SILTA 4. ja viimeinen kausi alkaa tänään
1.1.2018 kello 22:00 alkaa Sillan neljäs kausi. Kyllä tätä onkin jo vajaa kolme vuotta odotettu. Luodaas tänne taas yhtä hyvä ketju kuin kolmoskaudesta, sitä oli vain niin upeaa seurata.
3. kauden keskustelu löytyy täältä, tunnelmaa nostattamaan: https://www.vauva.fi/keskustelu/4596893/ketju/silta_3_kausi
Myös kolmoskauden viimeiset jaksot ovat vielä nähtävissä areenassa.
Kommentit (2506)
Minusta Sagan abortti oli virkistävä muistutus, että nyt ei tehdä jenkkisarjaa. Olen itse ääri-introvertti vela, joka ei voi asua kenenkään kanssa ja todellakin tekisin kuten Saga. Naisen vartalo on hänen omaisuuttaan. Saga mietti voisiko synnyttää lapsen Henrikille ja tajusi aisaa mietittyään seuraukset. Jo persoonansa, saati omien lapsuudenkokemustensa vuoksi hän rationaalisena ihmisenä käsitti heti täydellisen sopimattomuutensa äidiksi. Jenkkisarjoissa nykyään kaikki raiskausuhritkin synnyttävät lapset eikä abortti käy kenelläkään mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Sagan abortti oli virkistävä muistutus, että nyt ei tehdä jenkkisarjaa. Olen itse ääri-introvertti vela, joka ei voi asua kenenkään kanssa ja todellakin tekisin kuten Saga. Naisen vartalo on hänen omaisuuttaan. Saga mietti voisiko synnyttää lapsen Henrikille ja tajusi aisaa mietittyään seuraukset. Jo persoonansa, saati omien lapsuudenkokemustensa vuoksi hän rationaalisena ihmisenä käsitti heti täydellisen sopimattomuutensa äidiksi. Jenkkisarjoissa nykyään kaikki raiskausuhritkin synnyttävät lapset eikä abortti käy kenelläkään mielessä.
Saga on nyt pahis. Neurotyypillinen henkilö menisi salaa aborttiin ja valehtelisi keskenmenosta. Sagahan ei valehtele ja salaa mielenmuutostaan.
Aiemmin spekuloitiin sillä, olisiko Sagan äidin kaasuun autossa kuoleminen siltikin murha mutta nythän kaasuteloituksen kokikin sitten se hevonen joten luulen, että Sagan äidin kohtalo on nyt lopullisesti sinetöity eikä siinä ole mitään epäselvää enää.
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi Henrikin tavan katsella Sagaa ja kyllä! Aivan ihania katseita ja hellyyttävää elekieltä. Kunnes sitten.. Mua jäi jotenkin häiritsemään että Henrikin reaktiossa ei näkynyt lainkaan surua, vain jäätävä kovuus ja kylmyys, viha. Sagan hahmossa on jotenkin alkanut tökkimään tuo itsekkyys, siis vaikka on tunne-elämältään vajaa eikä koe asioita samoin kuin muut niin ei se tarkoita että on pohjattoman itsekäs eikä ymmärtäisi että muut saattavat ajatella eri tavoin. Ei käy järkeen että tekee abortin vielä sen jälkeen kun jo sopi Henrikin kanssa että Henrik ottaa lapsen. Ei Sagan pitäisi typerä olla.
Olen sen ajatellut niin, ettei Henrik vuosikausien työn jälkeenkään ole päästänyt sitä surua kunnolla pinnalle eikä osaksi elämäänsä. Kylmyys ja kovuus on helpompi tapa käsitellä asioita, joillekin ihmiselle.
Sitä surua ja tuskaa Henrik on hoitanut niillä pillereillä, joihin nytkin turvautui kun ajautui umpikujaan tunteittensa kanssa Sagan ilmoittaessa abortistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi Henrikin tavan katsella Sagaa ja kyllä! Aivan ihania katseita ja hellyyttävää elekieltä. Kunnes sitten.. Mua jäi jotenkin häiritsemään että Henrikin reaktiossa ei näkynyt lainkaan surua, vain jäätävä kovuus ja kylmyys, viha. Sagan hahmossa on jotenkin alkanut tökkimään tuo itsekkyys, siis vaikka on tunne-elämältään vajaa eikä koe asioita samoin kuin muut niin ei se tarkoita että on pohjattoman itsekäs eikä ymmärtäisi että muut saattavat ajatella eri tavoin. Ei käy järkeen että tekee abortin vielä sen jälkeen kun jo sopi Henrikin kanssa että Henrik ottaa lapsen. Ei Sagan pitäisi typerä olla.
Olen sen ajatellut niin, ettei Henrik vuosikausien työn jälkeenkään ole päästänyt sitä surua kunnolla pinnalle eikä osaksi elämäänsä. Kylmyys ja kovuus on helpompi tapa käsitellä asioita, joillekin ihmiselle.
