Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikset torstaina!

13.04.2006 |

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjottelemaan hiukan kuulumisia näin loppumetreillä, lähinnä olen aina kiireisenä lueskellut taustalta..

hiukan jo rupee odottelemaan synnytystä..useampana iltana ollut supistuksia tiuhaan ja jopa hiukan kivuliaita..niitä on tullut minuutinkin välein ja sitten puolen tunnin/tunnin päästä on täysin loppuneet..

no onhan tässä laskettuun aikaankin vielä yli viikko, mutta asukas on ollut laskeutuneena ja kiinnittyneenä jo 2 viikkoa!! tosin täähän voi olla normaalia uudelleensynnyttäjälle..? esikoinen laskeutui viikkoa ennen syntymää eikä pää kiinnittynyt kun vasta ponnistusvaiheessa!! kahdella viimeisellä neuvola kerralla on sf-mitat siis olleet jo pienempiä..viime viikolla oli tippunut 35 cm:stä 34:n ja tällä viikolla oli jo 32.5 cm....

olo on kuin muhkea, mutta hyvä..painoakin olen saanut kerättyä yli kilon viikko tahtia..

onnea vaan kaikille jotka pian saavat nyyttinsä..aika kärsimättömänä mäkin jo oottelen..

onneksi ulkona paistaa aurinko :)

Vierailija
22/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salsattarelle ja Mamixille TSEMIÄ!! Aikas mäihä, että just kauppajonossa vedet menee! " Pienoista" mielitekoa olis kyllä täälläkin siihen vesien menoon... (Ei haittais vaikka sitten kauppajonossakin!)

Ja SAARAD; ihania vauvahetkiä sinulle ja perheellesi! :):)

Tänne ei siis MITÄÄN uutta. Aamulla kävin tunnin lenkillä nuorimmaisen ja koiran kanssa, kun esikoinen oli kerhossa. Yhtään supistusta ei lenkkeily aiheuttanut, eikä niitä ole tullut muutenkaan yhtään kipaletta viimeiseen viikkoon. Vappua siis odotellessa.... (Voi sit ilmapallojen kanssa kilpailla!) Meille kyllä passais varsin hyvin tämä Pääsiäsen aika synnyttää, kun mun pikkusiskoni tulee meille pyhien ajaksi, joten olisi lapsenvahtikin valmiina! Mutta en TODELLAKAAN usko minkäänmoiseen edistymiseen asian suhteen. Mummini, joka juuri äsken tuossa käväisi, sanoi kyllä mun vatsani näyttävän nyt niin laskeutuneelta, että " milloin vain" voi tapahtua... Omasta mielestäni vatsa on kyllä ollut tällainen jo pitkän aikaa. (Ja se " milloin vain" :han voi olla vaikka toukokuussa milloin vain..!;))

Mitähän Lalalle kuuluu? Kovasti huoli on hänen ja vauvan hyvinvoinnista... Toivottavasti heillä on kaikki hyvin. Ajatuksia sinne suuntaan...

Meijän " poitsu" on ollut nyt mahdottoman hiljainen. Eilen illalla sain viimeksi sen 10 liikettä. Täytyy kyllä nyt tarkkailla. Tää jytky tosin on iltaliikkuvaistasorttia...

Joo, mutta nyt on pakko alkaa siivoilemaan Pääsiäispyhiä varten. Meillä on järkky kaaos, ja pölyn määrä tuntuu hirvittävältä... Koiraperheen arkea..!

tsemiä kaikille!

tilda 38+4 (malttaa, malttaa, HYVIN malttaa.............)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkutiistaina 1.55 syntyi perheeseemme 3495g painava ja 50cm tyttö...:) Synnytys kesti vajaa kaksi tuntia ja kaikki meni hyvin....pari päivää tyttö tuli ennen aikojaan....vaavi nukkuu kaiket päivät ja yöt....helpolla olen toistaieksi päässyt...

Ihanaa olla kotona!

emiliapemilia ja pikku prinsessa...

Vierailija
24/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihana olo, kun aurinko paistaa ja ulkona on jo niin lämmintä! Olen neuvolassakäynnin jälkeen puuhaillut pihalla kaikennäköistä, muun muassa lukenut lehdet ja raahannut yhdet vanhat korihuonekalut tohon aurinkoon ja nyt rupean ompelemaan niihin uusia tyynynpäällisiä.

Ja ihana lukea noita vauvauutisia ja vesien menoa! Tsemppiä Mamixille matkaan! Voi kun mäkin pääsisin... :)

Tänään neuvolassa oli jotenkin erityisen kivaa, mies oli mukana ja vauva oli kiinnittynyt! Juhuu - jotain edistystä tähän muuten niin " oireettomaan" synnytyksen odottamiseen! Tai olihan nyt itseasiassa muutakin oiretta, verenpaine oli vähän koholla ja sain ohjeen seurata sitä nyt kotona. Pissa oli kuitenkin puhdas eikä turvotustakaan ole juurikaan (vaikka painoa oli jostain tullut kilo viikossa! Huh huh, mä en tajuu miten se on mahdollista, kun oon omasta mielestäni syönyt ihan normaalisti...). No joo, onneksi saman katon alla asuvalla mummulla on verenpainemittari ja seurailenpa sitä nyt sitten. Jos alapaine nousee yli 90 pitää soittaa äitiyspolille. Muuten ei mitään uutta, vauvan sykkeet hyvät 130-140 ja hemoglobiinia ei nyt katsottukaan kun se on ollut ihan ok.

Jeps, nyt ryhdyn ompelemaan ja taasen odottelemaan... Onko kellään muuten arvioita siitä kuinka kauan vauvan kiinnittymisestä yleensä kuluu synnyttämiseen :) Tottahan ne on aina arvioita vaan, mut vääräkin arvio voisi piristää...

Sannima 39 tasan

Vierailija
25/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai aamuna tuli lähtö synnytykseen..

Supistukset alkoivat 10 min välein puoli viideltä. Kello 5.20 ne olivat jo säännöllisesti 5min välein. Sairaalassa oltiin vähän ennen kahdeksaa. Kohdunsuu oli tuolloin vasta 3cm auki. Kello 11.05 sain epiduraalin, joka auttoi vain toispuoleisesti eli tunsin oikealla puolella kaikki supistukset. kalvot lääkäri päätti puhkaista 11.30. kello 12 pyysin lääkärin kipujen ja ponnistus halun vuoksi.

Lääkäri totesi kello 12.15, että ks auki vain 7cm, ei saa ponnistaa. samalla tuli anestesialääkäri katsomaan epiduraalipuudutus asiaa. saisko sen paremmin vaikuttamaan. mutta ei kerinnyt tehdä mitään. seuraava supistus piti olla ponnistamatta jolloin ks aukesi loput 3cm. ponnistusvaihe alkoi kello 12.16 ja tyttö syntyi klo 12.18. loppu vaihe oli kivulias,mutta unohtui pian. =)

Vierailija
26/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen iltasella supisteli taas pitkästä aikaa rivakammin ja ajattelin jo, että tositoimiin päästään. Sen seurauksena yö meni heräillessä ja jännätessä. Eihän siitä mitään tietysti kehkeytynyt.

Tänään kävin neuvolassa, jossa paineet ym. hyvät ja painokin oli tippunut 100g viikon takaisesta. Vauvan arvioi keskikokoiseksi ja jo kiinnittyneeksi, mutta ei kovin laskeutuneeksi. Eli Vappupallotunnelmissa täälläkin. Kuulin kyllä helpotuksekseni, että KYS:ssä on nykyään käytäntönä, että kun on 12 pv yli, niin aamulla suoraan käynnistykseen ilman neuvola- tai polikiemuroita. Eli henkinen takarajani siirtyi 5.5.

Onpas jännää kuulla taas uusista synnärillepääsijöistä ja ihania vauvauutisia tippuu myös tasaiseen tahtiin. Kai tämä siisi joskus loppuu itse kullakin.

