Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei laita viestiä emmekä näe kovin usein. Uskallanko kuitenkin luottaa että hän on tosissaan kanssani?

Vierailija
30.12.2017 |

Tilanne on aika omituinen sinänsä, että olemme jo entuudestaan ystävystynyt ennen kuin suhde alkoi syventymään.
Olemme voineet aina puhua toisillemme mistä vain ja molemmat on kiinnostuneet toistemme hyvinvoinnista.
Olemme muutenkin kiinnostuneet samoista asioista ja löytäneet yhteisen sävelen monessakin asiassa.
Myös luonteemme on melko samanlaisia ja huumori kohtaa.
En olisi kuitenkaan uskonut että suhteemme syventyi kun pitkään hän tuntui jopa veljeltä tai hyvältä ystävältä.
On myös tuntuvasti vanhempi, joten en uskonut että olisimme koskaan tässä tilanteessa.
Jossain vaiheessa kuitenkin tunteita alkoi molemmilla muodostumaan.

Emme ole koskaan olleet kovin aktiivisia laittamaan viestiä toisillemme.
Oikeastaan keskustelemme taukoamatta aina kun näemme ja kaikki tuntuu luontevalta.

Minua kuitenkin on alkanut häiritsemään mitäköhän mies kuitenkin lopulta haluaa.
Näemme kaksi kertaa viikossa keskimäärin yhteisen harrastuksem vuoksi jonka kautta olemme tutustuneet.
Välillä olen hänen luonaan yötä ja yhdessä olo tuntuu vain tosi hyvältä.
Voin olla oma itseni ja toisinpäin.

En oikein tiedä voiko mies kuitenkaan olla oikeasti rakastunut vai haluaako läheisyyttä luotettavalta kaverilta.
Hän on kyllä aika vetäytyvä luonne mutta olisi kiva tietää välillä kaipaako hän minua tms.

Oikeastaan emme ole keskustelleet koko suhteen syventymisestä, niin vain tapahtui yks kaks ja olemme jääneet tilanteeseen.
Mies puhuu kyllä tulevaisuudesta niin, että minä olen mukana siinä ainakin jollain tapaa.
Ja lapsien hankkimisesta yms vitsailee.

En ole enää kovin sinisilmäinen, olen ehkä liiankin varovainen enkä jaksaisi millään kuluttaa aikaan sellaiseen suhteeseen missä ollaan todella itsekkäistä syistä.

Kyselen häneltä seuraavan kerran ajatuksistaan tätä suhdetta kohtaan mutta halusin kuulla kuitenkin muidenkn kokeneiden mielipiteitä.
Lyhennettynä siis, jos mies ei pidä kovin aktiivisesti yhteyttä onko hän lopulta kovin kiinnostunut kuitenkaan?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ehkä sittenkään ole sinusta kiinnostunut enemmän, kuin kaveripohjalla... Kuitenkin pitää sinua hyvänä kaverina eikä halua menettää sitä kaveruutta sanomalla sellaista asiaa, joka varmasti pahoittaa sun mielen. Jos olette ennen tätä romanttista ja seksuaalista puolta olleet ihan vain kavereita, niin luulisi, että suhde syvenisi paljon nopeammin, kun tuntee jo toisen joten kuten. Ehkä olette vaan ajautuneet fwb-suhteeseen.

Jos on toiseen oikeasti ihastunut, niin tätä kyllä haluaa nähdä enemmän, kuin pari kertaa viikossa ja jos kiireiden takia se ei onnistu, niin ilmaisee ainakin ikävöivänsä. Ja joo, tosi on, että jotkut ihmiset eivät ole mitään tekstailevaa sorttia, mutta kyllä sen ikävän ilmaisee sitten jollain muulla keinolla, vaikka soittamalla.

Ja sekin, että jotain tarvitsee epäillä on yleensä merkki siitä, että kaikki ei oikeasti ole niin, kuin itse haluaisi.

Jos miehellä on oikeasti rankka työ ja hän on ihminen joka tarvitsee oma aikaa ja tilaa paljon, niin varmasti tuo pari kertaa viikossa on ihan riittävä.

Vierailija
42/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on aika omituinen sinänsä, että olemme jo entuudestaan ystävystynyt ennen kuin suhde alkoi syventymään.

Olemme voineet aina puhua toisillemme mistä vain ja molemmat on kiinnostuneet toistemme hyvinvoinnista.