Sitä surua ja tuskaa Henrik on hoitanut niillä pillereillä, joihin nytkin turvautui kun ajautui umpikujaan tunteittensa kanssa Sagan ilmoittaessa abortistaan.
Varmaan juuri näin joo, kiitos.
Täytyy sanoa että vaikka itse olin alunperin erittäin pettynyt Sagan mahdolliseen ja sittemmin selvinneeseen raskauteen niin ärsyttää tämä typerä aborttikuviokin. En ymmärrä miksi kuvioon ylipäätään piti sotkea raskaus ihan vaan koska Saga on nainen ja harrastanut seksiä, miksi pitää selitellä ja tehdä numeroa siitä että Saga ei halua lapsia kun asia oli jokaiselle vähänkään mitään ymmärtävälle varmasti selvä jo ennen koko raskautta. Ja sitten vielä kehtaa selittää rakastavansa Henrikiä.
Aborttikuvio tuntui ihan juonentäytteeltä, joku konflikti piti saada ja se, että Saga sanoo rakastavansa Henrikiä. He pääsevät varmaan sopuun, kun toinen vielä joutuu pelkäämään aiheuttavansa toisen kuoleman.
Olisi ollut kauhea konservatiivi-jenkkiläinen astutuslehmä-kuvio tuo lapsen synnyttäminen Henrikille ja hänen elämästään poistumiselle. Tuntuu, että naishahmoille pitää aina kirjoittaa näitä yllätysraskauksia, ei ne nyt oikeassa elämässä niin yleisiä ole.
Näinkö omiani: pyörätuolimies oksentaa baarin edessä roskikseen: selvästi varaa painoaan jaloilleen, kun kurkottaa roskapönttöön. Huomasitteko muut saman?
En usko, että tässä sarjassa, jossa yksityiskohdat tärkeitä jäisi tällainen lapsus. Eli pyörätuolimiehen jalat toimivat, kun pystyy niille painoaan varaamaan. Yksi todiste lisää, että ainakin tämän verran feikkaa.
Henrik tuntuu olevan keskiössä, sillä
hän on jollain tavalla mukana joka teemassa. Itse rikosjuttu tuntuu linkittyvän Henrikin tuntemaan pyörätuolimieheen ja tämän perheeseen. Sain myös vaikutelman että Henrik löysi Tommyn ja tämän yhteyden surmansa saaneiden läheisiin selattuaan omia vanhoja rikosjuttujaan? Henrik ja hänen perheensä liittyy jotenkin hyvien kylään sillä Frank tunnisti Henrikin nimen niin selväsyi mutta pitääkö Astrid Frankia isänään? Saga ja Henrik ja menetetty mahdollisuus uuteen perheeseen? Onko perheet ja perhesuhteet Sillan viimeinen keskeinen teema? Kiehtovaa.
Vierailija kirjoitti:
Näinkö omiani: pyörätuolimies oksentaa baarin edessä roskikseen: selvästi varaa painoaan jaloilleen, kun kurkottaa roskapönttöön. Huomasitteko muut saman?
En usko, että tässä sarjassa, jossa yksityiskohdat tärkeitä jäisi tällainen lapsus. Eli pyörätuolimiehen jalat toimivat, kun pystyy niille painoaan varaamaan. Yksi todiste lisää, että ainakin tämän verran feikkaa.
Kyllä aika monella pyörätuolilla kulkevalla jalat ns. kantaa vaikka niillä ei pysty kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin. Kun näyttelijä ei tietenkään oksenna oikeasti, ei oikein ole mahdollista, että sellainen”virhe” jäisi näkyviin. Mikä menopeli siinä tallissa otetussa kuvassa oli, missä näkyy rannekello ja jalat. Voisihan Kevin olla murhien suunnittelija, vaikkei pystyisikään kävelemään.
Ovatko Kevin ja äitinsä asuneet jossain vaiheessa hyvien kylässä, ja siksi Kevin tietäisi Henrikin perheestä ja Astridista?
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että sitä oikein korostettiin. Ja tosiaan en tiedä miten erilailla pyörätuolissa istuvilla jalat toimivat, varmasti osa pystyykin varaamaan niille painoaan, muttei kävelemään, mutta tässä veikkaisin, että oli vihje katsojille.
Eiks se mummeli sanonut siellä juhlissa, että tulin katselemaan miten kohtelet poikaani tms...? Onkohan se Tommy sittenkään kuollut, koska muuten olisi vähän oudosti sanottu?
Vierailija kirjoitti:
Eiks se mummeli sanonut siellä juhlissa, että tulin katselemaan miten kohtelet poikaani tms...? Onkohan se Tommy sittenkään kuollut, koska muuten olisi vähän oudosti sanottu?
Minäkin olen epäillyt sitä Tommyn kuolemaa jo jonkun aikaa. Jotenkin se, että Kevin halvaantui huumeiden takia ja että alotti huumeiden käytön, koska isä Tommy antoi ensimmäiset, liittyy kaikkeen. Eli lyhyesti siis Tommy on syyllinen Kevinin halvaantumiseen. Jos siis oikeasti on halvaantunut.
