^^^JOULUMUORIEN KIIRASTORSTAI^^^
Huomenta kaikille! Toivottavasti löytyy pinoutujia näin pääsiäispyhien alla. Eilen ei vissin pinoa ollut ollenkaan?!!?? Tässäpä kuitenkin tälle päivälle... :)
Kommentit (9)
Kurjista kurjin yö takana.. :( En pystynyt enää neljän jälkeen nukkuun kuin tunnin verran, kun heräsin neljältä siihen kun ne kuukautiset nyt alkoi. JA se kipu!! :O Aivan järjetön!! Koko alavatsa, selkä ja reidet oli ihan tulessa, tuli niin elävästi mieleen tytöstä käynnistyskivut... :S Tänään mun olis pitänyt viedä pissanäyte labraan, olisivat tehneet sen raskaustestin kun eilen sanoin neuvolassa ettei oo kuulunut kuukautisia. Soitin nyt aamusta neuvolaan uudestaan ja tultiin yhdessä siihen tulokseen että tod. näk. keskenmeno oli. Ei mulla oo ikinä ollut kuukautiset noin kipeät! Enkä todellakaan oo herännyt yöllä siihen vuodon alkamiseen. 8-/ Mutta nyt oli kyllä kauheeta olla. Piti koettaa olla hiljaa ettei tyttö herää ja silti koettaa keksi keinot mitkä auttais siihen tajuttomaan poltteeseen ja supisteluun. *huoh* Neuvolasta sanoi että jos vuoto pitkittyy tai kivut kovenee niin pitäis mennä sairaalan kautta. On tämäkin kans hommaa. Miks naiset saa aina kaikki kivut, täh? Voisko joku kehittää sen laitteen että naisten kipuja siirrettäisiin miehille.. :D Vaikka niitä menkkakipuja ja synnytyskipuja kiitos voisin siirtää.
Eilen oli siis 4kk neuvola neidillä. Painoa oli komeat 6220g ja 62cm. Ens neuvolassa taas rokotus.. :S äitii alkaa taas pelottaan tytön puolesta. :D
Nyt on vähän taas ajatukset sotkussa. Kiitos risaisen yön ja tän tosi kiva kivun. Olisko jouluisilla kellään tietoo miten pian hcg poistuu elimistöstä?? Et jos olisin tänään tehnyt sen testin ikäänkuin tarkistaakseni että onko tää keskenmeno vai ihan tavalliset menkat, niin näyttäiskö se vielä mahd. plussan vaikka keskenmeno alkanut?? Mun muistaakseni hcg ei poistu niin pian elimistöstä mut tiedä sitten..
okei mä annan palstatilaa muillekin. :D
Quarra ja Kiia 4kk
Kurjaa tuollainen, tiedän omakohtaisesti...=(
Itselläni ollut vastaavanlainen kokemus. JA samalla tavalla tultiin neuvolantätin kanssa siihen tulokseen,että kyseessä oli km kun mitään vastaavanlaista kipua ja vuodon määrää/hyytymien määrää ei koskaan ollut normaalien kuukautisten aikana.
Itse silloin ajattelin myös testin tekemistä,mutta neuvolan mielipide oli,että hänestä muutenkin jo niin selvä keskenmeno ettei suositellut testiä. Se jäisi sitten mieleen pyörimään vaan entistä enemmän.
Itse päätin olla silloin testiä tekemättä. Neuvolantäti sanoi,että km:n jälkeen on sitten hyvinkin todennäköistä,että saattaa pian tärpätä uudestaan.
Ja seuraavaan kiertoon sitten odottelin menkkoja tulevaksi (enkä osannut yhtään ajatella milloin ne km:n jälkeen mahtaa alkaa) Ei kuulunut ei näkynyt ja sit oli pakko tehdä jo testiä... Tuolla se testin tulos nyt uinuu parvekkeella päikkäreitään =D
Tuossa miun " tarina" omasta kokemuksestani.
Jaksuja sinne kipujen pariin ja fiiliksiin.
Tiedän ettei ole mukavaa.
Minny kera lapsosten
...juu enpä oo tosiaankaan jaksanut/kerennyt aikapäiviin kirjoittelemaan. Meillä heppuli valvottaa yöt. Tai itse hän kyllä nukkuu.
Huutaa tuttia, tai kitisee muuten vaan. Hampaita taitaa alaleuassa pilkottaa ja kovasti poika yrittää kääntyä masulteen, muttei vielä pääse.
Olen ajatellut et jospa näissä syy... Mutta tunnin välein huutelee noin keskimäärin. Viime yönäkinn nukuin sellaset 2 puolentoista tunnin pätkää. Ja tää on jatkunut jo yli kuukauden.
Itse ei heti saa unta kun oot tutin laittanut, niin sitten jo uudelleen huudellaan. Sitten isosiskoilla oli kurkunpäätulehdusta ja oksennustautia viime viikolla. Eli jos on sattunut että vauva nukkuu, niin isotsiskot eivät.
Mä en taida kauaa enää jaksaa... ONKO KELLÄÄN TÄLLAISTA??????
Tytöt eivät valvottaneet vauvoina näin.
Joko muuten kaikkien vauvat kääntyy??
Meidän heppu nyt 4kk ja parisenn viikkoa päälle.
Jihuu neuvolasta kotiuduttu ja kaikki hyvin paino nousee, 6060g ja pituus 64,5cm päänympärys 41,5cm. toivottavasti ei tuu näin isoo kuuppaa ku vanhemmillaan on... Lääkärikin totesi että kakki on hyvin. Itsekin sain eilen terveen paperit joten tästä on hyvä lähteä pääsiäisen viettoon. Vaikka ei se niin kovin hauskaa ole sitä täällä pahvilaatikoiden keskellä viettää, olis niin kiva jos olisi vaikka jotain kukkia tai rairuohoa, mutta ne hukkuu tänne tavaravuorten keskelle...
No reilu kaksiviikkoa ja pääsee taas purkamaan noita laatikoita, se on mukavampaa kuin pakkaaminen.
Tyttö on ollut ihan innoissaan kun ollaan muutamana päivänä oltu ulkona rintarepun kanssa naama menosuuntaan. On siellä pihalla niin paljon kaikkea kummasteltavaa, ja ihmiset ihastelee ja äitee kulkee niin polleena ;D Muutenkin nyt on joku sylikausi menossa tai siis sellainen että pitää liikkua, nähdä ja kokea! Ei viihdy lattialla noiden samojen lelujen kanssa, ne on nähty ja maisteltu! Oltiin eilen kaupoissa kiertelemässä ja tyttö oli niin silmät suurina kattelemassa maailmaa. Ei malttanut nukkua oikeastaan laisinkaan, mutta onneksi otti yöllä sitten takaisin. Heräsin klo4, oli kova vessahätä ja oikein jäin kuuntelemaan että onko muksulla kaikki hyvin, kun vaan nukkuu! ennen viittä heräsi syömään, tuhtasi siinä tissin kanssa, oli niin täynnä ettei meinannut saada kunnon imuotetta unenpöpperöisenä. Ja aamulla ysiltä heräsi. Olin saanut syödä aamupalan rauhassa KERRANKIN, niin ja nukkua kunnolla!
Mulla on nyt alkanut hiusten putoaminen, ne valtaa lavuaarit nurkat, vauvan suun ja jopa jääkaapin. Itse olen niin karvakammoinen, että jos niitä löytyy jostain ruuasta mulla jää syömättä. Vaikka olisi omiakin!
Jahas saisi tyttö kohta herätä, kun vauvakerho odottaa ja vielä pitäisi syödä ennen. Maissi on nyt muuten kova sana, suu aukeaa kunnolla kun sitä tarjotaan ja päärynä on nam! Tulee usein kiukku kun se loppuu! Äitiinsä tullu tahtoo makeaa masun täydeltä!
Kaikille oikein mukavaa ja AURINKOISTA pääsiäistä!
Tähti ja tyttö 4kk
Ihanaa, aurinko paistaa. Eilenkin oltiin koko ilta pihalla kun oli niin mainio sää, tyttö sai harjoitella polkupyöräilyä ja Niklas tuhisi tyytyväisenä vaunuissa. Kovasti poikaa nukuttikin, mahtoiko johtua saamastaan rokotteesta, vai oliko vain muuten väskä.
Eilinen neuvolakäynti meni mukavasti, vaikka mua vähän pelotti etukäteen. Niklas ei ees huomannut että rokotettiin, katseli vaan helistintä. Ja kovasti oli poika taas kasvanut, 7850g ja 66,8cm, vaikkakin käyrät tulevat vauhdilla alaspäin. Vähän tuntui terkka moittivan kun on jo aloitettu kiinteät, mutta hitsi kai mä nyt annan lapselle ruokaa jos sen on koko ajan nälkä!
Yö meni taas tosi huonosti. Nea heräsi kolmen aikaan, tuli viukkuun, eikä meinannut saada millään unta. Väänsi ja natisi pitkän aikaan. Sitten viideltä oli Nikulin vuoro, heräsi ja alkoi pälättää niin kirkkaalla äänellä ja pirteänä. Koitin jatkaa itse unia, mutta eihän siitä mitään tullut. Puoli seitsemään asti jätkä jaksoi höpötellä. On se kiva kun lapset pitää huolen, että täällä on kiukkuinen ja väsynyt vaimo vastassa kun isi tulee kotiin =)
Voi voi, mulla on vielä munat ostamatta, ja alkossakin pitäis käydä. Sielä mahtaakin olla ruuhkat kun on koko pääsiäisen ajan kiinni. Kävin jo eilen ostamassa ruuat pääsiäiseksi, mutta enpä huomannutkaan että viinit on vähissä. Sitä siis hakemaan, ei onnistunut mun ruuhkien välttämissuunnitelmat.
Mukavaa pääsiäistä kaikille!
T:Emppu ja Niklas (5 päivää vaille) 4kk
HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ!
palaan koneelle lauantaina tai sunnuntaina.
Huomenaamulla lähdetään sinne Kurikkaan Juhon kummeille!
moikka!
pakkaan tässä(kuten näkyy)=) heh
äityliini ja Juho 281105
ps.luulen kans ettei eilen ollut pinoa,täällä paistoi upeasti eilen aurinko ja oli +6,ulkoilin kaksikin kertaa eilen ja en sitten klo 17 aikaan pinoa viitsinyt enää aloittaa eilen.
Quarralle ja valvojille ym.
Mulle kävi lokakuussa 04 niin että menkat oli 1,5 viikkoa myöhässä,testasin haalean haamun ennen kun vuoto alkoi mutta se viiva tuli vasta 2h testin teon jälkeen,mutta oli raskausoireita ja sitten alkoi se vuoto ja en tiiä muuta kuin mulla näytti maanantaina testi sitä haamua ja sunnuntaina negaa ja sinä iltana raju vuoto alkoi,en sitten tiedä oliko km,vissiin.
Juho taas kitisee enempi kuin ennen ei juuri yhtään.en tiiä mikä on,hampaita ei näy,kipeä ei ole,ruokaa koitan tarjota,ehkä tylsistyy joskus kun ei koko ajan ehdi seurustella herran kanssa.
Juho(4,5kk) ei kääntyile,on kyllä kolmesti mennyt mahalta selälleen mutta ekan kerran jälkeen oli 1,5 viikon tauko ja sitten meni kahdesti mutta ei ole taas toistunut(kyljelleen kyllä) joten ei ole vielä hokannut sitä tai sitten ei viitsi pullero poika kääntyä=)
mä vielä...
ihana oli joku aika sitten lukea odotuspuolelta joulukuisten 06 kuulumisia=)
melkein iskee vauvakuume mutta ei sitten kuitenkaan ja mulla se nyt ei saa iskeä=)
tuli mieleen ne alkuajat ja siihen se vauvakuume tyrehtyikin kun muistelin alkuajan oksentelua,tiputusta ym.huh...onneksi ne ajat ovat ohi.
Meillä on ollu jotain ongelmaa näitten vauva-lehden sivujen kanssa. On meinaan pätkinyt monta päivää niin, ettei oo oikein päässy kirjoittelemaan kuulumisia. Lukemaan pystyi, kun aina jaksoi vartin verran (!!!) ootella yhden sivun latautumista. Mistä lienee johtui, nyt toimii normaalisti. Niin, ja kaikille muille nettisivuille on päässy ihan tavalliseen tapaan... On sitä kyllä riippuvainen tästä hommasta, oli ihan orpo olo kun ei joulumamma-pinoon päässy :(
Tässä joitakin kommentteja täällä pyörineisiin aiheisiin:
Horoskoopeista: Milja on kauris, itse leijona ja mies oinas. Toivon että tytöstä tulis enemmän isänsä luontoinen kuin minun ;)
Ei oo vauvakuumetta näkyny eikä toivottavasti pitkään aikaan näykään. Näin on hyvä. Vauvat on kyllä ihania, mutta me halutaan nauttia Miljan vauva-ajasta täysillä.
Milja ei vielä käänny. Nyt on kyllä pari päivää sitten hoksannut kyljellään makoilemisen ihanuuden, mutta ei tunnu olevan kiirettä kääntymään. Tykkää silti pötkötellä lattialla. Mahallaankin viihtyy aina hetken aikaa kerrallaan. Ja päätä pitää niin pystyssä, että aivan mahdoton... :)
Nuha on meillä nyt aika lailla taakse jäänyttä elämää tältä erää. Oli kyllä aika kummallista, että niin kauan kun neiti oli tosi nuhainen, se nukkui yöt yhdellä syötöllä ja nyt taas mennään kahdella ja ollaan lisäksi kummallisen levottomia siinä välissä... Nyt on pari yötä ollut itsellä tosi rikkonaisia, väsyttää... :( Neiti tekee tällä hetkellä kummia temppuja yöllä. Eli herää syömään ja on heti aivan pirteä. Saan syötettyä ja laitan sänkyynsä, niin tyttö vaan hymyilee mulle ja alkaa sitten porisemaan. Itse vaan meen makoileen sänkyyn ja annan neitin praatata. Kyllä se sinne aika pian nukahtaa, mutta tosi kummallista tuo piristyminen... Viime yönä tuo tapahtui eka syötön jälkeen, toisen syötön jälkeen oli " normaali" eli nukahti heti. Ei aina ymmärrä näitä vauvoja :D
Kävin tässä yks päivä vähän ostamassa Miljalle vaatetta. Ja yhden helistimen, josta tyttö onki ihan innoissaan! Ihan kiva oli ostaa vaatetta, olishan sitä voinu tuhlata vaikka kuinka paljon... Joku kevätpuku olis kyllä vielä kiva ostaa. Semmonen, jossa olis ihan ohut vuori tai ei vuorta ollenkaan. Sitten kun toppapuku on auttamatta liikaa, niin ei oikein tiiä mitä voi pukea päälle. Vaunuihin tietty voi laittaa muutakin, mutta esim. kauppareissuilla saisi olla jotain tuulenpitävää... Pitäisi varmaan käydä H&M:lla. :D
Meillä ei oo mitään kummoisia pääsiäissuunnitelmia. Vanhemmat tulee huomenna pariksi päiväksi ja mies on perjantain ja lauantain töissä. Sitten miehellä on kolmen päivän vapaa eli vois suunnitella pientä reissua. Jotenki ei vaan jaksattais...
Tänään on siivouspäivä. Heti kun saan Miljan ulos nukkuun, niin pakko alkaa viuhtomaan. Ei kun oikein ihanaa päivänjatkoa kaikille!
Äippä ja Milja 3kk ja oisko 13pvää päälle :)