Asianajaja vastailee
15 vuotta yksityisten ja yritysten asioita hoitanut asianajaja vastailee kysyjille tunnin verran
Kommentit (52)
Mikä oli palkkasi vastavalmistuneena ensimmäisessä työpaikassa? Mitä tienaat nyt tänä päivänä?
Työ- ja tasa-arvolainsäädäntö "suosii" raskaana olevia ja äitejä, toki isiäkin mm. siten että äidin irtisanominen voi olla työnantajalle vaikeampaa kuin lapsettoman irtisanominen. Tässä mielessä kyllä.
Pidätkö oikeasti työstäsi vai teetkö sitä vain hyvän palkan takia?
Mikset käyttänyt kondomia silloin kun pantiin?
Vastavalmistuneena ensimmäisne kokoaikaisen työn bruttopalkkani v. 2001 oli 16.000 mk/kk. Nyt tienaan vaihtelevasti.
Pystytkö poistamaan aktiivimallin lakiperustein?
Pidän työstäni todella paljon, enkä keksi työtä, johon haluaisn vaihtaa. En tosin teksi sitä ilman palkkaa.
Mä oon raskaana sulle, voisitko lähettää muutaman tonnin mulle kuussa sitten kun vauva syntyy.?
Aktiivimalliin en ole perehtynyt, lakimiesvitseistä ei tule muuta mieleen kuin Fingerporin strippi, jossa yritys etsii päälakimiestä ja paikalle ilmestyy tosi isopäinen tyyppi.
Haluaisitko tehdä töitä Mordorissa?
Saako ikkunan rikkomiseta linnaa?
Olet siis lakimies et siis lakinainen?
Onko ketään koskaan tuomittu raiskauksesta "sana sanaa vastaan" -tilanteessa?
Elatusavut eivät kasva elatusvelvollisen tulojen perusteella loputtomasti. Lähtökohtaisesti elätusapujen määrä perustuu lapsen tarpeeseen, eikä ko. tarve ole suurempi tienaapa elatusvelvollinen 5.000 tai 10.000 euroa kuukaudessa.
Voiko lahjaveron välttää jos maksaa saamastaan tavarasta vaikka 1e huolimatta siitä mikä on sen todellinen arvo? Esim. Voinko ostaa auton lapselleni jos hänellä on kuitti, jonka mukaan on ostanut sen yhdellä eurolla ja näin välttyä maksamasta lahjaveroa?
Jos heitän toisen ainoat rillit maahan ja rikon ne, saanko sakkoja tai muun tuomion? Asialla ei ole tässä tapauksessa muita todistajia kuin asianomaiset.
Rillit rikkonut kiistää, ja rillit menettänyt syyttää rillien rikkomisesta.
Kyllä raiskauksesta voi saada tuomion sana sanaa vastaan tilanteessa. Tällöin paljon on kiinni siitä, miten johdonmukainen asianomistajan kertomus on. Vaikka muuten syytömiä tuomitaan Suomessa vain todella harvoin ja oikeuksien tuomarit pyrkivät oikeaan lopputulokseen, arvelen, että juuri raiskausjutussa syytön saattaa joskus tulla tuomituksi.
Suosiiko Suomen oikeusjärjestelmä äitejä?