Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SILTA 4. ja viimeinen kausi alkaa tänään

Vierailija
01.01.2018 |

1.1.2018 kello 22:00 alkaa Sillan neljäs kausi. Kyllä tätä onkin jo vajaa kolme vuotta odotettu. Luodaas tänne taas yhtä hyvä ketju kuin kolmoskaudesta, sitä oli vain niin upeaa seurata.

3. kauden keskustelu löytyy täältä, tunnelmaa nostattamaan: https://www.vauva.fi/keskustelu/4596893/ketju/silta_3_kausi

Myös kolmoskauden viimeiset jaksot ovat vielä nähtävissä areenassa.

Kommentit (2506)

Vierailija
321/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kausi on kyllä hyvin sekava.

Vierailija
322/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat sarjan hahmot muistuttaa naamoiltaan toisiaan niin, että mulla alkaa vasta nyt kunnolla aukeemaan kuka on kuka.

Pikkutytön kuolema oli ihan karsea, vauhkoontunut isä luulee pelastavansa rakkaan tyttärensä mutta ... katsoin, että ruisku oli epi-pen tyyppinen joka vaan painetaan vasten ihoa, eikä sellainen itsevedettävä ruisku. Jostain se on peräisin, missä osataan sellainen tehdä (lääketehdas, labra?).

Tuli selväksi, että murhaaja kuvaa tapahtumia. Sähkökuolemaa ennen näkyi se vilkkuva punainen valo, ja tytön "myrkytystä" kuvattiin.

Olisiko teemana joku "aiheutat rakkaasi kuoleman".

En tiedä!

Puolessa välissä jo ollaan. En kestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useat sarjan hahmot muistuttaa naamoiltaan toisiaan niin, että mulla alkaa vasta nyt kunnolla aukeemaan kuka on kuka.

Pikkutytön kuolema oli ihan karsea, vauhkoontunut isä luulee pelastavansa rakkaan tyttärensä mutta ... katsoin, että ruisku oli epi-pen tyyppinen joka vaan painetaan vasten ihoa, eikä sellainen itsevedettävä ruisku. Jostain se on peräisin, missä osataan sellainen tehdä (lääketehdas, labra?).

Tuli selväksi, että murhaaja kuvaa tapahtumia. Sähkökuolemaa ennen näkyi se vilkkuva punainen valo, ja tytön "myrkytystä" kuvattiin.

En tiedä!

Tätä piti juuri tulla sanomaan, että ne miehet ovat liian samannäköisiä. Luulin, että se jonka auto oli varastettu oli sama, kuin mies sairaalassa ja kumpi heistä olikaan se joka ampui ihmisiä?

Vierailija
324/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se Malena työskentele jossain lääkefirmassa, vai oliko se yhdistys missä hän ja kivitetty nainen olivat, liittynyt jotenkin lääkefirmaan (testaukseen?)

Vierailija
325/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko pyörätuolimiehellä olevan mitään tekemistä murhien saati Henrikin perheen katoamisen kanssa.

Vierailija
326/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hirveä kiire tuli Thormodille polttaa vaimonsa tavarat? Sinne meni tuleen paperit ja päiväkirjat. Veikkaan Thormodia kaiken pääksi.

Vierailija
327/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hirveä kiire tuli Thormodille polttaa vaimonsa tavarat? Sinne meni tuleen paperit ja päiväkirjat. Veikkaan Thormodia kaiken pääksi.

Thormodille tuli kiire hankkiutua eroon vaimon tavaroista ettei niistä vain löytyisi mitään raskauttavaa miestä itseään kohtaan.

Vaimohan ilmeisesti oli jo jäljillä, eli tiesi miehestään ja tämän toimista jo jotakin. Todennäköisesti lähteenä ollut karkoituspäätöksen saanut Tariiq. Ehkä Tariiq kiristi vaimoa Thormodin menneisyydellä joka on tullut vaimolle yllätyksenä?

Vierailija
328/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kausi ei ole onnistunut herättämään mielenkiintoani itse rikoksiin ja niiden ratkaisemiseen. Tuntuu että sarjassa on paljon itseään toistavia aineksia ja taas valtava henkilögalleria jonka yksilöitä ja kytköksiä meikäläisen on vaikea muistaa. Jaksan silti katsoa sarjaa, olen kiinnostunut Sagan ja Henrikin toiminnasta ja reaktioista eri tilanteissa.

Toivon että kliseisistä hahmoista ainakin se känkkäränkkä rasisti misogynisti -poliisi yllättäisi ja osoittaisi joko erinomaisia poliisinkykyjä tai arvostusta Sagan poliisityölle sen sijaan että alkaisi heitellä kapuloita rattaisiin.

Luulen että tytöt on siepattu. Vai jättivätkö he Henrikille lapun?

Vierailija
329/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätuolimies on liian takertuva ja creepy. Vähän samaa sarjaa kuin Sagaa selkään iskenyt vankilatoveri. Rikkinäinen ihmistyyppi, joka ripustautuu yhteen ihmiseen ja alkaa pikkuhiljaa käyttäytyä pakkomielteisesti tätä henkilöä kohtaan. Kun tämä tämä läheiseksi koettu ihminen aiheuttaakin pettymyksen, tulee suuttumus, mikä vaaraantaa kiintymyskohteen hengen. Pyörätuolimies tulee pettymään Henrikiin uudelleen ja tekee jotain kamalaa.

Vierailija
330/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonning lienee homo, tai bi.

Tuli vaan sellainen fiilis siitä kun pyysi päästä asemalle kuulusteltavaksi ja että joitain asioita ei tarvii vaimon tietää. Sillä autollansa ratsasteli siihen homobaariin.

Luulen että sillä ehkä oli sutinaa Tariiqin kanssa.

Vierailija
331/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörätuolimies on liian takertuva ja creepy. Vähän samaa sarjaa kuin Sagaa selkään iskenyt vankilatoveri. Rikkinäinen ihmistyyppi, joka ripustautuu yhteen ihmiseen ja alkaa pikkuhiljaa käyttäytyä pakkomielteisesti tätä henkilöä kohtaan. Kun tämä tämä läheiseksi koettu ihminen aiheuttaakin pettymyksen, tulee suuttumus, mikä vaaraantaa kiintymyskohteen hengen. Pyörätuolimies tulee pettymään Henrikiin uudelleen ja tekee jotain kamalaa.

Toisaalta samassa vertaistukiryhmässä olevat ihmiset usein tuntevat kiintymystä toisiinsa (pohjautuen samanlaisiin kokemuksiin) enkä pidä lainkaan outona sitä että yhtäkkiä ryhmästä poisjääneelle soitetaan perään ihan vaan kysyäkseen onks kaikki ok.

Mutta p-tuolimies on creepy, sen myönnän. Sen sijaan että olisi tukena, se tuputtaa omia näkemyksiään.

Vierailija
332/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kaikkien murhien takana onkin se hyvien ihmisten kylän teinityttö, jonka on helppo tehdä pahojakin asioita esittäessään roolihahmoa (kuten vaikkapa ihmiskuntaan pettynyttä klovnia)? En tosin usko, että Astrid on noiden murhien takana, mutta ehkä hänellä on kontollaan jokin muu rikos, tai suunnittelee jotain suurempaa, mihin tarvitsee Christofferin apua?

Vierailija
333/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä!

Tätä piti juuri tulla sanomaan, että ne miehet ovat liian samannäköisiä. Luulin, että se jonka auto oli varastettu oli sama, kuin mies sairaalassa ja kumpi heistä olikaan se joka ampui ihmisiä?

Myrkkytyttären isä oli se ampuja, rikollisliigan (asekauppaa) jäsen.

Toinen mies on vaan joku mies jonka nainen tunsi kivitetyn ja jonka auto nähtiin siellä (Tariig kertoi että kivitetty nainen nousi siihen autoon ennen kuolemaansa).

Vierailija
334/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kaikkien murhien takana onkin se hyvien ihmisten kylän teinityttö, jonka on helppo tehdä pahojakin asioita esittäessään roolihahmoa (kuten vaikkapa ihmiskuntaan pettynyttä klovnia)? En tosin usko, että Astrid on noiden murhien takana, mutta ehkä hänellä on kontollaan jokin muu rikos, tai suunnittelee jotain suurempaa, mihin tarvitsee Christofferin apua?

Samaa pohdin, enkä minäkään usko että se on niiden murhien takana sinänsä mutta häiriintynythän se on ja kolkkauksesta päätellen (ei ilmekään värähtänyt) omaa tappajalle/paykopaatille tms. ominaista kylmähermoisuutta/tunteettomuutta.

Ehkä saa tunteita aikaan vaan niiden pukuleikkiensä kautta..

Vierailija
335/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos pyörätuolimies on homoseksuaali ja kiintymys Henrikiin onkin ihastusta? Ehkä pyörätuolimies käy vapaa-ajallaan siellä tietyssä homobaarissa ja liittyy sitä kautta jotenkin juttuun..?

Vierailija
336/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kausi ei ole onnistunut herättämään mielenkiintoani itse rikoksiin ja niiden ratkaisemiseen. Tuntuu että sarjassa on paljon itseään toistavia aineksia ja taas valtava henkilögalleria jonka yksilöitä ja kytköksiä meikäläisen on vaikea muistaa. Jaksan silti katsoa sarjaa, olen kiinnostunut Sagan ja Henrikin toiminnasta ja reaktioista eri tilanteissa.

Toivon että kliseisistä hahmoista ainakin se känkkäränkkä rasisti misogynisti -poliisi yllättäisi ja osoittaisi joko erinomaisia poliisinkykyjä tai arvostusta Sagan poliisityölle sen sijaan että alkaisi heitellä kapuloita rattaisiin.

Vaikka tämä onkin parasta mitä televisio tarjoaa niin hyvin kriittinen olen. Aina odottaa parempaa. Itse tykkään mysteeriaineksista. Nyt tämä on vähän tylsää poliisintyötä. Hukattuja mahdollisuuksia lopullisesti on kivitetyn naisen päiväkirja ja toistaiseksi hyvien kylän tavarahalli. Sanotaan että ja toivon että seuraavassa jaksossa olisi aika kova sana jokin konkreettinen edistysaskel Henrikin lasten kohtalosta.

Vierailija
337/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se sairaalaan tullut pelle ollut aika pitkä? Astrid taitaa olla lyhyempi?

Vierailija
338/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä se Henrikin lasten kohtalo ei ratkeakaan ...

Eihän kaikki katoamistapaukset ratkea.

Vierailija
339/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tämä onkin parasta mitä televisio tarjoaa niin hyvin kriittinen olen. Aina odottaa parempaa. Itse tykkään mysteeriaineksista. Nyt tämä on vähän tylsää poliisintyötä. Hukattuja mahdollisuuksia lopullisesti on kivitetyn naisen päiväkirja ja toistaiseksi hyvien kylän tavarahalli. Sanotaan että ja toivon että seuraavassa jaksossa olisi aika kova sana jokin konkreettinen edistysaskel Henrikin lasten kohtalosta.

Avustajanainen silmäili tuleen heitettyä päiväkirjaa siihen malliin, että ehkä noukki sen vielä talteen? Sehän heitettiin siihen vähän sivummalle eikä syttynyt ainakaan heti ilmiliekkeihin ja mieskin taisi juuri kääntää selkänsä avustajan jäädessä lähemmäs tulisijaa.

Vierailija
340/2506 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei Silta ole mikään CSI ja Horatio.

Tää on just hyvä kun tää on niin vaikee :D