Pattitilanteessa!
Olen reilu 40v. naimisisissa oleva nainen. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä teiniajoista lähtien ja olemme rakentaneet yhdessä hyvä elämän ja elintason. Lapset alkavat itsenäistyä, osa on jo muuttanut pois kotoa. Rakastan kyllä miestäni, Mutta avioliitto on enemmänkin tuttua ja turvallista toveruutta.
Olen tavannut ihmisen, johon olen todella ihastunut. Ongelmana tässä on se, että olen itse varattu ja hän on minua todella paljon nuorempi. Iän puolesta voisin olla hänen äiti. Meillä on ihan erilaiset elämäntilanteet.Tämä on ihan hirveä tilanne, syyllisyys painaa. Emme ole onneksi menneet suudelmia pidemmälle, vaikka mieli on tehnyt.
En tiedä, mitä tekisin tämän asian kanssa.
Kommentit (36)
Hei nyt selvennyksenä näihin edellisiin kommentteihin. Jätin asian aluksi ihan tietoisesti mainitsematta, koska ajattelin ettei sillä olisi mitään merkitystä. Nyt kun tässä heti yleistetään ja nälvitään sukupuolia, niin ajattelin tarkentaa tilannetta. Olemme molemmat naisia. Ja myös tällä nuoremmalla naisella on vahvat tunteet minua kohtaan. Hänen ikänsä minua huolettaa ja se, kuinka raakile hän on vielä tähän elämään. Ainakin minuun verrattuna. Lapsiasiaan sen verran, että se on asia, mikä myös minua mietityttää erityisen paljon. Vaikka hänestä tällä hetkellä tuntuu ettei hän halua tulevaisuudessa lapsia. Pelottaa, jos hän jälkikäteen katuukin päätöstään. Ja minulla on lapsiluku jo täynnä.
Ap.
Ehkä tuo 20 vuotta tuppaa olemaan hieman liikaa ikäeroa noin niinku pidemmän päälle..
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt selvennyksenä näihin edellisiin kommentteihin. Jätin asian aluksi ihan tietoisesti mainitsematta, koska ajattelin ettei sillä olisi mitään merkitystä. Nyt kun tässä heti yleistetään ja nälvitään sukupuolia, niin ajattelin tarkentaa tilannetta. Olemme molemmat naisia. Ja myös tällä nuoremmalla naisella on vahvat tunteet minua kohtaan. Hänen ikänsä minua huolettaa ja se, kuinka raakile hän on vielä tähän elämään. Ainakin minuun verrattuna. Lapsiasiaan sen verran, että se on asia, mikä myös minua mietityttää erityisen paljon. Vaikka hänestä tällä hetkellä tuntuu ettei hän halua tulevaisuudessa lapsia. Pelottaa, jos hän jälkikäteen katuukin päätöstään. Ja minulla on lapsiluku jo täynnä.
Ap.
Mun mielestä on perverssiä, että sun omat lapset on samanikäisiä. Sun täytyy miettiä myös heidän tunteitaan. Tuskin tuollaista asiaa lapset voivat tuosta vaan ymmärtää, ehkä ei edes koskaan.
Ei se mitään. Terolle reikä on vaan reikä. Ja sinä yksi kalkkuna siinä muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surullista, teet miten päin vaan, jää jokin vaivaamaan. Itse kyllä lopettaisin yhteydenpidon siihen nuoreen ihmiseen ja eläisin omaa elämääni kuten aiemminkin.
Tätä itsekin mietin! Ihan sama, mitä teen, johonkin sattuu jokatapauksessa. Johonkin suuntaan valintaa pitäisi alkaa pystyä tekemään, koska myös tämä kolmaspyörä ansaitsee saada vastauksensa. Olen kahden vaiheilla. Minusta tuntuu, että annan vain pelon puhua, jos jään nykyiseen suhteeseen ja annan uuden mennä. Mutta toisaalta nykyiseltä elämältä tiedän, mitä oottaa. Uudelta kaikki on hyvin epävarmaa. Ja toisen kokemattomuus pelottaa.
Ap.
Joskus pelko voi olla tervettä ja hyvä asia jota rohkeat uskaltavat kuunnella houkutusten keskellä. Nuoret miehet nyt fantasioi kokeneista naisista, ei siinä sen kummempaa. Nuori mies on tottunut saamaan pakkeja ja kyllä pystyy jatkamaan elämäänsä vaikka tällä kertaa jäisi timmi puuma saamatta. Valmiiksi eronneitakin on liikkeellä vaikka kuinka paljon. Eli ei joka tapauksessa satu johonkin. Enemmän satuttaa jos ajaudutte suhteeseen ja kuvittelette sen voivan toimia kestävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surullista, teet miten päin vaan, jää jokin vaivaamaan. Itse kyllä lopettaisin yhteydenpidon siihen nuoreen ihmiseen ja eläisin omaa elämääni kuten aiemminkin.
Tätä itsekin mietin! Ihan sama, mitä teen, johonkin sattuu jokatapauksessa. Johonkin suuntaan valintaa pitäisi alkaa pystyä tekemään, koska myös tämä kolmaspyörä ansaitsee saada vastauksensa. Olen kahden vaiheilla. Minusta tuntuu, että annan vain pelon puhua, jos jään nykyiseen suhteeseen ja annan uuden mennä. Mutta toisaalta nykyiseltä elämältä tiedän, mitä oottaa. Uudelta kaikki on hyvin epävarmaa. Ja toisen kokemattomuus pelottaa.
Ap.
Joskus pelko voi olla tervettä ja hyvä asia jota rohkeat uskaltavat kuunnella houkutusten keskellä. Nuoret miehet nyt fantasioi kokeneista naisista, ei siinä sen kummempaa. Nuori mies on tottunut saamaan pakkeja ja kyllä pystyy jatkamaan elämäänsä vaikka tällä kertaa jäisi timmi puuma saamatta. Valmiiksi eronneitakin on liikkeellä vaikka kuinka paljon. Eli ei joka tapauksessa satu johonkin. Enemmän satuttaa jos ajaudutte suhteeseen ja kuvittelette sen voivan toimia kestävästi.
Luetteko te edes näitä edellisiä kommentteja?
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Ikäerolla on merkitystä ja olette todella eri elämäntilanteissa, siksi olen vastaan.
Lähtisin myös miettimään olenko ollut rehellinen itselleni ja puolisolle omista tunteista? Voiko kokeilla uutta rikkomatta vanhaa? Voiko jatkaa vanhaa rikkomatta itseään?
Minusta ap:n pitäisi puhua myös miehensä kanssa, ennenkuin tekee minkäänlaista ratkaisua. Voihan olla ette mies halua enää olla ap: kanssa kaiken tuon jälkeen. Ihastumisia tulee ja menee. Mutta se kertoo suhteen laadusta, jos menee suutelemaan toista ja harkitsee edes tulevaisuutta uuden kanssa.
En ota kantaa siihen, mitä sinun tulisi tehdä. Mutta ikäeroa on aina ollut parisuhteissa ja tulee olemaan. Paljon on onnellisia liittoja solmittu. Ehkä sinulla ei siihen kannattaisi liikaa takertua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Luetteko te edes näitä edellisiä kommentteja?
Sitä mukaa kun niitä tulee. Edellisiä kommentteja ei ollut vielä kun aloin kirjoittaa tuota. Koska ensimmäisessä viestissä ei mainittu kaikkia faktoja, oletin että tapaus on ihan normiheteroihastus.
Joka tapauksessa ikäero ja eri elämäntilanteen tekevät pitkästä suhteesta äärimmäisen epätodennäköisen ja joka tapauksessa epätasapuolisen, joten kannattaa miettiä ennen kuin lähtee ihastuksen perässä tekemään jotain peruuttamatonta.
Ihan kaikissa tapauksissa ap:n tulisi nyt ensimmäiseksi nostaa kotona kissa pöydälle ja tiedustella miehen halukkuudesta joko kipinän sytyttämiseen tai eroon. Kyllä niitä kipinöitä on mahdollista sytyttää hiipuneeseenkin liittoon, jos tahtoa löytyy. Jos ei, sitten olette kämppikset tai eroatte.
Kyllä pitäisikin olla syyllinen olo. Miltä susta tuntuisi, jos miehesi sun selkäsi takana harrastaisi suutelointia nuoren naisen kanssa joka voisi olla hänen tyttärensä iänsä puolesta?
Minä vaihdoin tutun, turvallisen ja vakaan miehen jonka kanssa oli rakkaus kadonnut, tuliseen ja jännittävään mieheen sekä elämään jossa raha ei ole keskipiste, mutta niin että pärjätään.
Olen sata x onnellisempi nyt kuin siinä väljähtyneessä elämässä.
Vaikka ihmiset ajattelivat, että olen hullu niin en ole välittänyt siitä ja nyt sanovat minun näyttävän onnelliselta. Oikean ratkaisun tein. Kerran täällä vain eletään.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdoin tutun, turvallisen ja vakaan miehen jonka kanssa oli rakkaus kadonnut, tuliseen ja jännittävään mieheen sekä elämään jossa raha ei ole keskipiste, mutta niin että pärjätään.
Vaikka ihmiset ajattelivat, että olen hullu niin en ole välittänyt siitä ja nyt sanovat minun näyttävän onnelliselta. Oikean ratkaisun tein. Kerran täällä vain eletään.
Tätä itsekin mietin. Se on selvää, etten ole tällä hetkellä onnellinen. En muista edes enää, milloin olen viimeksi ollut.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ihmiset ajattelivat, että olen hullu niin en ole välittänyt siitä ja nyt sanovat minun näyttävän onnelliselta. Oikean ratkaisun tein. Kerran täällä vain eletään.Tätä itsekin mietin. Se on selvää, etten ole tällä hetkellä onnellinen. En muista edes enää, milloin olen viimeksi ollut.
Ap.
Miksi kysyt edes täällä muiden mielipidettä,olet selvästi tehnyt jo päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ihmiset ajattelivat, että olen hullu niin en ole välittänyt siitä ja nyt sanovat minun näyttävän onnelliselta. Oikean ratkaisun tein. Kerran täällä vain eletään.Tätä itsekin mietin. Se on selvää, etten ole tällä hetkellä onnellinen. En muista edes enää, milloin olen viimeksi ollut.
Ap.
Miksi kysyt edes täällä muiden mielipidettä,olet selvästi tehnyt jo päätöksen.
Ei, en ole tehnyt vielä päätöstä mihinkään suuntaan. Siksi tämän aloituksen tein.
Ap.
Ap:lla on nyt vaan nuoren kul*in kiilto silmissä, ettei osaa ajatella kokonaiskuvaa.