Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 45–vuotias keski-ikäinen?

Vierailija
31.12.2017 |

Mistä iästä keski-ikä alkaa sinun mielestäsi?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa luokittelussa keski-ikä alkaa 35v kohdalla

Vierailija
42/57 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä keski-ikä alkaa 40-vuotiaana ja kestää n. 60-vuotiaaksi. Itse olen 50 v nainen. Oloni tuntuu kyllä nuorekkaalta, ei ole vaivoja. Lapseni on teini-ikäinen. Tuntuu, että elämällä on vielä paljon annettavaa ja itselläni opittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-vuotiaiden akkojen mielestä 40-vuotias mies on vielä poika. Tämä on todettu aika monta kertaa.

Vierailija
44/57 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä alkaa n. 35- vuotiaan vaikka kuinka itkisitte vastaan niin se on ihan biologinen tosiasia. Nuori aikuinen on alle 30-vuotias ja siitä sitten aletaan keski-ikäistymään. Ja keski-ikä ei ole sama kuin vanha, joten rauhoittukaahan siinä ikäkriisissänne te reilu kolmekymppiset keski-ikäistyvät😊

Vierailija
45/57 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo 35-vuotias on. Ja olen ollut siis itsekin jo tuon iän ylittänyt.

Mäkin olen aina ajatellut, että keski-ikä alkaa 35-ikävuodesta.

Vierailija
46/57 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva 100-vuotiaaksi elää. Keski-iässä ollaan siinä 38-42-vuotiaina. Viisikymppiset ovat jo lähempänä kuolemaa.

Ihan yhtä lähellä kuin kaiken muunikäiset. Kuolee vauvoja, lapsia, teinejä, nuoria, 20-14 vuotiaita. Ei se kuolema erottele kenet nappaa.

Vierailija
47/57 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs vaihe tulee keski-iän jälkeen? Kysymys lähinnä niille joiden mielestä keski-ikä alkaa 35v.

Vanhuus. Varhaiskeski-iän kautta myöhäiseen keski-ikään ja sitten ollaankin jo vanhoja.

Vierailija
48/57 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks jossain just ollut, että 27-vuotias on keski-ikäinen.

Vierailija
49/57 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotias voi olla keski-ikäinen, jos kuolee 2-vuotiaana

Vierailija
50/57 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä keski-ikä alkaa 40-vuotiaana ja kestää n. 60-vuotiaaksi. Itse olen 50 v nainen. Oloni tuntuu kyllä nuorekkaalta, ei ole vaivoja. Lapseni on teini-ikäinen. Tuntuu, että elämällä on vielä paljon annettavaa ja itselläni opittavaa.

Samaa minulla ja minullakin teini-ikäinen poika, mutta mielestäni keski-ikä alkaa 35-vuodesta. Mutta jos se kestää 60-vuotiaaksi, niin mitä seen jälkeen? Vanhuusko? Nykyään kuitenkin yli 6-kymppiset ovat yleensä vielä melko nuorekkaita kaikin puolin, jopa kunnoltaankin.

Vierailija
51/57 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 45-vuotias ole enää keski-ikäinen, vaan keski-ikäistä jo vanhempi ihminen. Laskekaa!

Vierailija
52/57 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä on noin 30-60v

Vierailija
53/57 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aivan siitä minkä ikäisenä kuolee, eihän kaikilla voi olla sama keski-ikä koska sehän on hetki jolloin ollaan eliniän keskikohdassa.

Vierailija
54/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa minulla ja minullakin teini-ikäinen poika, mutta mielestäni keski-ikä alkaa 35-vuodesta. Mutta jos se kestää 60-vuotiaaksi, niin mitä seen jälkeen? Vanhuusko? Nykyään kuitenkin yli 6-kymppiset ovat yleensä vielä melko nuorekkaita kaikin puolin, jopa kunnoltaankin.

Numerot ovat ikää. ”Nuorekkuus” ei muuta asiaa. 60-vuotias on vanha, ja siitä alkaa vanhuus. Viimeiset virstanpylväät.

Vierailija
55/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Numerot ovat ikää. ”Nuorekkuus” ei muuta asiaa. 60-vuotias on vanha, ja siitä alkaa vanhuus. Viimeiset virstanpylväät.

Ei aivan noin. Vanhuus ei ala 60- vuotiaana, sillä nykyään työikää on nostettu ja nostetaan vielä ad 70- vuoteen.

Tämän ajan n 35 -vuotiailla on eläkeikä noin 67 vuotta.

Vanhus ei kuulu enää työelämään, joten jokin muutos tulee määritelmään.

Minulle on opetettu, että keski- ikä on kolmessa osassa.

Varhainen 35-44, keskimmäinen 45-54 ja myöhäinen 55- 64.

Vanhuuseläke alkaa juosta kun täyttää 65v. Miten tuota muutetaan, kun eläkeikää nostetaan sen näemme sitten.

Joidenkin määritelmien mukaan ns geriatrinen vanhuus alkaa kun on 80v ja siitäkin olen nähnyt toisen lukeman,eli alkaisi vasta kun täyttää 85v.

Tunnen ihmisiä, jotka ovat työssä vaikka ovat jo 70v täyttäneitä. Olemme yksilöitä ja toinen on raihnainen alle 60v ja toinen virkeä ja työkuntoinen 70v.

Vierailija
56/57 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan on vielä ysikymppisenä nuori.

Vierailija
57/57 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti yli keski n sori

Setämies oot

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi