Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräytätkö myymälävarkaan? Miksi, mikset?

Vierailija
30.12.2017 |

Juuri Alkossa normin näköinen pariskunta sulloi konjakkiplon vaatteiden alle rouvan kassiin. Aina käräytän.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käräytä.

Vierailija
2/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näyttää ammattimaiselta toiminnalta käräytän. Jos joku köyhä ruokaa pöllii, en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska ovat kavereitani ja tarjoavat minullekin.

Vierailija
4/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA käräytän. Tiete nkin!

Vierailija
5/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä nähnyt et joku varastaisi kaupasta.

Vierailija
6/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käräyttänyt usein. Alaikäiselle olen sanonut et pistä se takaisin tai rääkäisen.

Vierailija
7/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en voi olla varma, että käräytettävät saadaan kiinni. He saattavat ehtiä juosta pakoon ja sen jälkeen minä en uskalla poistua kaupasta koston pelossa.

Vierailija
8/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käräytä. Varkaudet on jo laskettu hintoihin. Sitäpaitsi jos jollain on niin tiukkaa että tarvitsee näpistellä henkensä pitimiksi en halua tehdä asioista vaikeampaa.

Vierailija
9/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki käräytän. Oikein mielelläni. En itse lähde perään, vaan alan huutamaan sumusireeninä aivan järjettömän kovaa. Herkemmillä hajoo korvat. Muut pelästyy ja jähmettyy paikoilleen. Mulla on kantava ääni.

Vierailija
10/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ikinä nähnyt et joku varastaisi kaupasta.

En minäkään. Joskus jossain on voinut olla sen näköinen porukka että varmaan ovat pöllimässä jotain, mutta mitään varmaan havaintoa en ole koskaan tehnyt. Käräyttäisin varmaan jos saisin tehtyä sen niin että tekijä ei saa tietää että käräytin. Jos vaikka menisin ennen varasta kassalle niin voisin sanoa että epäilen tuon toisen asiakkaan varastavan jotain. Lähikaupassa tästä olisi luvassa palkkiokin.

Vierailija
11/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä te ei-käräyttäjät:. Onko ok jos oma lapsesi varastelee?

Vierailija
12/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasikat, rotat, luuserit :-)

Käräyttäisin jos voisin tehdä sen salaa.

Voi elämän kevät teitä pelkureita ja selkäänpuukottajia. Teitä varmaan kiusattiin koulussa itkupillit ;.)

Stasin pikku apurit ovat pian voimissaan uusien kyttäyslakien tullessa voimaan.

Naama umpeen koiranoksennus. Ole sinä kriminaali hiljaa! Me käräytetään sut.

Hähä! :D

Vierailija
13/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käräyttänyt alkon asiakkaita ja ruokakaupassa pulloja kassiin tai vaatteisiin piilottelevia ihmisiä. Ei ole huono omatunto, alkoholi ei ome mikään nälkään varastettava tuote.

Vierailija
14/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri ennen joulua kuin kaksi kaapin kokoista poliisia talutti pientä, arviolta tokaluokkalaista poliisiautoon kuulusteltavaksi. Kello oli n kaksi, oliskohan tullut nälkäisenä kotiinpäin koulusta ja mieli teki jouluherkkuja yms. Kauhean surullinen näky.

Vierailija
15/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytän ja kerran ajoin ulos r-kioskista kaljavarkaan myyjän kanssa. Olin viimeisellä kolmanneksella raskaana treenaamasta tulossa ja niin pipopää luikki karkuun. Noitten munattomien ku*ipäiden vuokse haluaisin kantaa teleskooppi pamppua mukanani ja huitoo korville mojovasti.

Vierailija
16/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri ennen joulua kuin kaksi kaapin kokoista poliisia talutti pientä, arviolta tokaluokkalaista poliisiautoon kuulusteltavaksi. Kello oli n kaksi, oliskohan tullut nälkäisenä kotiinpäin koulusta ja mieli teki jouluherkkuja yms. Kauhean surullinen näky.

Siinähän oppii. Toisen kerran jos tekee, niin menetetty tapaus

Vierailija
17/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käräytä. Joku teiniporukka tulee vielä myöhemmin kostamaan myöhemmin. Siinä sitten kiva miettiä puukko mahassa kannattiko siks päkin varastamisesta käräyttää. 

-m33

Vierailija
18/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että olisin koskaan nähnyt myymälävarkautta, joten on vaikea sanoa, miten toimisin käytännössä.

Riippuu mitä varas varastaa. Jos se on vaikka jotain halpaa ruokaa, mistä on pääteltävissä, että hän varastaa nälkäänsä, niin en käräyttäisi. Hyvä teko siinä tilanteessa olisi, että menisin antamaan tarvittavat kolikot myymälävarkaalle. En kuitenkaan tiedä, olisiko minulla käytännössä rohkeutta sellaiseen "interventioon" – se olisi meille molemmille kiusallista.

Jos myymälävaras varastaisi jonkin kalliimman, ei-välttämättömän tuotteen, esim. elektroniikkaa, kosmetiikkaa, kirjan tms., niin silloin puuttuisin siihen.

Vierailija
19/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain mukavasta kaupasta ovat jotain viemässä, niin käräytän.

Jos joku pöllii leipää marketista, en todellakaan käräytä, päinvastoin meen näköesteeksi seisomaan jotta toinen saa ruokansa.

Vierailija
20/44 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu mulle, jos multa kysytään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi