Mitä klitsu tarkoittaa?
Kommentit (32)
Oot outo, mä oon 17 ja käytän klitsua 😂
Enpä ollut ennen kuullut koko sanaa. Hauskoja sekannuuksiahan tuosta voi tulla. Yhet puhuu kellarista ja sivustakuulija luulee että puhuvat ktoriksesta. Heheh.
Vierailija kirjoitti:
Kai se kellari on, mut mietin vain, mikä on kallio slangiksi? Eikö se ole jotain samansuuntaista.
Kallio = Bärtsi
0-70 -luvuilla omassa lapsuudessani stadissa klitsu oli kellari.
Klitoris on klitta
Ei pidä sekoittaa
Vierailija kirjoitti:
0-70 -luvuilla omassa lapsuudessani stadissa klitsu oli kellari.
Klitoris on klitta
Ei pidä sekoittaa
Hups - siis 60-70 -luvuilla. Ihan noin vanha en vielä ole!
Klitsu oli nuoruudessani kellari; legendaarista Kellariteatteria, jossa mm. Matti Pellonpää aloitti uransa, sanottiin Klitsuksi. Sekstaaminen tarkoitti suutelemista.
Oi aikoja oi tapoja, kun klitsu on nykyään klitoris ja sekstaaminen yhdyntä.
Nykyisessä kotitalossani ei ole klitsua, vaan "irtainvarasto". Boring.
En muuta puheenparttani, mutta on hyvä tuntea nykymerkitykset, ettei mokaa. :)
Stadilainen
Vierailija kirjoitti:
Kai se kellari on, mut mietin vain, mikä on kallio slangiksi? Eikö se ole jotain samansuuntaista.
Slangi on hassua. Se muuttuu koko ajan, eikä kukaan nykynuori ymmärrä enää vanhaa slangia. Joihin sanoihin kun lisää ts:n tai muuttaa k:n g:ksi, siitä tuleekin slangia, esim. makee ---> magee, tai säkä --> tsägä. Osa tulee suoraan ruotsista, kuten Oulunkylä ---> Ogeli (Ogelby)
Kallio oli Galtsi:)
Mua häiritsee kun stadin slangia (ei sitä ihan vanhinta) lausutaan väärin - esim digata - diggaa (tykätä) on nykyään digaa (mä digaan sua). Kuulostaa ihan kauhealta!
Kyl on kimis kun on kesis
ei oo frysis eikä galis
Puut hungaa, fogelit sungaa
ja skutsis on kimis goisii
tätä odotellessa
- 3 polven stadilainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Slangi on hassua. Se muuttuu koko ajan, eikä kukaan nykynuori ymmärrä enää vanhaa slangia. Joihin sanoihin kun lisää ts:n tai muuttaa k:n g:ksi, siitä tuleekin slangia, esim. makee ---> magee, tai säkä --> tsägä. Osa tulee suoraan ruotsista, kuten Oulunkylä ---> Ogeli (Ogelby)
Kallio oli Galtsi:)
Mua häiritsee kun stadin slangia (ei sitä ihan vanhinta) lausutaan väärin - esim digata - diggaa (tykätä) on nykyään digaa (mä digaan sua). Kuulostaa ihan kauhealta!
Kyl on kimis kun on kesis
ei oo frysis eikä galis
Puut hungaa, fogelit sungaa
ja skutsis on kimis goisii
tätä odotellessa
- 3 polven stadilainen
Selvennyksenä vielä, galtsilla kiipeillään. Ei siis kaupunginosan nimi
En minäkään ole kuullut tuota sanaa. Pohjois-Pohjanmaalainen
Entä jos työntää avaimen reikään ja kääntää? Ei lähde käyntiin vai?