Huomenna töihin, eikä huvita yhtään mennä
Miksi tämä on aina näin vaikeaa vapaiden jälkeen? Kohtalotovereita?
Kommentit (38)
Mikä ihmisiä vaivaa nykyään, kun ei työt maistu? Mt-ongelmia, työhaluttomuus? Ei se mikään ihme, jos yrittäjät palkkaa työvoimaa Virosta, Unkarista, Thaimaasta. Sitten valitetaan, kun ei ole töitä. Alkupalkka pitäisi olla 3000e/kk ja lomat heti päälle. HÄPIÄ JA KATSO PEILIIN. En tarkoita kaikkia, jotka ovat todella työnhaluisia, mutta kuin luin tästä ketjusta, että työt eivät maistu. Voi helevetin helevetti, että ottaa päähän. Yrittäjänä kaikille laiskoille loparit. Itse aloitin ihan tyhjästä, kun huomasin, että töitähän riittää, vaikka muille jakaa. Itseni elätän ja 5 henkilöä on jo töissä. Että vituttaa mennä töihin????Ilo on olla töissä!!
Tossahan oli saikkusyykeksimisketju.
Mä haluaisin jatkaa töissä, mutta enää viikko jäljellä.:(
Mä inhoan työtäni, mutta teen sen kuitenkin ja tehokkaasti. En ole pois enkä saikuta turhaan. En vaan pidä nykyisestä työstä ja haluan hakeutua muualle. Kaikki työhönsä tyytymättömät eivät siis ole lusmuja, joten älkää yleistäkö. Jos olisin lusmu, niin olisin jo aikoja sitten jäänyt Kelan rahoille kotona lorvimaan. Moni on esim. ylikoulutettuna tai väärissä töissä kolutukseen nähden, n ihan luonnollista ettei ne työt aina maita. Tai ettei saisi haaveilla muusta. Joten älkäähän jeesustelko. Ei ne työttömätkään aina parempia tekijöitä olisi, moneen työhön vaaditaan spesiaali kokemus ja pitkä oppiminen. Ja ei aina ole sattumaa, miksi joku saa yt:ssä kenkää ja joku ei..... Alkaa mennä vähän nurinkuriseksi tämä homma. Anteeksi nyt helvetisti, että minut on valittu omaan työhöni.....
Vierailija kirjoitti:
Mulla ap ihan sama. Nyt ollut monta vapaata ja äsken melkein itkin kun alkoi vituttaa taas ja rankasti. Koko ajan dilemma, että mitä tässä tekisi. Ei jaksais aloittaa hakuprosesseja ja vaikea saadakaan uutta työtä ( keski-ikäinen). Tiedän kuitenkin, että se on aloitettava, en jaksa tätäkään enää. Haitat alkaa ylittää hyödyt ja vitutuskäyrä on liian korkealla. Olen kallistunut siihen vaihtoehtoon, että koetan jotenkin tän kevään kestää ja aloitan keväällä aktiivisen haun töihin, jotka alkaa alkusyksystä. Muuten palaa taas kaikki kesän lomatkin eikä sekään innosta. Mutta eihän sekään ois mahdotonta, jos sattuis saamaan jonkun kivan työn. Useimmissa paikoissa antavat pitää 1-2 viikkoa palkatontakin....
Kannattaa ajoittaa työnhaku oikein. Jos keväällä vasta aloitat, on melkoinen tuuri saada työ, jossa aloittaa elokuussa. Työmarkkinat hiljenee jo kesäkuussa, ja käytännössä heinäkuusta elokuun puoliväliin mitään ei tapahdu.
Ennemmin aloita haku jo talvella. Palkattomasta kesälomasta voi yleensä sopia, ja aloitus on helpompaa kun edessä on pieni kesäbreikki. Itse olen aloittanut monet kerrat huhti-kesäkuussa ja silti sumplimut 3 viikon loman kesällä.
On se työnhaku ja uudessa aloittaminen aina rankkaa. Mutta nykyisessä duunissa on vielä rankempaa.
Minäpä olen ollut nämä kaikki pyhät töissä, paitsi tapanina. Keskiviikkona jälleen vapaapäivä!
Mukava työ vie mukanaan . Jo Kolmastoista vuosi menossa, enkä vaihtaisi pois!
Ps. Nyt tauolla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmisiä vaivaa nykyään, kun ei työt maistu? Mt-ongelmia, työhaluttomuus? Ei se mikään ihme, jos yrittäjät palkkaa työvoimaa Virosta, Unkarista, Thaimaasta. Sitten valitetaan, kun ei ole töitä. Alkupalkka pitäisi olla 3000e/kk ja lomat heti päälle. HÄPIÄ JA KATSO PEILIIN. En tarkoita kaikkia, jotka ovat todella työnhaluisia, mutta kuin luin tästä ketjusta, että työt eivät maistu. Voi helevetin helevetti, että ottaa päähän. Yrittäjänä kaikille laiskoille loparit. Itse aloitin ihan tyhjästä, kun huomasin, että töitähän riittää, vaikka muille jakaa. Itseni elätän ja 5 henkilöä on jo töissä. Että vituttaa mennä töihin????Ilo on olla töissä!!
Jos johtaja ei johda, tulee ongelma.Aika moni yrittäjä ei osaa johtaa eikä ota kritiikkiä vastaan.Ehkä niitä alaisia kannattais välillä kuunnella.
Ketju lähetetty Lindströmille ja Vartiaiselle.
Tykkään työstäni, mutta nyt on kyllä jotenkin väsähtänyt olo eikä jaksaisi huomenna mennä. Olin viime viikollakin ne 3 pv töissä. Aika kiirettä on nyt ollut ja tulee olemaan vielä muutaman kuukauden.
Eniten rasittaa se, kun toisilla ihmisillä on hommia hoitamatta ja heidän takiaan jää asioita hoitamatta/viime tippaan. Näiden patisteluun sitten menee aikaa.
Olisin loman tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin johdetussa työpaikassa työntekijätkin viihtyvät. Suurin osa työpaikan henkisistä ongelmista johtuu ammattitaidottomasta, kovasta ja empatiakyvyttömästä johtamisesta. Työntekijöiden vaihtuvuus on suurta ja sinnittelijät kärsivät burn outin rajoilla. Maine kiirii nopeasti ja tosiaankin yrittäjä joutuu palkkaamaan väen ulkomailta. Tietysti yrittäjä on tyytyväinen, kun suomalaista monin kerroin ripeämpi ja parempi aasialainen tekee 12 tuntia työtä 4 tunnin palkalla ilman taukoja. Usein touhunne täyttää ihmiskaupan kriteerit. Tämä kaikki johtaa siihen, että tietyille aloille ei koskaan saada työoloihin ja palkkoihin parannusta, koska ulkomaalaiset luulevat riiston olevan suomalainen tapa. Että näin se vaan menee täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan neutraalit fiilikset. En nyt riemusta hypi töihin menosta, mutta ei se erityisen vastenmielistäkään ole. Mukava päästä taas arkirytmiin. Minusta tulee aina lomalla ihan saamaton enkä saa mitään aikaiseksi.
Mä taas en tajua tuota. Keksin itse vaikka mitä tekemistä vapaapäiviksi ja lomiksi ja nautin, kun kerrankin on energiaa ja aikaa tehdä mitä haluan. Teen aikataulujakin joskus lomapäiville ihan omasta halustani. Työpäivät ovat näennäisestä helppoudestaan huolimatta minulle erittäin kuluttavia enkä ole iltaihmisiä, joten kun tulen töistä kotiin viiden kuuden maissa, en jaksa tehdä mitään järkevää.
Vierailija kirjoitti:
3 lisää: Meillä ongelma on se, että työntekijöitä on liian vähän, vastuu liian suuri vähäisellä kokemuksella, työilmapiiriongelmia useinkin, palkka ei vastaa haasteita. Julkinen puoli, naisvaltainen ala, kuinkas muuten. Useampi samoihin aikoihin kanssani valmistunut tuttu on jo ollut työuupumuksen takia sairauslomalla, minullakin ollut lähellä.
Varmaan pitäisi olla onnellinen töistä, mutta kun tuntuu, että työ vie elämänhalun ja -ilon.
Sosiaalityö tms.?
Kyllä, sunnuntaiangsti parhaillaan.
Työhaastattelu torstaina, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Mullekanstöitä! kirjoitti:
Mikä homma? Mitä pitää osata. Voin tulla sijaistamaan!
Meille ei oteta sijaisia, sorry.
-1
Vaikka jäisit palkattomalle? Oisit nyt ees alan kertonut. Ketuttaa kun niin monessa paikassa on epämotivoituneita työntekijöitä ja itse menisin innoissani tilalle.
Oonko mä ainoo jonka mielestä on ihan ok taas mennä töihin, vapaapäivinä on tullut vaan oltua, kun kerrankin ei oo pakko tehdä mitään.
Mulla on onneksi vielä tämä viikko lomaa. Tämä pitkä joulun ajan vapaa tuli tarpeeseen, koska syksy oli töissä yhtä selviytymistä. En nyt mitenkään älyttömän innoissani odota töiden alkua, mutta sikäli on ihan kiva mennä, että ei ole kauhea kaaos heti vastassa. Kevät on kokonaisuudessaan syyspuolta paljon kevyempi. Olen opettajana toisella asteella.
Itse en muutu lomalla mitenkään erityisen saamattomaksi. Kun on "valta" rytmittää päivänsä miten haluaa, olen esimerkiksi ulkoillut päivänvalolla, hiihtänyt, joogannut, vähän sisustanut uusiksi, nauttinut kaamoksesta ja sen rauhasta koirien kanssa. Ihanaa!
AV on hirveä aikasyöppö, jos tuntuu että mitään ei saa aikaiseksi lomapäivinä, kannattaa tarkistaa pitäisikö netin käyttöä rajoittaa vain itsellä eikä pelkästään lapsilla!
Minä saan tehokkuuden illuusion aikaan myös niinkin yksinkertaisella konstilla, että listaan jokaiselle vapaapäivälle muutaman hoidettavan tehtävän ihan paperille, josta sitten yliviivaan asian kun se on tehty. Tehtävät voivat olla pieniä tai isoja, esim. käy kaupassa, järjestä joku kaappi, pese pyykkiä, maalaa seinä, kokeile reseptiä jonka olet tallentanut vuosi sitten etkä muka ole aiemmin ehtinyt testata. Kun listatut asiat on hoidettu, voin loppupäivän viettää vaikka sohvalla jos en muuta keksi. Kuitenkin jotain on tullut tehtyä sinä päivänä.
J Lindström jo kirjoittelee työhaluttomien nimiä ylös. Jos työnteko ei huvita, niin palkasta voisi napsasta 5 % pois joka valituksesta ja niillä rahoilla palkata työhaluisia tilalle. Näin se homma etenee!