Onko 45–vuotias keski-ikäinen?
Kommentit (57)
Mun mielestä keski-ikä alkaa 40-vuotiaana ja kestää n. 60-vuotiaaksi. Itse olen 50 v nainen. Oloni tuntuu kyllä nuorekkaalta, ei ole vaivoja. Lapseni on teini-ikäinen. Tuntuu, että elämällä on vielä paljon annettavaa ja itselläni opittavaa.
60-vuotiaiden akkojen mielestä 40-vuotias mies on vielä poika. Tämä on todettu aika monta kertaa.
Keski-ikä alkaa n. 35- vuotiaan vaikka kuinka itkisitte vastaan niin se on ihan biologinen tosiasia. Nuori aikuinen on alle 30-vuotias ja siitä sitten aletaan keski-ikäistymään. Ja keski-ikä ei ole sama kuin vanha, joten rauhoittukaahan siinä ikäkriisissänne te reilu kolmekymppiset keski-ikäistyvät😊
Vierailija kirjoitti:
Jo 35-vuotias on. Ja olen ollut siis itsekin jo tuon iän ylittänyt.
Mäkin olen aina ajatellut, että keski-ikä alkaa 35-ikävuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Harva 100-vuotiaaksi elää. Keski-iässä ollaan siinä 38-42-vuotiaina. Viisikymppiset ovat jo lähempänä kuolemaa.
Ihan yhtä lähellä kuin kaiken muunikäiset. Kuolee vauvoja, lapsia, teinejä, nuoria, 20-14 vuotiaita. Ei se kuolema erottele kenet nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs vaihe tulee keski-iän jälkeen? Kysymys lähinnä niille joiden mielestä keski-ikä alkaa 35v.
Vanhuus. Varhaiskeski-iän kautta myöhäiseen keski-ikään ja sitten ollaankin jo vanhoja.
Eiks jossain just ollut, että 27-vuotias on keski-ikäinen.
1-vuotias voi olla keski-ikäinen, jos kuolee 2-vuotiaana
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä keski-ikä alkaa 40-vuotiaana ja kestää n. 60-vuotiaaksi. Itse olen 50 v nainen. Oloni tuntuu kyllä nuorekkaalta, ei ole vaivoja. Lapseni on teini-ikäinen. Tuntuu, että elämällä on vielä paljon annettavaa ja itselläni opittavaa.
Samaa minulla ja minullakin teini-ikäinen poika, mutta mielestäni keski-ikä alkaa 35-vuodesta. Mutta jos se kestää 60-vuotiaaksi, niin mitä seen jälkeen? Vanhuusko? Nykyään kuitenkin yli 6-kymppiset ovat yleensä vielä melko nuorekkaita kaikin puolin, jopa kunnoltaankin.
Ei 45-vuotias ole enää keski-ikäinen, vaan keski-ikäistä jo vanhempi ihminen. Laskekaa!
Riippuu aivan siitä minkä ikäisenä kuolee, eihän kaikilla voi olla sama keski-ikä koska sehän on hetki jolloin ollaan eliniän keskikohdassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa minulla ja minullakin teini-ikäinen poika, mutta mielestäni keski-ikä alkaa 35-vuodesta. Mutta jos se kestää 60-vuotiaaksi, niin mitä seen jälkeen? Vanhuusko? Nykyään kuitenkin yli 6-kymppiset ovat yleensä vielä melko nuorekkaita kaikin puolin, jopa kunnoltaankin.
Numerot ovat ikää. ”Nuorekkuus” ei muuta asiaa. 60-vuotias on vanha, ja siitä alkaa vanhuus. Viimeiset virstanpylväät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Numerot ovat ikää. ”Nuorekkuus” ei muuta asiaa. 60-vuotias on vanha, ja siitä alkaa vanhuus. Viimeiset virstanpylväät.
Ei aivan noin. Vanhuus ei ala 60- vuotiaana, sillä nykyään työikää on nostettu ja nostetaan vielä ad 70- vuoteen.
Tämän ajan n 35 -vuotiailla on eläkeikä noin 67 vuotta.
Vanhus ei kuulu enää työelämään, joten jokin muutos tulee määritelmään.
Minulle on opetettu, että keski- ikä on kolmessa osassa.
Varhainen 35-44, keskimmäinen 45-54 ja myöhäinen 55- 64.
Vanhuuseläke alkaa juosta kun täyttää 65v. Miten tuota muutetaan, kun eläkeikää nostetaan sen näemme sitten.
Joidenkin määritelmien mukaan ns geriatrinen vanhuus alkaa kun on 80v ja siitäkin olen nähnyt toisen lukeman,eli alkaisi vasta kun täyttää 85v.
Tunnen ihmisiä, jotka ovat työssä vaikka ovat jo 70v täyttäneitä. Olemme yksilöitä ja toinen on raihnainen alle 60v ja toinen virkeä ja työkuntoinen 70v.
Jokuhan on vielä ysikymppisenä nuori.
Reilusti yli keski n sori
Setämies oot
Aika monessa luokittelussa keski-ikä alkaa 35v kohdalla