Iloista ja munarikasta (hih) pääsiäistä!

T:Cl@ra 38+4

Vierailija
27/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cl@ra, hyvä oli tietää tosta KYSn sydeemistä yliaikaisuuden suhteen..

tilda (kuka muka on joskus väittänyt, että SIIVOAMISESTA on apua synnytyksen käynnistämisessä?! PAH sanon minä! ;))

Vierailija
28/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taikka saunomisesta tai seksistä....ei nee ees auta=(

Vierailija
29/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ponnari! Kiitos, että vastasit tuohon sykejuttuun. Oon ollu tosi huolissani vauvan voinnista. Vauva oli silloin ihan paikallaan, kun sykettä kuunneltiin. Vaikka sitä yritettiin tökkiä, ei suostunut liikkumaan. Taitaa olla tulossa itsepäinen kaveri. Jos häntä nukuttaa, hän myös nukkuu vaikka kuinka yritetään herätellä. Onneksi vauva on nyt ihan mukavasti liikuskellut ja jysäyttänyt muutaman mojovan potkun kylkiluihinkin. Auts!

pesukarhu83 rv edelleen 39+6

Vierailija
30/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki. Eilen ultrassa kohdunsuuta edelleen neljä senttiä, kuten viimeksikin. Ei ole supisteluista ollut paikkoja aukomaan. Kaikki neuvolassa ja lähipiirissä ovat olleet sitä mieltä, että syntyy ennen laskettua aikaa (paljon supisteluja jo alusta lähtien), joten itsekin jo erehdyin niin luulemaan. Nyt kuitenkin ultran jälkeen ajattelin, että syntyy sitten viikon tai parin päästä. Eipähän tarvitse nyt joka yö odotella. =) Ja eikun pääsiäisen viettoon miehen kanssa kaksistaan!

Hyvää pääsiäistä! Ja voimia synnytykseen/ vauvan tuoksuiseen arkeen!

hukka 39 tasan

Vierailija
31/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, kun en nyt muista teidän nimimerkkejänne (huhtikuu on jo niin pitkällä, että meidän porukka jakaantuu ihan tosissaan:)), mutta viestit on luettu ja lämpimiä onnitteluja toivotan joka kolkkaan!

Ja jännittelen myös retkelle lähteneitten puolesta!

Lalasta en ole huomannut merkkejä. Toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin! paljon häntä mietin, kun itsekin kävin sairaalassa tänään.

Niin, mulla oli tänään polilla se kokokontrolli. Vauva olisi nyt 2480g, menee alakäyrän alapuolella. Mutta kuitenkin onneksi kasvanut tasaisesti, joten lääkäri ei enää määrännyt lisätarkkailua sen suhteen. Itse täytyy vain liikkeitä seurailla - mutta niitä nyt on kytätty muutenkin, tietty. Lapsiveden määrät, virtaukset ja muut olivat kunnossa, eli ei pienuuden niistäkään pitäisi johtua.

Mutta eipä ollut kaveri vieläkään laskeutunut, saati kiinnittynyt. Mein Gott! Lohduttaudun ajtuksella, ettei ne kai kaikki sitä edes tee...

Harvinaisen tuskainen olo ollut taas tänään. Alaosasto tuntuu siltä, kuin olisi joku läpsinyt jollain raakalaudalla. Eikä synnytyksestä vielä tietookaan!

Synnytyksellistä pääsiäisen aikaa joka mammalle!

Tilp. 38

Vierailija
32/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanaista pääsiäistä rakkaat mammat!!!

Tämä oli pikapika koneella käynti. Täytyy mennä jo lujaa pesemään ton kakkakoneen perät, ja nukutushommiin. Halusin vaan toivotella teille pääsiäiset. Olette mielessäni.

Lumo

Vierailija
33/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää pääsiäistä kaikille vauvan saaneille ja niitä vielä " hautoville" =)

Niksu ja poika (Huomenna) 3 viikkoa