tän kauden teemana on perhesiteet. Niinkuin oli viime kaudellaan.
Veljeksistä jäi mietityttämään murha. Murhaaja tiesi et mies olisi altaassa, kun oli valmistautunut antamaan sähköiskun. Kuka tiesi allasaikeesta? Veli. Ja velihän oli myös mustasukkainen, kun toinen teki vain työtä eikä lähtenyt lenkille. Mut kumpi oli kumpi :D
Ovatko tytötkin sisaruksia? Vaikuttavat siltä, että tekevät mitä vain toistensa eteen.
Vikassa jaksossa ois ihana nähdä, että pollareista tulee perhe. Ja Sagasta parempi äiti kuin omansa oli.
Kivitetty nainen ei asunut hyvien kylässä, joten ei kai häneen sen sääntöjäkään sovellettu... Vai voisiko olla mahdollista, että hyvien kylän nainen ja homobaarin omistaja ovat sisaruksia? Ja mamumies olisi asunut naisen vuokralaisen?