Olen 18v ja raskaana
Olen siis 18v ja tein positiivisen raskaustestin. Seurustelen pojan kanssa, josta tulisi lapsen isä, jos pidän lapsen. Olen lukion viimeisellä ja edessä ovat kevään kirjoitukset. Ehtisin siis tulla ylioppilaaksi kuitenkin ennen lapsen syntymää. Poikaystäväni on pari vuotta vanhempi ja on tällä hetkellä armeijassa. Olemme käyttäneet ehkäisyä (kondomi), mutta jotain on täytynyt mennä pieleen. Minua ahdistaa ja stressaa asia, koska pelkään sitä miten pärjäisin lapsen kanssa ja miten tulevaisuuden opiskelut järjestyisivät. Olen ollut kuitenkin aina vastuullinen ja en esim. käytä päihteitä juuri yhtään. Haaveena on ollut myös aina perhe, mutta ei näin aikaisessa vaiheessa. Kerroin poikaystävälleni ja hän sanoi tarvitsevansa hieman aikaa. Näemme illalla. En ole vielä uskaltanut kertoa äidilleni, mutta yritän tehdä sen pian. Minua ahdistaa ajatus abortista, mutta toisaalta äidiksi tuleminen tässä iässä on myös aika iso asia. Kaipaisin teiltä jotain tukea tai ajatuksia? En kuitenkaan syyllistämistä kiitos. :(
Nimim. Hämmentynyt 18v
Kommentit (62)
Viituttaa nämä ihmishaaskat jotka ohjaavat nuoria taappamaan lapsensa kohtuun. Te ette ole ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
En suosittele teiniäitiyttä.
18-vuotias on täysi-ikäinen aikuinen.
18-vuotiaalla on lain mukaan oikeus päättää itse asioistaan. 18-vuotias on lain mukaan tarpeeksi vanha juomaan alkoholia ja äänestämään.
. 18-vuotias on juridisesti täysi-ikäinen ja siten tosiaan myös tarpeeksi vanha menemään naimisiin ja hankkimaan lapsia.
P.s. Taitaa olla 18-vuotiaiden äitien samanikäiset poikaystävät teini-isiä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, olet hylkiö vanhaksi asti.
8 vuotta vanha aloitus, mutta toivon että tämä nuori äiti piti lapsen. Abortti on aina murha, ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä!
18-vuotias nuori nainen on lain mukaan täysi-ikäinen aikuinen. 18-vuotias on lain mukaan tarpeeksi vanha juomaan alkoholia ja äänestämään.
18-vuotias on lain mukaan tarpeeksi vanha menemään naimisiin ja hankkimaan lapsia.
P.s. Jos 18-vuotias saa vahingossa vauvan, hän voi antaa vauvan adoptioon.
18-vuotias nuori nainen voi halutessaan mennä kohdunpoistoleikkaukseen tai sukupuolenkorjausleikkaukseen. 18-vuotias nainen voi vaihtaa sukupuolensa mieheksi tai muunsukupuoliseksi...
Tämä on vanha juttu eli miten kävi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, olet hylkiö vanhaksi asti.
Minun isoäitini oli ensimmäisen lapsensa syntyessä 18-vuotias. Hän oli jo naimisissa isoisäni kanssa. He olivat samanikäisiä.
Silloin oli tosin 1950-luku. Ajat olivat erilaiset.
En ole ikinä ajatellut että isoäiti olisi ollut hylkiö tai liian nuori.
Isoäiti oli todella nuori, mutta ainakin hän oli aikuinen...
Miltä sinusta tuntuisi antaa lapsi adoptioon?
Suomessa on pitkät adoptio jonot, ja kyllä ottajia jo olemassa olevalle lapselle olisi.
Myös sukulaiselle voi adoptoida lapsen kuten miehennäiti, sisko jne.
Vierailija kirjoitti:
Pidä se lapsi.
Toivotaan todellakin että Ap teki näin! Aloitus on 8v vanha.
Vierailija kirjoitti:
18-vuotias nuori nainen on lain mukaan täysi-ikäinen aikuinen. 18-vuotias on lain mukaan tarpeeksi vanha juomaan alkoholia ja äänestämään.
18-vuotias on lain mukaan tarpeeksi vanha menemään naimisiin ja hankkimaan lapsia.
P.s. Jos 18-vuotias saa vahingossa vauvan, hän voi antaa vauvan adoptioon.
18-vuotias nuori nainen voi halutessaan mennä kohdunpoistoleikkaukseen tai sukupuolenkorjausleikkaukseen. 18-vuotias nainen voi vaihtaa sukupuolensa mieheksi tai muunsukupuoliseksi...
Mutta se lapsi ei ole mikään kissanpoika, joka luovutetaan uuteen kotiin. Se on ihmislapsi, jonka kohtalo painaa varmasti loppuelämän, kuinka se voi, onko onnellinen jne. "Anna adoptioon" on jotenkin juuri kuin kissan- tai koiranpennusta sanottu.
Tekisin abortin ja hakeutuisin opiskelemaan lastenhoitajaksi ja käymään päiväkodissa harjoittelussa. Tämän jälkeen mieli lasten hankinnasta varmasti selkiytyy, ovatko lapset sinun juttusi. Tekisin abortin tässä vaiheessa ja kouluttautuisin ensin. Senkin jälkeen voi vielä saada vaikka suurperheen, mutta lasten kanssa on vaikea opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Miltä sinusta tuntuisi antaa lapsi adoptioon?
Suomessa on pitkät adoptio jonot, ja kyllä ottajia jo olemassa olevalle lapselle olisi.
Myös sukulaiselle voi adoptoida lapsen kuten miehennäiti, sisko jne.
Synnytellään vaan ja jaellaan vauvoja sinne tänne ilman huolen häivää?
Vierailija kirjoitti:
Pidä se lapsi.
Eka viesti oli vuodelta 2028, joten vauva taitaa olla jo syntynyt ja koulussa.
Vierailija kirjoitti:
8 vuotta vanha aloitus, mutta toivon että tämä nuori äiti piti lapsen. Abortti on aina murha, ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä!
Olen feministi ja sukupuolten välisen tasa-arvon kannattaja. Mielestäni kaikilla on samat oikeudet ja samanlaiset mahdollisuudet, riippumatta siitä ovatko he miehiä tai naisia.
Naisilla pitäisi olla samat oikeudet ja samanlaiset mahdollisuudet kuin mitä miehilläkin on. Naisilla pitää olla samanlainen oikeus ja mahdollisuus päättää elämästään ja vartalostaan. Se tarkoittaa sitä että naisilla on oikeus päättää siitä kenen kanssa hän menee naimisiin ja seurustelee.
Naisilla on oikeus päättää lisääntymisestään, siten että hänellä on oikeus käyttää ehkäisypillereitä ja kondomia.
Mutta abortti tuntuu inhottavalta. Se tuntuu helvetillisen kauhealta. Miltä vauvan abortin tekijästä tuntuisi ajatus siitä että hänet olisi abortoitu sikiövaiheessa..
Miltä hänestä tuntuisi ajatus siitä että, jos hänen oma äitinsä olisi päätynyt aborttiin?
Ihmisten oikeus päättää elämästään tarkoittaa sitä että, naisella on esimerkiksi oikeus
mennä kauneusleikkauksiin tai kohdunpoistoleikkaukseen. Hänellä on oikeus halutessaan vaihtaa sukupuolensa mieheksi tai muunsukupuoliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä se lapsi.
Eka viesti oli vuodelta 2028, joten vauva taitaa olla jo syntynyt ja koulussa.
Oho? Elääkö ap kaksi vuotta tulevaisuudessa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen feministi ja sukupuolten välisen tasa-arvon kannattaja. Mielestäni kaikilla on samat oikeudet ja samanlaiset mahdollisuudet, riippumatta siitä ovatko he miehiä tai naisia.
Naisilla pitäisi olla samat oikeudet ja samanlaiset mahdollisuudet kuin mitä miehilläkin on. Naisilla pitää olla samanlainen oikeus ja mahdollisuus päättää elämästään ja vartalostaan. Se tarkoittaa sitä että naisilla on oikeus päättää siitä kenen kanssa hän menee naimisiin ja seurustelee.
Naisilla on oikeus päättää lisääntymisestään, siten että hänellä on oikeus käyttää ehkäisypillereitä ja kondomia.
Mutta abortti tuntuu inhottavalta. Se tuntuu helvetillisen kauhealta. Miltä vauvan abortin tekijästä tuntuisi ajatus siitä että hänet olisi abortoitu sikiövaiheessa..
Miltä hänestä tuntuisi ajatus siitä että, jos hänen oma äitinsä olisi päätynyt aborttiin?
Ihmisten oikeus päättää elämästään tarkoittaa sitä että, naisella on esimerkiksi oikeus
mennä kauneusleikkauksiin tai kohdunpoistoleikkaukseen. Hänellä on oikeus halutessaan vaihtaa sukupuolensa mieheksi tai muunsukupuoliseksi.
Näin ei kuitenkaan käynyt. Jos olisi käynyt, eipä sitä voisi ajatella
Minä sain eka lapsen 18v ja olin ammattikoulussa, lapsi syntyi hiihtolomalla ja olin eka luokalla, koulusta pois 1kk, lapsen isä hoiti lapsen kunnes meni armeijaan kesäkuussa ja jäin kesälomalle. Kävin koulun loppuun ja valmistuin kampaajaksi.Anoppi myös mielellään hoiti lasta, oli kotiäiti ja hoitanut 5 lastaan. En ole katunut päivääkään että synnytin hänet.
Ohiksena totean, ettei ko. virheen yleisyys tee silti siitä mitään muuta kuin virheellistä.
”Jatko-opintoja ehtii lapsen kasvettua” -heittoja tulee yleisimmin elämänkoululaisilta, joilla ei useimpien jatko-opintojen vaativuudesta ole mitään kuvaa.