Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikset torstaina!

13.04.2006 |

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ois uskonut että tähän aikaan olen ensimmäinen mutta taitaa olla uni herkässä monella näin aamusta.Itse taidan olla kamala aamuvirkku.

No nyt joutuu lähtee neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä ja terkkarii josta en kyl juuri pidä.

Se jotenkin sählää eikä keskity kunnolla.

Mutta syy taitaa olla siinä että kun on toissynnyttäjä ni ei tartte keskittyy kunnolla.Itse olen siitä kyllä eri mieltä ja katsotaan että paukautanko asian päin naamaa tänään.

Itseppäinen oinas kun olen niin annan kyl rehellisiä mielipiteitä sillon kun siltä tuntuu.

No mut nyt heipsan kaikille ja saatan tulla kertoilemaan kuinka kävi!!

Pitäkää peukkui ettei me hermo!!! hih

Äiti30.. 37 +6

Vierailija
2/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eilen sitten oli aurinkoista ja positiivisuus-vaihde päällä niin tänään ollaan toisessa äärilaidassa!

Kamala yö takana.Tuskin sai mieskään vieressä kovin hyvin nukuttua kun kierin ja pyörin.

Se reppana joutui vielä töihinkin raahautumaan.

Ei merkkejä vauvan syntymisestä.Supistelee,kuten joka päivä.

Nyt saisi sitten mennä yli pääsiäisen tämän tipusen kuoriutuminen.

Meillä kanssa,kuten muutamalla muullakin,vaikeutuu nuo lastenhoitojärjestelyt pyhien ajaksi ja ilman miestänihän en kyllä sairaalaan lähde.Kai on joku suunnitelma koitettava keksiä hätävaralle,jos kumminkin...

Ohjelmassa kauppareissu KAMALAN pitkän listan kanssa ja siivotakin ajattelin.

Kaikki lapset kotona,kun olivat tehneet tämän päivän yhtenä lauantaina " säästöön" eskarissa ja koulussa.

kohta ne varmaan ovat jo toistensa kurkuissa kiinni,huoh =OI

Nyt aamupalalle ja hommiin.

Mihin se aurinkokin on tänään taas piiloutunut....??

mamix4x 39+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa hermot mennä...

Tämä tipu ei kanssa kuoriudu sitten millään, toissayönä luulin jo supistuksien alkaessa että nyt, mutta viime yönä ei sitten yhtään mitään!

Mies odottaa esikoistaan kärsimättömästi ja minä haluan lopettaa hautomisen..Ikinä en olisi uskonut, että tämä ei tule alku viikosta, joku outo mutu ollut kauan, että 38-39 viikoilla syntyy.

Pääsiäispyhät sitten edessä ja ne lastenvahti ongelmat, kiva kiva.

No ei auta kun odotella..

Ponnari & Masukki 39+5

Missä aurinko?????

Vierailija
4/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukuin kohtalaisen hyvin..ois kyllä uni maitanut vielä kun tyttö herätti 7.30. piti tehdä tuo pissa testi..proteiinit yhdellä plussalla edellen ja verta mukana=/. syntyis jo tämä vauva...valivalivali

masussa ei oikein nyt kunnolla liikuskela..mikäköhän siellä on, toivottavasti kaikki hyvin..taidanpas lähtee ulkoilemaan..täälläkään ei sitä

aurinkoa näy=(

peetu 37+5

Vierailija
5/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs olekkaan todella pitkään aikaan kirjoitellut mitään, vaikka olenkin päivittäin käynyt huhtisten kuulumisia lukemassa. Nyt vihdoinkin saan aikaiseksi, kun jotain tapahtuu ;). Eli olen tässä jo kuusi tuntia puhissut kipeiden suppareiden alettua. Katsellaan tässä lähtöä vähitellen katsastamaan kohdunsuun tilannetta synnärille. =)

Jospas tämä vauvi päättäisi oikeasti tulla masun ulkopuoliseen maailmaan saman tien.

- Salsatar, rv 38+2

Vierailija
6/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, Salsatar saattaisi päästä tositoimiin! Onnea matkaan!

Minäkin toivoisin pääseväni pientä pääsiäisylläriä tuomaan maailmaan...

