Kestovaippoihin kosteudenkestävä ulkopuoli
Enpä ollut varma mistä tätä lähteä kyselemään, mutta onko kenelläkään kokemuksia mistä kankaasta voisi tehdä kestovaippoihin kosteudenkestävän uloimman kerroksen? Saako netistä tilattua jotain erityiskangasta vai käykö esimerkiksi se lakanakangas (olisko jotain froteeta) joka pitää kosteuden? Ottobreen ohjeissa oli että vaipan voi ommella kosteuttakestävästä kankaasta mutta mitä se siis on?? Voisiko tällöin jättää villahousut pois ja tuleeko vaipasta hengittämätön jos siinä on kosteuttapitävä kerros?
Kommentit (5)
Katso www.kangastukku.fi. Sieltä löytyy erivärisiä PUL-kankaita ja muitakin kestovaippatarvikkeita.
http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/
PUL kangasta todella vaippoihin kannattaa laittaa, sitä saa noista vaippakankaita myyvistä liikkeistä jotka pitäis löytyä tuolta kestovaippainfosta. Siellä on myös keskustelupalsta itse vaippojaan ompeleville :o)
Kiitoksia hyvistä vinkeistä! Vielä kun saisi inspiraation ommella :)
MOIKKA! Kestovaippojen " kuorikangasta" eli kosteudenpitävää kangasta kutsutaan PUL-kankaaksi. Sitä voi tilata netistä, en tosin tiedä mitään nettikauppoja... Olisikos Myllymuksut yksi netti kauppa, joka myy vaippakankaita? Myös Babyidean kirppispalstalla (www.babyidea.fi) ihmiset myyvät itseltään ylimääräisiä vaippakankaita pois.
Taskuvaipoissa (esim. Fuzzy Bunz, Cherry Berry, Wonderoos jne.) on käytetty tuota PUL-kankasta kosteussulkuna. Ymmärtääkseni PUL-kankaasta voi tehdä myös erilliset vaippahousut, jotka voi pistää sisävaipan päälle.
PUL-kangas toimii kosteussulkuna ihan samalla tavalla kuin villahousutkin, Olen kuullut, että villahousut ovat kaikkein hengittävin kosteussulkuvaihtoehto. Meillä on käytössä taskuvaippoja, joissa siis on kosteussulkuna PUL-kangasta. Ihan hyvin se hengttää, vauvan iho on ollut koko ajan oikein hyvässä kunnossa.