Olemme muutenkin kiinnostuneet samoista asioista ja löytäneet yhteisen sävelen monessakin asiassa.

En olisi kuitenkaan uskonut että suhteemme syventyi kun pitkään hän tuntui jopa veljeltä tai hyvältä ystävältä.

On myös tuntuvasti vanhempi, joten en uskonut että olisimme koskaan tässä tilanteessa.

Oikeastaan keskustelemme taukoamatta aina kun näemme ja kaikki tuntuu luontevalta.

Minua kuitenkin on alkanut häiritsemään mitäköhän mies kuitenkin lopulta haluaa.

Näemme kaksi kertaa viikossa keskimäärin yhteisen harrastuksem vuoksi jonka kautta olemme tutustuneet.

En oikein tiedä voiko mies kuitenkaan olla oikeasti rakastunut vai haluaako läheisyyttä luotettavalta kaverilta.

Hän on kyllä aika vetäytyvä luonne mutta olisi kiva tietää välillä kaipaako hän minua tms.

Oikeastaan emme ole keskustelleet koko suhteen syventymisestä, niin vain tapahtui yks kaks ja olemme jääneet tilanteeseen.

Mies puhuu kyllä tulevaisuudesta niin, että minä olen mukana siinä ainakin jollain tapaa.

En ole enää kovin sinisilmäinen, olen ehkä liiankin varovainen enkä jaksaisi millään kuluttaa aikaan sellaiseen suhteeseen missä ollaan todella itsekkäistä syistä.

Kyselen häneltä seuraavan kerran ajatuksistaan tätä suhdetta kohtaan mutta halusin kuulla kuitenkin muidenkn kokeneiden mielipiteitä.

Lyhennettynä siis, jos mies ei pidä kovin aktiivisesti yhteyttä onko hän lopulta kovin kiinnostunut kuitenkaan?

Jos mies puhuu tulevasta niin, että olet mukana siinä. On hänen kiinnostus aitoa.

Ei välttämättä. Itsekin olen kovasti kiinnostunut eräästä naisesta, mutta tiedän, ettei meillä voi olla yhteistä tulevaisuutta. Onneksi meillä voi olla yhteinen nykyhetki.

Puhutko siis naiselle yhteisestä tulevaisuudesta? Miksi pitää valehdella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies puhuu tulevasta niin, että olet mukana siinä. On hänen kiinnostus aitoa.

Ei välttämättä. Itsekin olen kovasti kiinnostunut eräästä naisesta, mutta tiedän, ettei meillä voi olla yhteistä tulevaisuutta. Onneksi meillä voi olla yhteinen nykyhetki.

Tietääkö hän, että teillä on vain tämä nykyhetki?

Vierailija
44/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutko siis naiselle yhteisestä tulevaisuudesta? Miksi pitää valehdella?

No nytpä omituisen oletuksen heitit kehiin.

Vierailija
45/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ehkä sittenkään ole sinusta kiinnostunut enemmän, kuin kaveripohjalla... Kuitenkin pitää sinua hyvänä kaverina eikä halua menettää sitä kaveruutta sanomalla sellaista asiaa, joka varmasti pahoittaa sun mielen. Jos olette ennen tätä romanttista ja seksuaalista puolta olleet ihan vain kavereita, niin luulisi, että suhde syvenisi paljon nopeammin, kun tuntee jo toisen joten kuten. Ehkä olette vaan ajautuneet fwb-suhteeseen.

Jos on toiseen oikeasti ihastunut, niin tätä kyllä haluaa nähdä enemmän, kuin pari kertaa viikossa ja jos kiireiden takia se ei onnistu, niin ilmaisee ainakin ikävöivänsä. Ja joo, tosi on, että jotkut ihmiset eivät ole mitään tekstailevaa sorttia, mutta kyllä sen ikävän ilmaisee sitten jollain muulla keinolla, vaikka soittamalla.

Ja sekin, että jotain tarvitsee epäillä on yleensä merkki siitä, että kaikki ei oikeasti ole niin, kuin itse haluaisi.

Jos miehellä on oikeasti rankka työ ja hän on ihminen joka tarvitsee oma aikaa ja tilaa paljon, niin varmasti tuo pari kertaa viikossa on ihan riittävä.

