Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko valmis pudottamaan elintasoasi

Terroristitorakka
31.12.2017 |

Ilmastonmuutoksen, ympäristön kemikalisoitumisen ja roskaantumisen hillitsemiseksi? Esimerkiksi vähentämällä lentämistä, yksityisautoilua, lihan syöntiä, uuden ostamista tai vaihtamalla pienempään asuntoon? Kysyn vaan

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lihansyönti ei ole pahaksi luonnolle, kasvissyönti sen sijaan on. Opetelkaa hieman historiaa... preerian hiekkamyrskyt 20,30 ja 40-luvulla tuli nimenomaan maanviljelystä kun lopetettiin eläinten pito preerialla.

Vierailija
22/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintaso on nyt jo niin alhaalla ettei alemmas pääse. Joten vastaus on ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pudota. Uusin Range Rover alla mikä tuli keskiviikkona ja talo täysin maksettu. Elän miten tienaan. Osallistun sitten kun kiina intia jenkit osallistuu

Vierailija
24/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terroristitorakka kirjoitti:

Ilmastonmuutoksen, ympäristön kemikalisoitumisen ja roskaantumisen hillitsemiseksi? Esimerkiksi vähentämällä lentämistä, yksityisautoilua, lihan syöntiä, uuden ostamista tai vaihtamalla pienempään asuntoon? Kysyn vaan

Lentäminen on pakollista työn puolesta, kuten autoilukin. Golfkentällekin on vaikea mennä ilman autoa. Suomessa asunnon koolla tuskin on väliä, kunhan energiatehokas ratkaisu. Lihan syöntiä voisin vähentääkin

Vierailija
25/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentäminen on pakollista työn puolesta, kuten autoilukin. Golfkentällekin on vaikea mennä ilman autoa. Suomessa asunnon koolla tuskin on väliä, kunhan energiatehokas ratkaisu. Lihan syöntiä voisin vähentääkin

Asunnon koolla on paljonkin väliä.

Vierailija
26/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lihansyönti ei ole pahaksi luonnolle, kasvissyönti sen sijaan on. Opetelkaa hieman historiaa... preerian hiekkamyrskyt 20,30 ja 40-luvulla tuli nimenomaan maanviljelystä kun lopetettiin eläinten pito preerialla.

Mitä ne eläimet syö, ellei kasvatettua rehua? Jotain ruohooko?

Vierailija
27/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juur kiinnosta, kyllä tämä pallo mun eliniän kestää, sen jälkeisestä ei väliä.

Vierailija
28/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pudota. Uusin Range Rover alla mikä tuli keskiviikkona ja talo täysin maksettu. Elän miten tienaan. Osallistun sitten kun kiina intia jenkit osallistuu

Minä en osallistuisi edes tuolloin, vaan toteaisin niidenkin menettäneen järkensä ja ymmärryksensä.

Kaikki mitä vihreiltä,tulee suusta sen avatessaan, on puhtaasti paskaa joka vahingoittaa ainoastaan yleistä hyvinvointia ja elämää.

Koko vihreä ideologia ja siihen kuuluvat puolueet ovat järjestäytynyttä rikollisuutta, joka on terrorismiin rinnastettavaa.

Mikä on täysin ymmärtämätöntä, on se, että nuo sallitaan nk. ”oikeusvaltioissa”, onhan täällä muunlainenkin rikollisuus ja terrorismi kiellettyä.

Vierailija
29/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman ympäristön kemikalisoinnin lopettaminen NOSTAA elintasoa. Täysin harhainen kysymys.

Eli joo, heittäkää noi meikit ja rasvapurkit roskiin jo.

Nojoo totta, meikkien ja hiusvärien jättäminen kauppaan säästää sekä rahaa, ympäristöä että omaa terveyttä. Ehkä ois pitänyt muotoilla mistä olet valmis luopumaan.

Ap

Vierailija
30/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lentänyt en ole koskaan, eli siitä on hyvä säästää 😂

Yksityisautoilua en, työmatkat on kivempi ajaa omalla autolla, ostan kyllä kirppareiltakin, mutta myös uutta, jos siltä tuntuu, asumisesta en tingi, vaikka kahdelle ihmiselle riittäisi vähempikin kuin 120 neliötä. Ja liha nyt vain on hyvää, tälläkin hetkellä uunissa jauheliha-pekonimättöä 😋

Vierailija
31/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
32/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietimme joulun vanhemmillani ja kun olimme lähdössä takaisin, vanhempien naapurustossa oleva mies tuli kuskaamaan meitä.

Ajoi meidät kotiin, 150 km päähän ja pyysi tyhjentämään kuorman.

Auto oli täynnä kirppistavaraa.

Hänen äitinsä oli kuollut kesällä ja kuolinpesä piti tyhjentää. Hän oli kuullut mieheni on ollut pitkään työtön ja myymme kirppistavaraa, oli kysynyt äidiltäni ottaisimmeko vastaan. Oli tuomassa jo syksyllä niitä meille, äitini ehdotti tätä joulun jälkeistä. Menimme julkisilla ja isäni haki meidät juna-asemalta. Ja kertoi saamme paluussa kyydin.

Meillä syödään halvinta mahdollista, ei matkustella, ainoa paheeni on sisäinen lippu vaikka voisin kulkea fillarilla. Aikaa säästyy melkoisesti.

En tiedä miten voisi mitään keventää.

Nämä tavarat menevät kirpparille ja raha tulee elämiseen.

Vierailija
33/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaiset jo hoitavat asiansa hyvin, matkustele vähän, niin näet.

Vierailija
34/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaan näin, että en haluaisi. Mutta toisaalta en elä maksimaalista elintasoa vaan rahaa on reippaasti käyttämättömänä jemmassa (enkä edes yritä maksimoida sen tuottoa sijoittamalla - kyllä, tiedän olevani luuseri). 

Vierailija
35/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja aion vieläkin vähentää kulutusta ja alkaa viljellä osan ruoastani. Autoa en hanki, vaikka se arkea helpottaisikin.

Vierailija
36/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain yksi lapsi. Minusta sillä saa anteeksi aika paljon. Toki se yksikin lapsi kuluttaa, mutta verrattuna niihin joilla on kaksi tai kolme, olemme kevyen luokan rikollisia.

Vierailija
37/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lentänyt, autoilua ei voi jättää kun pitää päästä töihin ja kauppaan, lihan syöntiä voisin vähentää, uuden ostamista yritän vähentää koko ajan, pienenpään asuntoon ollaan muuttamassa, ei ole varaa tähän isoon, tavaraa on liikaa, niistä pitää päästä eroon, ei miehen kanssa jakseta siivota näin isoa taloa, oli virhe ostaa tämä, silloin ei ollut vielä miehellä reumaa ym. Ajateliin että lapset tarvitsee omat huoneet ym. mutta eihän nuo pojat tarvikaan, sitten kun eivät enää leiki, pelaavat vaan, eli eivät tarvi kuin sängyt ja ehkä koulupöydän mitä voivat käyttää vuorotellen läksyjen tekoon.

N43

Vierailija
38/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nytkään varaa syödä naudanlihaa joka päivä eikä uuteen autoon tai shoppailuun vain huvin vuoksi. Asunto on kaksio muuttotappioalueella. Viimeksi kävin etelässä 19v sitten. Eikä lentomatkailuun ole näillä tuloilla varaa koskaan Mistä vähennän? Pitäisikö asua kylmässä ja syödä vähemmän?

Vierailija
39/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole noista aloituksessa mainituista jäljellä enää kuin lihansyönti. Voisin mä siitäkin luopua, mutta toivon että kasviproteiineja saisi sitten edullisemmin. Olen pienituloinen, tulen vähällä toimeen ja olen itse asiassa elämääni oikein tyytyväinen. 

Vierailija
40/68 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole noista aloituksessa mainituista jäljellä enää kuin lihansyönti. Voisin mä siitäkin luopua, mutta toivon että kasviproteiineja saisi sitten edullisemmin. Olen pienituloinen, tulen vähällä toimeen ja olen itse asiassa elämääni oikein tyytyväinen. 

Oletko koskaan miettinyt kuinka mitättömäksi eläkkeedi jää miten tulet silloin toimeen. Eläke ei ole pienituloiselle jolla ei ole isoa omaisuutta mikään ilon aihe vaan syöksy todelliseen köyhyyteen. Mulla ei ole kiire eläkkeelle vaan toivon että työkyky säilyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän