Käräytätkö myymälävarkaan? Miksi, mikset?
Juuri Alkossa normin näköinen pariskunta sulloi konjakkiplon vaatteiden alle rouvan kassiin. Aina käräytän.
Kommentit (44)
Mamut käräytän. Suomalaista yleensä en, kun on kuitenkin ikänsä maksanut veroja ja pitäisi jo tuntea maan tavat. Alaikäistä en koskaan, koska en halua aiheuttaa lasua perheelle.
Hämmennyin sen verran, että en käräyttänyt.
Joku hyvinvoivan näköinen tumma mies laittoi sukat taskuun HALPALIIKKEESSÄ. Hämmennyin koska mies ei näyttänyt kärsivältä ja liike halpa. Marssi edelläni kassan ohi.
Ruokaa varastavaa joka nälkäisen näköinen en käräyttäisi.
Myyjä oli kiltin näköinen ja meinasin kertoa.
En sitten kertonut koska alkaisinko sukkien takia hirveään halabaloon, jotenkaan ei jaksa.
Tarvitsiko mies ne sukat epätoivoisesti vai oliko se joku kleptomaanin tapa?
Toisaalta jos kävi testaamassa kauppaa niin olisi voinut kertoa.
Ja sitten se jaksaako pieni ihminen olla joku maailman vartija. Mistä edes tiedän liikkeen harjottaman kaupan moraalin.
Jotenkin kuitenkin tuli olo, että olisi pitänyt mainita myyjälle.
Näin kerran kun pelottavan näköinen häiskä mätti takkinsa sisään kaljapulloja Alepassa. Kassatyttö näki sen myös. Tyyppi käveli kassan edestä horjuvin askelin ulos kadulle. Maksoin omat ostokseni. Muita asiakkaita tai henkilökuntaa ei näkynyt. Emme kumpikaan sanoneet juuri tapahtuneesta mitään.
Omasta puolestani en nähnyt mitään syytä, että kaksi nuorta naista ottaa riskin saada turpaan, jos sekaantuu siihen, että sekavassa tilassa oleva korsto vie 3 kaljapulloa.
Kerran vielä sekavampi tyyppi käveli ravintolaan. Suoraan baaritiskille, otti siitä punkkupullon tarjoilijan nenän edestä ja hoippui ulos. Jos henkilökunta ei puutu, en puutu minäkään.
Tuollaisia tapauksia varten tarvitaan vartijoita, tyyppi voi olla aseistettu.
En käräyttäisi. Parempi olla sekaantumatta muiden touhuihin. Kaipa heillä on valvontakamerat sitä varten.
Mun pitäisi rahastaa kassalla ja vahtia samalla mahdollisia varkaita.
Arvatkaapa uudelleen, kumpaan tekemiseen keskityn.
Vierailija kirjoitti:
En käräytä. Joku teiniporukka tulee vielä myöhemmin kostamaan myöhemmin. Siinä sitten kiva miettiä puukko mahassa kannattiko siks päkin varastamisesta käräyttää.
-m33
Juurikin näin. Sankarina estämään 20e maksavan kaljasalkun vieminen miljarditulosta tekevältä kauppaketjulta? No ei tod. Kun varkaat asuvat kulmilla voi saada veitsestä heti tai myöhemmin.
Lisätköön kameroita ja vartijoita. Tuomiot eivät nytkään tehoa joten niiden kiristäminen on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole vasikka.
Et. Olet teini.
Vitun vasikat. En käräytä. Miehenikin pöllii lihat ja kahvit.
Käräytän. Sanon myyjälle, mitä näin. Että tuo tuolla tunki sitä tuonne.
Mulla riippuisi osittain siitäkin, olenko kotipaikkakunnalla vai matkalla. Jos olisin vieraalla paikkakunnalla matkalla, niin kynnys käräyttämiseen alenisi minulla merkittävästi, koska myös pienenisi reilusti todennäköisyys siihen, että jotain widduilua tulisi jälkeenpäin, tai että tyypin kohtaisi kadulla enää sen jälkeen.
Ei asiakkaan tarvitse tulla kertomaan ainakaan mulle varkaista, mulla ei senttiäkään kiinni niissä tavaroissa.
Jos työnantaja haluaa säästää työvoimassa, yksin työskentely, maksakoon sitten varastetuissa tavaroissa.
Jos joku vie juoksukaljat, en taatusti lähde perään.
Ilmoituksen teen, katsokoot valvontakameroiden kuvat.
Mä näin kerran pienenä kaupassa, kun naapurin poika laittoi karkkipussin taskuunsa ja luikki ulos. Vasta kotona tajusin, että toi oli nyt sitä pöllimistä, millä isommat lapset välillä kehuskelivat. En sitten kuitenkaan palannut kauppaan antamaan poikaa ilmi.
Sittemmin en ole kyllä myymälävarkaita huomannut, poislukien ne muutamat kerrat jolloin juoksukaljojen viejän perässä on jo ollut riittävästi porukkaa ilman minuakin. Myönnän että en ole kaupassa kovin huomiokykyinen, mulla on täys työ että löydän eksymättä edes omat ostokseni.
Käräyräytettiin miehen kanssa mannepariskunta, jotka tunkivat ostoksiaan hameen alle. Sen verran härskiä toimintaa oli, että ei surettanut pätkän vertaa ilmoittaa asiasta kassalle. Kassa soitti paikalle vartijan. Ei jääty kuitenkaan seuraamaan ehtikö vartija ajoissa paikalle.
En käräytä. Miksi pitäisin kaupan puolia; kahden tahon edut vastakkain, kaupan ja näpistelijän. Mieluummin olen pienemmän puolella, eli näpistäjän.
En ole ikinä nähnyt kenenkään varastavan kaupasta enkä ole ikinä varastanut.
En ikinä, ystävän tapaus vuosien takaa opetti. Meni puuttumaan kun näki jonkun hörhön pöllivän tavaraa kaupassa ja hälytti vartijan paikalle. Varas alkoi tilanteessa aggressiiviseksi ja yritti hyökätä kaverin päälle ja tilanne meni vartijan kanssa painimiseksi. Juttu meni aikanaan käräjille johon ystäväni haastettiin todistajaksi. Varkaan asianajaja hiillosti ystävääni siihen malliin että hänestä tuntui että hän onkin tarinan pahis. Helvetinmoinen vaiva poliisikuulusteluineen ja käräjöimisineen että totesi että ei ikinä enää sekaannu asioihin jotka ei hänelle kuulu vaikka mitä tapahtuisi.
En uskaltais. Käräytetty saattaisi tulla myöhemmin kostamaan ja olen yksin asuva ja pienikokoinen, niin kukaan ei minua suojele. Ja vaikka se tyyppi joutuisikin minulle kostamisesta vankilaa, niin se kyllä vapautettaisiin melko pian ensikertalaisena tms. ja sitten se tulisi taas kostamaan minulle....
Paskanmarjat. Mun tokaluokkalaista talutettiin poliisiautoon, koska hän oli varastanut karkkia. Kotona on kaapit täynnä ruokaa, mutta minä en antanut rahaa, koska joka päivä ei tarvitse ostaa herkkua/karkkia. Ei käynyt muuten hetkeäkään sääliksi.