Juu, toki, mutta ap:n jutusta käy ilmi, että hän on se aloitteellinen. Jos tunne olisi molemminpuolinen, niin kyllä miehelläkin jossain välissä on sellainen rako, että pystyy laittamaan viestiä tai soittamaan, jos ei ehdi nähdä. Kyllä sen olen vaan huomannut, että vaikka olisi kuinka kiireitä ja kuinka tarvitsisi omaa tilaa, niin jos on oikeasti johonkin ihmiseen ihastunut, niin kyllä sitten raivataan sitä yhteistä aikaa tai ainakin käy ilmi, että ikävöi ja pahoittelee, kun ei oikeasti nyt ehdi enempää.

Vierailija
46/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö hän, että teillä on vain tämä nykyhetki?

No hänen vuokseen meillä ei ole tulevaisuutta. Minulle kelpaisi kyllä pitkäkin parisuhde hänen kanssaan. Aika yleinen tilanne, että mies olisi avoin pitkälle suhteelle mutta nainen ei. Mutta en valita. Olen iloinen tästäkin.

Vierailija
47/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lyöt rivinvaihdon jokaisen lauseen jälkeen?

Vierailija
48/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vanha eli jotain yli 28v niin varmaan testotasot jo laskeneet eikä tarvii seksiä kun kerran kuussa.

Voi hyvänen aika :D

Tuon kirjoitti joku 15v?

Tai vanha. Olen 4-kymppinen nainen ja hyvä seksielämä loppui, kun miehet vanhenivat. Eli allekirjoitan tuon 28 v. rajapyykin. Minulla on siis ollut nuorempia ja vanhempia kumppaneita kunnes nuo alle 28 v alkoivat muuten tuntua kovin nuorilta. En ole sitoutuvaa tyyppiä.

Vierailija
49/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken kuulemani ja myös kokemani perusteella voin sanoa, että niin "vetäytyvää" miestä ei olekaan, ettei se kiinnostuneena aktivoidu, varsinkin suhteen ollessa tuore, pitämään yhteyttä.

Laimea kontakti on tietämäni mukaan aina tarkoittanut, ettei mies ole kovin kiinnostunut. 

Toisaalta miehet eivät ole hanakoita lemppaamaan naista jolta vaivattomasti ja helposti saa seksiä aina kun itse haluaa. Se on asian toinen puoli. Miehelle seksi ei välttämättä ole lainkaan tunneasia. Tähän syytä varautua. Umpirakastunut mies taas voi muuttua ujoksikin seksin suhteen alkuun. Kun on jo tunteet pelissä suhteessa naiseen.

Vierailija
50/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemus on, että mikäli miestä kiinnostaa niin se kyllä näkyy. Mies on aika yksinkertainen eliö kuitenkin. Joten jos ei aloita keskusteluja, niin ei häntä kiinnosta.

Sama kokemus mullakin. Tosin niin päin että tiedän harvinaisen hyvin kuinka ei-kiinnostunut/ei-tosissaan oleva mies käyttäytyy ja sehän on just noin. Jos/kun joutuu itse olemaan se aktiivisempi tai peräti ainoa joka ottaa yhteyttä niin miestä ei todellakaan kiinnosta vaan miehelle ainoastaan kelpaa helppo ja varma seksi. Se, että seksi on sinusta loistavaa ja yhdessäolo upeaa ja mutkatonta ei tarkoita todellakaan edes sitä, että tämä fiilis olisi molemminpuolinen saati että mies pitäisi sinua silti muuna kuin reikänä.

Siperia opettaa vielä sinuakin.

Vierailija
51/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös ihmisiä, jotka eivät oikeasti halua mitään parisuhdetta. Viihtyvät itsekseen, ovat onnellisia siitä, että on hyvä työpaikka, kiva oma asunto, kavereita ja harrastuksia. Voivat silti olla kiinnostuneita tai ihastuneita, mutta eivät halua syventää suhdetta. Seksi on hyvää ja vastakkaisen sukupuolen kanssa jutustelu ja kommunikointi on mielekästä juurikin sen pari kertaa viikossa. Ehkä pettymyksiä aiemmista parisuhteista tai sitten on vaan sellainen, ettei halua ketään toista siihen jakamaan arkea niin vahvasti.

Tämä tuli jotenkin mieleen tuosta ap:n kertomuksesta... Mies saattaa ihan oikeasti pitää sinusta todella paljon ja olla ihastunut, mutta ei halua päästää sinua liian lähelle. Ihminen, joka on taas avoin ja haluaa parisuhdetta ja näitä asioita ilmaisee kyllä kiinnostuksen niin, ettei sitä tarvitse miettiä.

Vierailija
52/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että nykyään miehet ei mitään muuta olekaan, kuin tuollaisia. Haluavat vain seksiä ja kun kaikki eivät sitä jostain syystä saa sillä tavalla, että "haluan kanssasi seksisuhteen", niin alkavat esittämään kovinkin kiinnostunutta ja ihastunutta... Kun suhteen olisi tarkoitus edetä sille vakavammalle asteelle ja yleensä nainen ottaa tässä vaiheessa asian esille, niin mies sanoo, ettei halua mitään vakavaa.

Vierailija
53/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot että "suhteenne syveni".

Tarkoitatko sillä sitä että mukaan tuli seksi? Vai kerroitteko toisillenne tunteistanne, että tämä alkaa olla enemmän kuin pelkkää ystävyyttä? Sekä että?

Vai sitä että seksin myötä sinun omat tunteesi ovat syventyneet, ja toivot?/oletat?/ uskot?/"vaistoat"? että niin ovat hänenkin tunteensa sinua kohtaan?

Ette ole puhuneet asiasta suoraan mutta olet huomannut "monesta pikku jutusta" että hän välittää sinusta enemmän kuin vain ystävästä?

Puheet tulevaisuudesta ja lapsihaaveista; puhuuko mies teistä molemmista...

"Sitten kun meillä on xx.."? tai

"Haluaisin että me joskus xx [teonsana] xx [paikka]"?

Kuten lauseissa..

"Sitten kun meillä on.. enemmän aikaa/rahaa/opinnot takana"? ja

"Haluaisin että me joskus.. lähtisimme reppureissulle Aasiaan/ hankkisimme koiran"?

...Vai puhuuko hän yleisemmällä tasolla, kuten..

"Haluaisin asua maalla/omassa talossa" ja

"Olen aina halunnut/haluaisin jo nyt tulla isäksi/kaksi lasta/paljon lapsia"

Jos olet "päätellyt" miehen ajatukset ja "syveneet tunteet" niiden keskustelujenne pohjalta varmaan osaat jo nyt noiden esimerkkilauseiden perusteella päätellä mitä ajan takaa? Eli kaikki puheet joissa sinä olet mukana, jotka ovat me-muodossa, niihin voit luottaa, ne ovat totta - tai siis: olivat totta sillä hetkellä kun ne sanottiin.

Yleisen tason haaveet taas ovat niitä joita jokainen meistä on miettinyt itsekseen, pitkäänkin. Niitä haaveita jotka eivät muutu helposti, eivätkä todellakaan heti uuden parisuhteen myötä, että "okei ai sä et halua.. no ei se mitään, tehdään sit noin".

Ne voidaan myös kertoa samoilla sanoilla eri henkilöille, eikä kertoja ajattele että kuulija nyt ehkä sitouttaa itsensä niihin haaveisiin. Hän ajattelee vain itseään ja vain omia haaveitaan.

Selvennykseksi vielä että se ei ole ollenkaan helppoa silloin kun olet itse in real life mukana tilanteessa kaikkine tunteinesi ja toiveinesi. Sitä kuuleekin vain ne sanat mitä haluaa kuulla, ja mielikuvitus täydentää loput. Hetken kuluttua se oma versio onkin todellinen muisto, että kyllä hän sanoi just näin.

Siksi niin monet naiset haluavat kelata näitä tilanteita - "yousaidhesaid" - toisten naisten kanssa, kuten sinä nyt. Se tunne mikä sinulle syntyy livenä ei saakaan vahvistusta kun olette erossa toisistanne etkä luota enää omiin johtopäätöksiisi? Älä huoli, näin on käynyt meistä useimmille.

Mieti nyt tarkemmin hänen sanojaan ja tule kertomaan jos sait niistä jotakin uutta irti.

Vierailija
54/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämän takia kannattaa tehdä kuten uskovaiset: eka naimisiin, sitten sänkyyn. Eipähän tartte ihmetellä, että mitä mies haluaa. Mutta tsemppiä sulle ap, ei kuulosta kovin sitoutuneelta tyypiltä :(

Vierailija
55/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olette varmaan oikeassa. Ei vieläkään viestiä..

