SILTA 4. ja viimeinen kausi alkaa tänään
1.1.2018 kello 22:00 alkaa Sillan neljäs kausi. Kyllä tätä onkin jo vajaa kolme vuotta odotettu. Luodaas tänne taas yhtä hyvä ketju kuin kolmoskaudesta, sitä oli vain niin upeaa seurata.
3. kauden keskustelu löytyy täältä, tunnelmaa nostattamaan: https://www.vauva.fi/keskustelu/4596893/ketju/silta_3_kausi
Myös kolmoskauden viimeiset jaksot ovat vielä nähtävissä areenassa.
Kommentit (2506)
Henrikin vaimo Alice on varmasti ollut hyvien kylässä. Kun Henrik ja Saga tulivat sinne niin Henrik esitteli itsensä "Henrik Sabroe" niin Frank toisti Sabroe? eli selvästi tunnisti nimen, koska Alice ja tytöt ovat siellä olleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytetty on ilmeisesti: sähkö, myrkky, kaasu, kivitys
jäljellä hirttäminen? ja kaulan katkaisu? vai mitä ne olikaan?
Mestaus ja hirttäminen taisi olla eli joo. Enpä odota innolla kyllä noita tapoja, jos nyt mitään ylipäätään voi odottaa.
Omaan korvaan myös kuulosti oudolta tuo että Saga olisi jututtanut kaikki Henrikin vaimon miespuoliset työkaverit ja ei pääse eteenpäin, juttu ei ratkea. Jotain sillä saralla varmasti vielä tapahtuu ja selviää, en usko että tyttöjenkään kohtalo täysin avoimeksi jää sarjan loppuessa. Voisinpa veikata jopa että itse rikos ratkotaan pinoon toiseksi viimeisessä jaksossa hyvin pitkälti ja viimeisessä näemme lähinnä Sagan ja Henrikin ratkaisut.
Uskon samoin, mutta viimeisessä jaksossa huomataan että joku pieni juttu on jäänyt pimentoon ja se muuttaa koko lopputuleman
Vierailija kirjoitti:
Ei saga ole tehnyt aborttia.
Tänään sunnuntaina tulevassa jaksossa tekee abortin. Jakso on jo nähtävissä Yle Areenassa, tuli sinne klo 6 aikaan.
Loistava jakso!
Ajattelin ensin, että en kirjoita tänne mitään ettei kukaan lue vahingossa juonipaljastuksia mutta on täällä näköjään muitakin kukon laulun aikaan nousseita ja jakson katsoneita!
Jakson aikana aivot kyllä nyrjähteli jatkuvasti kun tapahtui niin paljon ja yritti siinä samalla tajuta kytköksiä eri henkilöiden välillä :D
Nyt olen varma siitä, että Henrikin tytöt ja ehkä Alicekin ovat yhteydessä Hyvien Kylään, sillä Henrikin ja Sagan käydessä siellä, Frank toisti Henrikin sukunimen Sabroen erikoisella tavalla, sellaisella että tunnisti sukunimen. Heti perään sanoi kyllä Noren, mutta vain peittääkseen tunnistamisensa.
Tämä Tommy on minulle outo, onko muka ollutkaan sarjassa aiemmin? Pyörätuolihemmohan sanoi, että isä kuollut. Miten hän liittyisi murhiin? Pyörätuolihemmo kostaa isänsä puolesta koska hänen kuolemansa sattui niin kovasti häneen, niin muidenkin pitää kärsiä läheistensä kuolemasta? Ja jotakin, että poliisi ei puuttunut ajoissa.. Jos poliisi olisi puuttunut ajoissa, pyörätuolimiehen isä olisi elossa?
No, spekulointia.
Yksi jaksoin parhaimmista asioista oli Henrikin ja Sagan välinen kemia, Henrik katseli Sagaa kuin ihastunut koiranpentu. Awwww ne katseet ❤️
Mutta sitten, Saga ja abortti ja kaikki mureni. Henrik hillitsi itsensä ällistyttävän hyvin siinä tilanteessa - oikeasti odotin pahempaa reaktiota.
Miksi Saga ei voinut sanoa aborttipäätöksestään etukäteen? Juonen kannalta tietenkin shokeeraavaa, mutta ei sopinut kuvioon muuten, koska oli puhunut vauvasta ja vanhemmuudesta Henrikin kanssa useampia kertoja. Miten muka ei tajunnut kuinka paljon teollaan loukkaa Henrikiä, joka halusi isäksi?
Vierailija kirjoitti:
Frankun on pakko olla pahis.
Minkähänlaiseksi Frank muuttuu kun Sofie ja Christoffer muuttavat sinne? Voi olla, että avuliaisuus loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin, että 4.kauden jaksot 5, 6 ja7 tulevat katsottavaksi Yle Areenaan jo kyseisen jakson esityspäivänän aamuna kello 6.00./quote]
Kiitti vinkistä, katsoin perheen heräämistä odotellessa. En ollut itse tullut ajatelleeksi sitä jonkun kehittämää teoriaa, että Saga olis elossa enää Henrikin päässä, mutta nyt jotenkin alan jo toivoa sitä. Se raskausdraama oli alusta alkaen ihan hohhoijaa ja typerämmäksi vain menee, ja muutenkin Saga on ollut tavallistakin tökerömpi ja luonnottomampi tällä kaudella... Puhumattakaan eka jakson laimeasta puukotus-cliffhangerista, joka ei musta ollut lainkaan Sillan tasoa vaan pikemmin jonkun tusinajenkkisarjan juttu. Toivon tosiaan, että joku erityishieno yllärikäänne on tulossa, koska toistaiseksi tää kausi ei ole oikein lähtenyt käyntiin.
Olen samaa mieltä. Olen tanskalaissarjafani - ollut jo v 2000 Murharyhmästä asti.
Neljäs kausi on ollut pettymys. Saga/Sofian botoxkasvot, ihme puukotukset, raskaus jne.
Ei uskottavaa draamaa, mutta pakkohan tämä on loppuun asti katsoa. Vahva tunne on, että ei hyvä heilu lopussa. Happy Endejä lienee turha odottaa 😐
Mietin myös sellaista, onko se mummeli joka tuli vihaisena sinne juhliin, kaiken takana. Kostoretkellä ..
Onko se ruotsalainen atk - tutkijapoliisimies ollut Sagan kanssa missään tekemisissä tällä kaudella? Keskustellut kahdenkesken?
Sehän tukisi teoriaa että Saga on vain Henrikin mielikuvituksessa, kun tapahtumat ovat kaikki tällä kaudella Tanskan puolella.
Tommy siis pyörätuolimiehen KUOLLUT isä?? Sen kiukkuisen mummelin poika? Hutsun ex? Sonnyn juhlissa olleella mustalla valokuvaajalla oli sama hymy kuin klovnilla.
Vierailija kirjoitti:
Tommy siis pyörätuolimiehen KUOLLUT isä?? Sen kiukkuisen mummelin poika? Hutsun ex? Sonnyn juhlissa olleella mustalla valokuvaajalla oli sama hymy kuin klovnilla.
Pyörätuolimies ainakin sanoi että hänen isänsä on kuollut. Ja ilmeisesti Tommy on/oli hänen isänsä.
Hänen kuolemaansa tässä kostetaan... jotenkin. Miten Tommy kuoli?
Jospa Henrik on ollut mukana selvittämässä joskus tätä Tommyn kuolemaa, ja siinä ei ole kaikki mennyt niinkuin piti. Murhaaja jäi rankaisematta koska poliisi tössi....?
Siksi p-tuolimies kytsii Henrikiä. On ehkä myös Alicen ja tyttöjen katoamisen takana ja nauttii siitä, kun Henrik kärsii.
Miksi Frank haluaa sen naisen ja pojan luokseen asumaan, varsinkin kun on käynyt täysin selväksi, ettei Frankillä ole naista kohtaan mitään seksuaalista mielenkiintoa eikä hae häneltä parisuhdetta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Frank haluaa sen naisen ja pojan luokseen asumaan, varsinkin kun on käynyt täysin selväksi, ettei Frankillä ole naista kohtaan mitään seksuaalista mielenkiintoa eikä hae häneltä parisuhdetta?
Pystyy pitämään heitä paremmin silmällä.
