Olen 18v ja raskaana
Olen siis 18v ja tein positiivisen raskaustestin. Seurustelen pojan kanssa, josta tulisi lapsen isä, jos pidän lapsen. Olen lukion viimeisellä ja edessä ovat kevään kirjoitukset. Ehtisin siis tulla ylioppilaaksi kuitenkin ennen lapsen syntymää. Poikaystäväni on pari vuotta vanhempi ja on tällä hetkellä armeijassa. Olemme käyttäneet ehkäisyä (kondomi), mutta jotain on täytynyt mennä pieleen. Minua ahdistaa ja stressaa asia, koska pelkään sitä miten pärjäisin lapsen kanssa ja miten tulevaisuuden opiskelut järjestyisivät. Olen ollut kuitenkin aina vastuullinen ja en esim. käytä päihteitä juuri yhtään. Haaveena on ollut myös aina perhe, mutta ei näin aikaisessa vaiheessa. Kerroin poikaystävälleni ja hän sanoi tarvitsevansa hieman aikaa. Näemme illalla. En ole vielä uskaltanut kertoa äidilleni, mutta yritän tehdä sen pian. Minua ahdistaa ajatus abortista, mutta toisaalta äidiksi tuleminen tässä iässä on myös aika iso asia. Kaipaisin teiltä jotain tukea tai ajatuksia? En kuitenkaan syyllistämistä kiitos. :(
Nimim. Hämmentynyt 18v
Kommentit (42)
Viituttaa nämä ihmishaaskat jotka ohjaavat nuoria taappamaan lapsensa kohtuun. Te ette ole ihmisiä
Ohiksena totean, ettei ko. virheen yleisyys tee silti siitä mitään muuta kuin virheellistä.
”Jatko-opintoja ehtii lapsen kasvettua” -heittoja tulee yleisimmin elämänkoululaisilta, joilla ei useimpien jatko-opintojen vaativuudesta ole mitään kuvaa.