Kovin harmaa keli. Iltapäivällä Helsinkiin syömään. Junalla ei uskalla lähteä jos vaikka:)

Toivossa on hyvä elää!

Huhti 38

Vierailija
7/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kotona taas !

Pikku neitimme putkahti maailmaan viime lauantaina ja tiistaina tulimme kotiin.

Raportoin lyhyesti synnytyksesta: Lauantaina 06.00 synnytys kaynnistettiin supolla, joka aloitti lievat supistukset parin tunnin kuluttua,kohdunsuu oli jo silloin auki n. 3 sormea, klo 09.00 puhkaistiin kalvot ja supistukset voimistuivat aika reippaasti ja tulivat n. 2 min. valein. Kipuun auttoi edestakaisin kavely kaytavalla ja supistuksen tullessa nopea hengitys seisaallaan seinaa vasten ( vahan niinkuin poliisit tutkivat rosmoja-asennossa). 09.40 sain petidiinia (en ole varma onko oikein suomeksi) ja aloitettiin tippa, laitettiin ktg-piirturi ja jouduin sankyyn. Supparit voimistui koviksi, mutta petidiini vei kivulta suurimman teran ja niiden valissa se rentoutti niin, etta lahes nukahdin. Klo 10.10 kohdun suu oli jo 8 sormea auki ja tunsin etta nyt vauva tulee. Siirryttiin synnytys saliin, valilihaa piti hiukan leikata ja kahden ponnistuksen jalkeen vaaveli tupsahti ulos klo 10.25. Itki ekan kerran jo ollessaan viela puoliksi sisalla. Kaikenkaikkiaan todella upea synnytys.

Vauvan strategiset mitat: 2700 gr, 49 cm ja " pipo" 34. Klinikalta kotiin lahtiessa paino tippunut 2480 gr ja oli hiukan keltainen. Siksi onkin nyt syotettava n. 2-3 h. valein ja annettava lisaksi vahan vastiketta viikon verran, jolloin kaydaan tsekkaamassa tilanne. Kotona vauva-arki lahtenyt rullaamaan hienosti ja maitoa on noussut rintoihin niin, etta kuppikoko kasvanut varmaan usealla numerolla. Esikoinen suhtautunut peloistani huolimatta tosi ihanasti vauvaan.

Onnea kaikille muille vauvansa saaneille ja ihanaa loppu odotusta (ja karsivallisyytta) viela odottaville. Kayn lapi edellisten paivien pinot heti kun ehdin ja seuraan kuulumisianne edelleen.

Saarad ja vaavi 6pv

Vierailija
8/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tässä kävi.

Eilen sitä vuotoa tuli tosiaan runsaasti, joten käskivät tulla näytille. Ei se lapsivettä ollut. Samalla tekivät muutkin kontrollit, mitkä olisi tänään tehty. Kaulaa jäljellä vielä 3cm, paikat sormelle auki, pehmeät. Eli ei mitään edistystä ole tapahtunut kuukauteen, kipeistä suppareista huolimatta. Käynnistystä ei siis aloitettu, koska tilanne näin epäkypsä. En sitä olisi halunnutkaan. Tiedän että tässä tilanteessa siihen olisi voinut mennä monta päivää, niinkuin esikoisen kanssa, ja siltikään ei pakosti onnistu. Ja se on aina riski molemmille.

Nyt sitten vaan odottelemme. Tiistai on viimeinen eräpäivä. Sitten on pakko ryhtyä toimenpiteisiin. Toivon kovasti että pääsiäinen saa ihmeitä aikaan. Nyt tehtiin ensimmäinen painoarvio vauvalle, jonka on sanottu kaiken aikaa olevan pieni. Pienokainen painaa 4300g!!!

Olo on itsellä kaikesta huolimatta rauhallisempi. Näki, että vauvalla kaikki ok. Eiköhän tässä itse jotenkin jaksa. Suututtaa vaan taas miettiä joka päivälle järjestelyjä isompien lasten varalle ja toivoa miehen ehtivän mukaan synnytykseen.

Aurinkoista mieltä mammat!

Sittis 41+2

Vierailija
9/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Saaradille ja kaikille muillekkin vauvansa noutaneille!!!

Toivottavasti täälläkin pian poksahtaa, kun en millään malttaisi odottaa. :)

Täällä siis vaan odotellaan ja keksitään tyhmyksiä oman pään menoksi. Menin pesemään kaikki peitot ja tyynytkin, vaikka täällä Saksassa sataa taas...eivät kuiva kovinkaan nopeasti tällasella kelillä...

Eipä täällä muuta, maha on usein piukkana, ja alaosastolla viiltelee joskus kovastikin jolloin luulen lähdön olevan pian edessä. La kyllä vasta 22.4. eli suurella todennäkösyydellä odottelen täällä vielä pari viikkoa.

Saa nähdä kuka lähtee seuraavaksi vauvan hakuun! :)

-Ingwer 38+5

Vierailija
10/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

känkkäränkkä olo vaikka ulkona paistaa aurinko ja kaiken pitäisi olla hyvin!

Tekemisin puute vaivaa ihan kympillä, voi kun vauva syntyisi pääsiäisen aikaan niin tulisi vähän eloa tähän arkeen.

Eilisessä neuvolassa seuraavaa: vauvan syke 130/140, liikkeet ++, verenpaine 100/68, pissa ok ja se paino 900g taas noussu, voih!

Onneksi masussa voidaan hyvin vaikka äitylin olo onkin tuskainen ja kärsimätön!!

Koitampas raahata itseni ulkoilmaan, jos se mieli siitä virkistyisi...

Parempaa päivää muille mahakkaille ja tsemppiä päivän koitoksiin...

mocca 38+5

Vierailija
11/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salsatarille tsemppiä, jos se on menoa nyt. Täällä kateellisena odotellaan jotain tapahtuvaksi omallekin kohdalle.. Ja onnittelut saaradille nyytistä!

Sain just sähköpostia mun ponin kuulumisista ja mun " vauva" on kasvanu niin, ettei enää mahdu riimuunsa =)

( . ): eipä oikeestaan mitään uutta. Koko yön oli semmosta pientä menkkajomotusta alavatsassa, mut huomattavasti lievempää ku menkkojen aikaan, et ei sekään varmaan mitään tarkottanu.. Tosin viime aikoina samanlaiset jomotukset on kyllä lisääntyny, ku viikko sitten ei ollu ees niitä.. Kovasti edelleen muljataan ja välillä vihloo kipeestiki.. Mut ei supistele ainakaan kovasti..

Tänään ois sitte kauppareissu edessä ja jos kävis vaikka kaupungilla täs päivällä, etten ihan hulluks tuu täällä kotona yksikseni..

Hipsu rv 39+4

Vierailija
12/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kipeenä ja huumori loppuu mulla. Edelliset illat on supistusten tahti vaan kiihtynyt ja lähtö on lähellä. Ylihuomenna piti kokeilla ässiä (jotka mulla ollut kiellettyjä tammikuun jälkeen!) ja synnärin ovia olin ajatellut viikonloppuna kolkutella. Toiveajattelua... No, ei se kovin kaukana olisi todellisuudesta ollut. Viimeiset illat on supistellut 10-15min välein ja 4vk sitten olin jo kahdelle sormelle auki. Olen itse asiassa mennyt illalla lepäämään rauhoittaakseni supistuksia, kun haluaisin sen 38 täyteen.

Täällä väkisin yritän nyt pitää kotia kunnossa, hoitaa esikoisen jne. vaikka oma olo ei ole häävi ja synnärille lähtö lähenee siitä tietty entisestään. Ei ole kiva kyllä kaaoksenkaan keskeltä lähteä synnyttämään. Tämä kaaos odottaisi täällä vielä sitten paluutakin. Pelkään vielä, että ite saan tämän ja esikoinen myös.

Toivottavasti flunssa hävisi nyt tuhkana tuuleen ja mulla olis jokin supervastustuskyky nyt. Miehet vaan on niin HUONOJA sairastamaan. Onko muilla näin? Vähän kun nokka vuotaa, niin on ihan avuton... Ottaa vaan extrapaljon päähän tämän oman olotilan keskellä...

Tulipahan vuodatettua :)

Touhis rv37+5

Vierailija
13/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalissa ruuhkissa,kassajonossa meni vedet.

Piti vielä neuvolassa käydä tarkistuttamassa,kun aiemmat lähtenyt supistuksilla.

Nyt sitten suunnataan tyksiin odottelemaan....Supistuksia vain nimeksi ja nekin iisejä =O) ...vielä.

Pitäkäähän peukkuja,että tästä selvitään =O)

ja hyvää pääsiäistä kaikille.

mamix4x ja nyt siis 39+1

Vierailija
14/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon PIKKASEN kade mamixelle...MINÄKIN HALUAN!!! no tsemppiä synntykseen...täällä me muut kärvistellään, minä luultavasti vielä toukokuussakin.

peetu 37+5

Vierailija
15/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tsemppiä mamixelle ja oliko siellä joku muukin jo lähtökuopissa!

Onnea myös nyyttinsä noutaneille!

Tänään oli neuvola. Jäi vähäsen huolestuttamaan vauvan syke, kun oli kovin alhainen. Ensin olin siinä normi puoli istuvassa asennossa ja syke käväisi 130, mutta putosi sitten 116. Sitten käskettiin nousta seisomaan ja syke pyöri siinä 117 - 119. Neuvolan täti tarkisti jostain listasta, että jos syke pysyy alle 100, lähetetään äitipolille tarkistukseen. Nyt siis neuvona seurailla liikkeitä ja, jos vähentyy, mennään polille. Vähäsen siis pelottaa nyt. Onko kellään tietoa, mistä voisi johtua? Onko muilla ollut noin alhaalla sykkeet?

Oma verenpaine oli hieman noussut, mutta ei liikaa. Paino oli pudonnut 200 g ja pissa puhdas.

Joku puhui siitä, että mies on pienestäkin nuhasta ihan pois pelistä. Täällä sama juttu. Ärsyttää välillä, kun pientä flunssaa, niin ollaan sitten niin kipeitä ja on vaikeeta. Itse samanlaisessa flunssassa lähtisin töihin. No, senpä takia me naiset hoidamme tämän raskauden ja synnytyksenkin.

pesukarhu83 rv 39+6

Vierailija
16/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin onnea, toivottavasti te 40+ pääsisitte en ole vielä niin pitkällä, mutta pystyn kuvittelemaan miten painaa.

Osaisiko kukaan viisampana kertoa, mistä johtuu loppuraskauden ruskea valkovuoto? Tänään sitä rupesi tulemaan heti aamusta. Vuoto ei ole ollenkaan limaista kylläkään.

Mukava aihe aamupalalle tiedän :), mutta ajattelin kysäistä kun en haluasi mitään synnytykseen liittyviä oireitakaan vielä. Saisi vielä pysyä sisällä viitisen päivää lisää.

S.C 38+6

Vierailija
17/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just maanantaina äitipolilla ja sykkeitä mittailtiin pidempään (olin kokoarviossa ja samalla tekivät muutkin rutiini jutut) Liikkeessä vauvalla oli 130-170 ja normaali olisi noin 115-180 riippuu kuulemma vauvasta. Leposyke meni muutaman kerran alle 115 josta sitten kyselin, niin kätilö sanoi, että tärkeetä on vaihtelut sykkeessä, ja tällä vauvalla näytti normaalilta vaihteluineen eli levossa matalaa liikkeessä korkeampaa lisäksi on vielä vauvakohtaista ne sykkeet, kuulemma.

Johan taas aurinkokin paistaa, pääsispä jo hommiin!!

Vierailija
18/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut tänään jo reipas alku päivälle. Ensin menin neuvolaan, josta suoraan vanhempienin luokse piipahtamaan (hukkareissu sinänsä, äiti ei edes kysynyt miten masu jaksaa, vaikka ei olla nähty muutamaan viikkoon) sieltä sitten lähdin käymään kampaajalla hiukset leikkuuttamassa. Nyt on kivan lyhkäset ja helppohoitoiset taas. Kampaajalta kotiin ja pesin just keittiön ikkunan ja nyt lösähdin tähän koneen ääreen. Vielä pitäisi jaksaa siivota ja ajattelin käydä hakemassa tuosta metsästä vähän pajunkissoja ja koivunoksia maljakkoon ja laittaa muutenkin kotia vähän pääsiäistunnelmiin.

Mutta neuvolakuulumisia siis. Kaikki taisi olla ihan ok, pissa puhdas, paineet 118/70, sf 35, turvotus (+), vauvan liikkeet ++ ja painoa tullut äitsykälle huimat 700g/vko eli päästiin 60kg paremmalle puolelle, vaikka luulin että ei olis enää paino niin paljoa noussut. Noh, toivottavasti ei enää kovin paljoa ehdi nousta pääsiäisestä huolimatta. Hb oli noussut ja oli nyt 130, vaikka lopetin lisäraudan syönnin reilu viikko sitten. Noh, hyvä niin!

Muuten (.) voi hyvin. Liikkeitä piisaa ja supistuksista ei taas tietoakaan. Noh, mitäpä tässä meillä muuta kuin aikaa odottaa...

hmar 39+3

19/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä edelleen ollaan ja todennäköisesti viimeinen neuvolakäynti takana. Painoa oli tullut 1750g/vko, sain sticksit kotiin. Toisaalta ei ihme tällä karkinsyönnillä mutta ilmeisesti turvotuksellakin osansa asiassa. Neuvolantäti ei onneksi pitänyt pahana eilistä polikäyntiäni, päinvastoin sanoi että hän on koko viikon miettinyt että edellisen synnytyksen perusteella painoa pitäisi vielä arvioida. Itse arvioi mahan päältä 4300g, ultralla siis eilen 4100g. SITRUUNA: meillä on tosi samanlainen tilanne, mullakin tuo kohdunsuu vielä aivan yhtä epäkypsä!!! Ja tiistaiaamuna sairaalaan ellei sitä ennen kuulu. Jotain keltasta sitkeää limaa on tullut muutaman kerran päivässä, mutta saisi tulla veriviiruja sekaan (tai sitä lapsivettä, viimeinkin) että voisi edes kuvitella tuon saavan aikaan yhtään mitään.

Niille kahdelle jotka ovat jo perillä tai matkalla synnärille, tsemppiä... perästä tullaan - ehkä! Kunhan tässä saadaan nämä pääsiäismunat ensin hyvin haudottua...

eikkuli 41+1

Vierailija
20/33 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä paikat oli pehmenneet lisää ja kaulaa enää 2cm jäljellä ja 2 sormelle auki. Viime viikolla kaulaa oli 3 cm ja 1 sormelle auki. Omituista sinänsä, koska kipeitä suppareita ei juurikaan ole ollut ja itse olen lopettanut synnytyksen odottamisen kokonaan.

Tänään sitten lääkäri ronklasi ja venytteli kohdunsuuta oikein urakalla, joten jää nähtäväksi onko siitä mitään apua. Sunnuntaina on seuraava kontrolli jos sinne asti päästään - ja luulen kyllä että päästään :-)

Miesten sairastelusta joku kysyi:

Itsekin ihmettelen joka kerta, että miten miehet voi mennä niin huonoon kuntoon pienestä flunssasta?? Sitten ollana kyselemässä, että ottaisinko Buranaa vai Panadolia vai Finrexiniä vai mitähän tässä nyt tekisi? Itse kun sairastaa niin menen lääkekaapille ja otan jotain siitä nyt sen suuremmin miettimättä. Jos särkee niin otetaan lääkettä!

Kyllä se vaan niin on että ei tämä raskaanaolo saati synnytys kyllä miehiltä onnistuisi edes puoliväliin matkaa. Stoppi tulisi jo ensimmäisen pahoinvointikohtauksen jälkeen viikolla 5 :-))

Jees, mutta minä taidan oikaista itseni nyt sitten tuohon sohvalle, katsastaa päivän lehdet ja ottaa pienet torkut. Aloin eilen pesemään tyynyjä ja peittoja ja se projekti jatkuu vielä. Sitten tekisi mieli leipasta vähän pullaa pääsiäisen kunniaksi.

Suppareita odotellessa,

Pikkis rv 41+2