Jos ei edes uuden vuoden toivotusta tule niin annan olla omalta osaltani. En jaksa todella stressata, hän ei sitten ole minua varten jos en ole hänen mielessään kovinkaan paljoa.

Toivon mukaan kuitenkin kaveruus jatkuu niin kuin sillon ennen kuin juttumme alkoi syventymään. Kuitenkin haluan jatkaa harrastusta josta on tullut tärkeä arjen sisältö.

Olemme puhuneet kaikesta niin avoimesti.

Tuli mieleen joskus ennen kuin meillä oli mitään kaveruutta ihmeellisempää niin puhuttiin suhteista niin kuin ylipäätänsä aina kaikista elämää askarruttavista asioista, niin mainitsin, että minua alkaa usein ahdistamaan suhteissa ja nautin omasta rauhasta.

Hän kertoi myös että nauttii rauhasta.

Suhteen syvenemisen jälkeen hän kerran sanoi, että katsotaan rauhassa ettei ala ahdistamaan. Emme puhuneet edes suhteemme tilasta vaan yhtäkkiä vain tokaisi enkä ollut aivan varma mitä sillä tarkoitti.

Mutta jälkeenpäin mietin jos hänellä oli mielessään tuo yksi keskustelu jonka kävimme läpi vähän ennen kuin lähenimme.

Muutenkin hänellä oli paljon suunnitelmia mitä voisimme tulevaisuudessa tehdä ja vitsillä heitetettiin viimeksikin naimisiin menosta ja lapsista. Nauroimme minkälainen tulevaisuutemme voisi olla.

Ei tosiaan mitään vakavaa puhetta mutta ei miestä ainakaan ahdistanut vitsailla tuollaisista jutuista.

Itse aloitti ja kyseli mitä jos tulisin raskaaksi.

Muutenkin on kiinnostunut kyllä asioistani ja missä näen itseni vuosien kuluttua.

En oikein nyt ota selvää.

Olenko kuitenkin itse vain antanut ymmärtää että haluan olla rauhassa ja kunnioittaa sitä.

Ehkä minä kuitenkin mietin liikaa..

Ap

Vierailija
56/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
57/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..

Vierailija
58/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes hyvän uuden vuoden toivotusta ei tule niin tuskin on tosissaan. Eli millin olette ap viimeksi nähneet ja milloin miehestä on viimeksi kuulunut jotain?

Vierailija
59/69 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan kaiken, mutta onneksi epävarmuuteen tuli stoppi huomattavan paljon nopeammin, pää ei olisi kestänyt pidempään. Luulin, että näin 48 vuotiaana ihastumisen osaan hoitaa jo jotenkin järkevämmin mitä nuorena, mutta paskat, yhtä epävarma, miehen mielenliikkeitä arvaileva tapaus olin nyt kokeneempanakin. Ihastuminen ja rakastuminen on totisesti kuin huumetta, mutta jos se toinen ei ole yhtä pöllyssä, niin hommasta on nautinto kaukana. Toivon todella, että seuraavalla kerralla, jos sellaista enää tulee, mies olisi ihastuneempi osapuoli, tasan yhtä voimakkaasti tunteet tuskin ikinä velloo.

Vierailija
60/69 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittoi viestejä ja paljon, tosin lievällä humalatilalla oli vaikutusta asiaan mutta en pistä pahakseni, uskon, että jokin totuudenjyvänen sisällössä oli.

Kertoi haluavansa viedä minut syömään ja sanoi että illasta tulisi romanttinen.

Päätti myös milloin ja minne.

Toivotti tietysti todella mahtavaa uutta vuotta ja kertoi, että olen hänen mielessään jatkuvasti.

Paljon myös pusuja lähetteli ja puhuimme mitä meidän täytyy tehdä nyt kun vuosi vaihtuu ja mihin asioihin kiinnittää arjessa huomiota.

Joten olen aika hyvillä mielin. Taitaa olla niin, että mies on oikeasti todella ihastunut mutta ei ole sen sorttista tyyppiä, että laittelee viestejä kovin mielellään tai ehkä jopa nauttii ikävästä ja etäisyydestä.

En tiedä mutta ainakin vaikuttaa jo paremmalta. :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi