Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdottakaa jotain koulua, mihin hakisin?

Maijjja
31.12.2017 |

Ehdottakaa mulle sopivaa ammattia, jossa myös hyvä työllisyys. Olen siis lukion käynyt, E:n paperit ja pitkä matikka. Fysiikkaa en osaa, mutta kemia jotenkin sujuu. Lääkikseen en halua. Rakennustekniikkaa oon miettinyt, mutta olen nainen ja epäilen hieman pärjäämistäni alalla...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on rakennuspuolen di ja hänellä on naisia työtovereina. Sekä amk- että korkeakoulun käyneitä. Hyvin naisena pärjäät!!

Vierailija
2/10 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt Espoon kelloseppäkoulua? Se on todella arvostettu opinahjo maailmalla.

Sieltä valmistuneet revitään englantilaisiin ja sveitsiläisiin työpajoihin.

Viimeisessä Suomen Kuvalehdessä oli juttu aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maijjja kirjoitti:

Ehdottakaa mulle sopivaa ammattia, jossa myös hyvä työllisyys. Olen siis lukion käynyt, E:n paperit ja pitkä matikka. Fysiikkaa en osaa, mutta kemia jotenkin sujuu. Lääkikseen en halua. Rakennustekniikkaa oon miettinyt, mutta olen nainen ja epäilen hieman pärjäämistäni alalla...

DI tai arkkitehti. Tottakai nainen pärjää siinä kuin mieskin. Meitä on tosi paljon. Hyvät työt ja palkat. Jo opiskeluaikana töihin.

Vierailija
4/10 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän kova koulu on ainakin tosi arvostettu ja niitä on ympäri Suomen.

Vierailija
5/10 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Sitten voit opiskella halutessasi vielä vaikka terveystieteitä ja edetä uralla.

Vierailija
6/10 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös nuorena miettiä, mitkä alat tulevat ihan lähitulevaisuudessa muuttumaan robottikäytöisiksi.  Vaikka monen mielestä ne ovat tulevaisuuden uhkia, niin huomasin juuri mummoni luona käydessä, että hänellä on ranteessa sensori, joka mittaa verenpainetta ja sydämensykettä ja yöllä hänellä on uniapnealaite joka myös rekisteröi hengityskatkokset ja kännykkä säätää automaattisesti kuulokojetta oikeaan volyymiin puhelimeen puhuttaessa. Vissiin joistain noista lähtee raportti johonkin terveyskeskukseen, jossa seurailevat niitä. Ja tietysti se ranneke, josta voi hälyyttää apua, vaikkei itse pääsisi liikkumaan tai pystyisi puhumaan. Tyytyväinen oli kun saa olla kotona noittein laitteiden valvomana.

Ainakaan inhimillistä läheisyyttä robotit eivät tule korvaamaan ihan heti, mutta ehkä sitä ei jatkossa katsota tarvittavaankaan.

Vierailija
7/10 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain yhtään on kiinnostusta rakennusalalle niin, hae ehdottomasti sinne. Yksi naistuttavani kävi ensin kartanpiirtäjälinjan, sen jälkeen luki itsensä rakennusinsinööriksi ja myöhemmin vielä rakennuspuolen DI:ksi. Toimii työpäällikkönä ja hyvä liksa. Toinen naistuttuni luki ensin itsensä rakennusinsinööriksi ja myöhemmin arkkitehdiksi. Yksityisyrittäjänä joutuu painamaan paljon töitä, mutta tulee kuitenkin toimeen ihan hyvin.

Vierailija
8/10 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja. Sitten voit opiskella halutessasi vielä vaikka terveystieteitä ja edetä uralla.

No ei ainakaan tota!!!

Tietysti tekniselle alalle, jos on matikkapäätä.

Älä usko näitä rooleihinsa kangistuneita mammoja.

Vierailija
9/10 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelloseppäkoulu alkoi kiinnostaa minuakin. En ollut ennen kuullutkaan siitä.

Mielenkiintoiset sivustot ja aika hyvät jatkomahdollisuudet näyttäisi olevan.

Vierailija
10/10 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Ehkä harkitsen vielä tuota rakennustekniikkaa ihan tosissaan. Harmi vain tuo fysiikka, mutta ehkä siitä selviää, jos vain lukee... Sairaanhoitajaksi en ainakaan ala, koska se ei ole minun juttuni. 

Myös biotekniikkaa tai bioinformaatioteknologiaa (di) oon miettinyt, mutta työllisttyminen epäilyttää. Ja toisaalta se saattaa olla aika lailla labrahommaa...

Mutta mites nuo rakennustekniikan di:t, onko toimistohommaa?