Kyllä on mullekin koko Tommy ihan arvotus! Hävettää oikeen miten huonosti sitä katsookaan, oon keskittyny ihan vääriin asioihin alkukaudesta - lähinnä Tariqiin ja sairaalassa olleeseen tyttöön + tämän isään ja nyt huomaan että ne tärkeät asiat onkin ollut ihan muita. Hups vaan. Onneksi on tämä keskustelu. Siis en mä ole myöskään huomannut että pyörätuolimies mitenkään Henrikiä kyttää tai on ottanut kohteeksi, oon ihan pölö.
Henrik esitteli Tommyn lopussa niinkuin hän olisi joku hyvinkin tuttu tapaus. No, tätä varmaan avataan ensi jaksossa enemmän taas että miten kaikki Tommyyn liittyy niin ehkä selviää meikäläisellekin kuka se oli. Hyvä kyllä että voi katsoa jakson rauhassa aamulla, iltaisin jo väsyttää siihen aikaan ja pitää kiirehtiä nukkumaan plus palstakin on kiinni! Nyt on koko päivä aikaa jauhaa eestaas näitä juttuja.
Hyvin kylä vaikuttaisi tosiaan paikalta missä Henrikin vaimo ja lapset ois saattaneet asua, se viittaisi sit myös siihen että heillä oli joku syy paeta Henrikiä (?). Koko ajan mietin vaan että mitä kautta joku viite siihen sitten löytyy, löytääkö Henrik jotain heille kuulunutta sieltä vai miten.. Ja oisko ne katutytöt sitten kuitenkin Henrikin tai edes toinen, paenneet hyvien kylästä äidin kadottua. Tosin on hirveän vaikea kuvitella että kohtuullisen hyväosaisesta ruotsalaisperheestä tuleva lapsi ei ymmärtäisi että on olemassa tahoja joista saa apua eikä tarvitse kadulla asua. Siis kun ei ne olleet ihan taaperoita kadotessaan niin pakkohan niiden on muistaa muutakin kuin tuo kylä. Mitään valemuistokuvioita en nyt usko tähän liittyvän, lähinnä sitten niin että tapahtumat kylässä ovat traumatisoineet niin pahasti että eivät usko apua olevan. Ja nyt tajusin että kyllähän tytön/tyttöjen pitäisi isänsä myös tunnistaa.. Tai edes ne korut. Kuitenkin halusivat Henrikin paikalle eli eivät he tätä pelkää tai pakene.
Joku mainitsi Henrikin tavan katsella Sagaa ja kyllä! Aivan ihania katseita ja hellyyttävää elekieltä. Kunnes sitten.. Mua jäi jotenkin häiritsemään että Henrikin reaktiossa ei näkynyt lainkaan surua, vain jäätävä kovuus ja kylmyys, viha. Sagan hahmossa on jotenkin alkanut tökkimään tuo itsekkyys, siis vaikka on tunne-elämältään vajaa eikä koe asioita samoin kuin muut niin ei se tarkoita että on pohjattoman itsekäs eikä ymmärtäisi että muut saattavat ajatella eri tavoin. Ei käy järkeen että tekee abortin vielä sen jälkeen kun jo sopi Henrikin kanssa että Henrik ottaa lapsen. Ei Sagan pitäisi typerä olla.
Olen pettynyt, että Saga teki abortin.
Uskon siihen, että Astrid on Henrikin tytär, siitä asti kun Astridia näytettiin ensimmäistä kertaa niin ajattelin heti, että tuossa on Henrikin tyttö.
Olen alkanut kallistua siihen uskoon, että Saga kuolee viimeisessä jaksossa. Henrik tappaa Sagan ja siinä viimeisessä jaksossa Henrik tappaessaan Sagaa käy läpi sitä miten tappoi vaimonsa ja miten ujuttautui Sagan elämään ja kuinka Saga ei huomannut Henrikin kaksoiselämää ja sarja loppuu soihen kun Saga kuolee.
Olisin toivonut Sagalle ja Henrikille kivaa perhe-elämää, mutta jotenkin uskon siihen, että käsikirjoittajat ovat kirjoittaneet Sagan kuoleman viimeiseen jaksoon.