Luulen että pyörätuolimies tietää Henrikin perheen kohtalosta, ei sen enempää. Hän on AN-ryhmässä bondannut Henrikin kanssa ja heillä on aito suhde, jossa he tukevat toinen toisiaan. Jossakin vaiheessa hän joutuu tilanteeseen jossa hänen on päätettävä kenelle hän on lojaali, sukulaisilleen vai Henrikille. Ehkä Henrikin repsahdus tulee nopeuttamaan jotakin. Pyörätuolimies ehkä ymmärtää että Henrik todella tarvitsee ratkaisuja perheensä kohtalosta päästäkseen kuiville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen epäillyt sitä Tommyn kuolemaa jo jonkun aikaa. Jotenkin se, että Kevin halvaantui huumeiden takia ja että alotti huumeiden käytön, koska isä Tommy antoi ensimmäiset, liittyy kaikkeen. Eli lyhyesti siis Tommy on syyllinen Kevinin halvaantumiseen. Jos siis oikeasti on halvaantunut.
Okei. Tässä on taustalla kosto huumekauppaan sotkeutuneille? Tiedämmekö jo kuka on se huumekauppias jonka kaula kohta katkeaa tai joutuu hirttosilmukkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saga on nyt pahis. Neurotyypillinen henkilö menisi salaa aborttiin ja valehtelisi keskenmenosta. Sagahan ei valehtele ja salaa mielenmuutostaan.
Tämä ei ole jenkkisarja, Sagan neuroatyypillilliselle toiminnalle tyypillistä toimintaa ei tulkita pahuudeksi.
Luulen että Henrik on viimeinwn uhri. Saga on rakastunut, häntä rankaistaan jostakun joten menettää Henrikin.
Oliskohan mahdollista että Saga tutkiessaan Henrikin vaimon ja lasten keissiä olisi saanut tietoa Henrikin väkivaltaisuudesta tms ja tämän vuoksi päätynyt aborttiin ilman keskustelua tämän kanssa? Mielenkiinnolla loppuja jaksoja odotellessa. :)
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että vaikka itse olin alunperin erittäin pettynyt Sagan mahdolliseen ja sittemmin selvinneeseen raskauteen niin ärsyttää tämä typerä aborttikuviokin. En ymmärrä miksi kuvioon ylipäätään piti sotkea raskaus ihan vaan koska Saga on nainen ja harrastanut seksiä, miksi pitää selitellä ja tehdä numeroa siitä että Saga ei halua lapsia kun asia oli jokaiselle vähänkään mitään ymmärtävälle varmasti selvä jo ennen koko raskautta. Ja sitten vielä kehtaa selittää rakastavansa Henrikiä.
Tämä minuakin tympi. Perus saippuasarjakamaa, että casual sexiä harrastava nainen tulee tietysti raskaaksi vaikka kuinka tarkasti käyttäisi ehkäisyä, ja sitten alkaa hirveä selittely/ihmettely jos nainen ei haluaisikaan lasta. Sitäpaitsi koko kuvio, jossa Saga ensin lupaa synnyttää lapsen ja antaa sen Henrikille ja samantien painuu aborttiin, jonka jälkeen tunnustaa kyynel silmässä rakkautensa, ei ole yhtään uskottava. Tuossa kohtaa viimeistään aloin miettiä sitä, että nyt eletään Henrikin omassa mielikuvituksessa syystä tai toisesta...
Spoilereita, jos ei ole katsonut jaksoa 5/8 Areenasta!!!!!
Läheinen on kaikissa tapauksissa jollain tavalla kuolemanrangaistuksen toimeenpanija ja tietää sen itse, siksi suru ja syyllisyys ovat vielä vahvempia.
Kivityksessä aviomies tietää enemmän kuin kertoo poliisille, sähköiskun syypää on hengissä oleva kaksonen, isä myrkytti tyttärensä, poika ampui isäänsä, omistaja aiheutti hevosensa kaasutuksen tuntemattomalla tavalla.
Kertoiko Frank taksikuskille perheen olinpaikan? Opetti pojan ampumaan ja joku konflikti oli odotettavissa. Tiputti aseensa äkkiä, houkutteliko hän isän ansaan? Reagointi Henrikin sukunimeen vahvistaa teoriaa, että Astrid on hänen tyttärensä.
Sagalle rakas on Henrik, joutuuko hän tilanteeseen, jossa aiheuttaa tämän kuoleman? Hirttosilmukasta Saga pelasti ihmisen jo viime kaudella, nyt sitten voisi olla mestaus. Tai Henrik voi aiheuttaa Astridin kuoleman? En usko, että kukaan heistä kuolee. Se olisi liian synkkä lopetus. Henrik saa tyttären ja sellaisen suhteen Sagan kanssa, johon Saga pystyy.