Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, mitä mieltä olette outdoor-miehistä?

Vierailija
30.12.2017 |

En tarkoita siis puistokemistejä, vaan esim. patikointia, retkeilyä, kalastusta, luontomatkailua(koti/ulkomaat), mökkeilyä yms. ja näihin liittyviä asioita harrastavia ja elämäntapanaan pitäviä miehiä. Mitä ajatuksia herättävät? En viihdy baareissa, eikä tuolla pusikoissa kauheasti naisia tule vastaan. Ja jos tulee, niin heille on suotava se rauha ja tila minkä vuoksi luonnossa muutenkin ovat, enkä ryhdy siksi ketään pokailemaan siellä. Nettideittailussa moni on suhtautunut asiaan aluksi positiivisin mielin, mutta kun on tullut ilmi, että se ihan oikeasti tarkoittaa sitä, että suuri osa vapaa-ajasta kuluu luonnon helmassa, eikä Eränkävijöitä telkkarista katsellessa, niin ongelmallisuutta on ilmaantunut. Mitä sinä ajattelet tällaisista miehistä parisuhdemielessä ja miksi?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok

Vierailija
2/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ajatus, mutta itse vietän toimistotyössä 10h/pvä ja hoidan taloyhtiön asiat ja omat sijoitukset tuon ulkopuolella, niin en ehtisi mukaan kuin viikonloppuisin.

Lisäksi välillä olisi kiva vaan makoilla sohvalla, syödä aamupala sängyssä, käydä illallisella ja teatterissa, niin onko erämies kovin ahdistuva näistä?

Olen aika heikko kantamaan rinkkaa, ja alan valittaa siinä 10h kohdalla, eli ehkä erämiehellä menisi hermo. Ellei olisi huumorintajuinen.

Kuulostaa siis hyvältä, mutta ehkä epäsopiva minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin minkä tahansa harrastuksen kanssa, riippuu vähän meneekö siihen 100% vapaa-ajasta naisystävästä huolimatta vai ei. Parisuhteeseen pitää myös laittaa aikaa kiinni ja outdoor-mies ei saa olettaa, että kaikki yhteinen aika vietetään luonnossa. Oleellista olisi myös, että jos nainen sitten (erityisesti kun suurin osa nyt ei ole täysin samanlaisia ihmisiä) lähtee mukaan ja haluaa viettää miehen tavoin luonnossa aikaa, mies osaisi arvostaa sitä että nainen lähtee "toisen tontille". Vastavuoroisesti jos naisella on jotain harrastuksia joita yhdessä voi tehdä, on avoin ja kokeilee josko niissäkin olisi jotain yhteisen tekemisen aineksia. 

Outdoor-miehissä sinänsä ei ole vikaa. Odotukset ja tavat parisuhteessa määrittelee miten suhteen käy. 

Vierailija
4/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää miehessä muutakin olla ja kolahtaa muuten, mutta ok lähtöasetelma. Tietysti ongelmaksi muodostuisi jos molemmat haluaisivat pönöttää omalla mökillään.

Vierailija
5/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollainen mies; yhdessä retkeillään. Uskon, että löydät kyllä varmasti samanhenkisen kumppanin! Kunhan teke selväksi, ettei eräily tosiaan rajoitu eräohjelmien katselemiseen. Seurusteluaikoina sain tosi hyvät kiksit kun mies toi savunhajuiset kamansa kuivumaan! 😁

Vierailija
6/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta moiset miehet pätkääkään koska olen ihan tarpeeksi joutunut lapsena rämpimään maastossa ja nukkumaan teltassa.

Vierailija
7/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ajatus, mutta itse vietän toimistotyössä 10h/pvä ja hoidan taloyhtiön asiat ja omat sijoitukset tuon ulkopuolella, niin en ehtisi mukaan kuin viikonloppuisin.

Lisäksi välillä olisi kiva vaan makoilla sohvalla, syödä aamupala sängyssä, käydä illallisella ja teatterissa, niin onko erämies kovin ahdistuva näistä?

Olen aika heikko kantamaan rinkkaa, ja alan valittaa siinä 10h kohdalla, eli ehkä erämiehellä menisi hermo. Ellei olisi huumorintajuinen.

Olet patikoinut huonossa porukassa jos olet joutunut kantamaan rinkkaa 10 h yhteen menoon :(

Vierailija
8/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, mutta sopivassa määrin, niin kuin kaikessa muussakin tekemisessä. Mielestäni kaikessa tekemisessä pitää säilyttää kohtuus. Esim. jos tykkää tanssia salsaa se on ihan ok, mutta jos sitä tekee kuutena päivänä viikossa monta tuntia kerrallaan ja kaikki muu elämä tehdään ja mietitään tuon salsan tanssimisen kautta, niin se on liikaa ja hiton ärsyttävää. Jos ymmärrät pointin?

Eli kohtuus kaikessa ja sopivassa määrin monipuolista kiinnostusta asioihin ja elämään 😊

Vierailija
9/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuollaiset metsäläiset ylipäänsä tekisivät parisuhteilla? Menkää Inariin susia naimaan.

Vierailija
10/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sano itseään outdoor-mieheksi niin ok :D Nimittäin seurustelin täälaisen outdoor-miehen kanssa, ja hänelle tuntui luontoa ja rauhaa tärkeämpää olevan se, minkä merkkisiä vaatteita ja varusteita käytti ja kerran vuodessa vaellusreissu Lappiin. Siinäkin reissussa pääpointti näytti olevan se, että voi laittaa kuvia someen ja "olla outdoor-henkinen". Lisäksi jos halusin vaikka ihan kävelylle lähimetsiin muutamaksi tunniksi, olisi pitänyt miettiä ikuisuus varusteita yms, ja lähteä " patikoimaan" ei kävelemään, vaikka käytännössä ovat samaa asiaa. Puuh...

Eli vastaukseni siis: jos oikeasti tykkäät ulkoilla luonnossa ja se on luontevaa, niin hyvä. Jos se on yllä kuvattua "erämiesroolipeliä", niin sitten huono.

Ja sori avautuminen :D Trauma varmaan tuosta jäänyt :D

Vierailija
11/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarzan ja Jane tulee mieleen..mmm

pelastaa ja kantaa läpi lumen ja tuiskun turvaan lämpimään mökkiin takkatulen ääreen..huh tulipa kuuma 😉

Vierailija
12/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Vaellussinkut-ryhmässä fb:ssa?

Ystäväni on löytänyt samanhenkistä seuraa, ei vielä sydämensä valittua kylläkään.

Vierailija
13/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä miesystävässäni on lähes kaikki, mitä mieheltä toivoin, paitsi että hän ei ole erityisen kiinnostunut retkeilystä. En minäkään ole mikään varsinainen outdoor-ihminen, mutta haaveilen siitä, että tulisi enemmän vaellettua ja retkeiltyä ja patikoitua. Viime vuoden lomamatkoista kaikkein ikimuistoisimpana jäi mieleen ne hetket, kun majoituttiin teltassa ja syötiin "leirimuonaa", vaikka vuoteen sisältyi paljon ulkomaanmatkoja, kaupunkilomia ja erinomaisia ravintoloita.

Mutta enpä tuota miestä olisi silti outdoor-mieheen vaihtamassa.

(Metsästävää tai kalastavaa miestä en voisi kuvitella tapailevani.)

Vierailija
14/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet patikoinut huonossa porukassa jos olet joutunut kantamaan rinkkaa 10 h yhteen menoon :(

Oli siinä yksi lyhyt tauko. Mutta oma vika, kun lähdin parempikuntoisten matkaan.

Tykkään enemmän luonnossa fiilistelystä, en tietyn reitin suorittamisesta. Olisi kivaa vaan jäädä pidemmäksi aikaa ihmettelemään.

Vierailija
15/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sellainen Sam Heughanin näköinen namipala? Voisin vaikka asua luonnossa sellaisen kanssa. Jos saisi rakkautta, suukkoja ja hyvää seksiä joka päivä.

Vierailija
16/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 300 tuhatta metsästäjää ja aika suuri osa näistä melkosisia eräjormia. Jos puoliso ei lähde metsälle mukaan, niin hän on usein syksyn käytännössä leski, kun puoliso painelee koko syksyn pitkin metsiä.

Itse olen metsästänyt 12 vuotaasta asti ja nyt olen hankkinut seisovan lintukoiran ja vaimokin on innostunut sen koulutuksesta ja on käynyt mukana myös metsästämässä. Tästä on tullut meidän yhteinen harrastus.

Vierailija
17/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainoa mahdollinen mies. Oli muuten hiton vaikea löytää, molemmat viihtyvät ennemmin puskassa kuin baarissa. Ei haittaa savunhaju tai neulaset tukassa, aina mahtuu samaan makuupussiin. Nykyään Jäämerellä ❤

Vierailija
18/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn itsekin luonnossa, käyn luontoretkillä, tykkään käydä lintutorneissa jne. Haluaisin lähteä vaelluksellekin, mutta yksin en tohdi lähteä ja kukaan lähipiirissäni ei ole innostunut. Itsekään en käy baareissa enkä edes juo alkoholia. Pidän itseäni luontoihmisenä, mutta minulle se ei ole 100-prosenttinen elämäntapa.  Tykkään käydä myös kaupunkilomilla ja nauttia hotellin mukavuuksista ja joskus vain maata sohvalla kotona. 

Olen varma, että löydät samanhenkisen kumppanin. Luonnossa viihtyviä naisia on varmasti paljon, mutta jostain syystä ette ole vain kohdanneet. 

Vierailija
19/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisessä miesystävässäni on lähes kaikki, mitä mieheltä toivoin, paitsi että hän ei ole erityisen kiinnostunut retkeilystä. En minäkään ole mikään varsinainen outdoor-ihminen, mutta haaveilen siitä, että tulisi enemmän vaellettua ja retkeiltyä ja patikoitua. Viime vuoden lomamatkoista kaikkein ikimuistoisimpana jäi mieleen ne hetket, kun majoituttiin teltassa ja syötiin "leirimuonaa", vaikka vuoteen sisältyi paljon ulkomaanmatkoja, kaupunkilomia ja erinomaisia ravintoloita.

Mutta enpä tuota miestä olisi silti outdoor-mieheen vaihtamassa.

(Metsästävää tai kalastavaa miestä en voisi kuvitella tapailevani.)

Miehesi tulee olla kasvissyöjä? Vai logiikka tasoa: kassilohi ja lihantuotanto ok, riista ja villikala ei?

Vierailija
20/38 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli siinä yksi lyhyt tauko. Mutta oma vika, kun lähdin parempikuntoisten matkaan.

Tykkään enemmän luonnossa fiilistelystä, en tietyn reitin suorittamisesta. Olisi kivaa vaan jäädä pidemmäksi aikaa ihmettelemään.

Me jäädään jokaiseen kauniiseen paikkaan nauttimaan ja fiilistelemään. Eihän tuossa hommassa muuten ole mitään järkeä. Miksi kävellä nopeasti ohi kaikesta sellaisesta mitä lähti katsomaan? Lisäksi osalta reiteistä löytyy jo niin paljon huusseja, että uskaltaa evästellä useammalla maisemapisteellä :)

Toivottavasti löydät paremman porukan, laita haku päälle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä