Voiko olla psykoosissa vuosia?
Mietin tälläistä kun olen jo vuosia elänyt ikään kuin oman pääni sisällä omissa ajatusharhoissani . Vältellyt ihmisiä mm... Reilu puoli vuotta olen nukkunut huonosti ja monia lääkkeitä uneen kokeiltu. Myös antipsykoottiset lääkkeet sain lääkäriltä vaikkei sanonut minulla olevan psykoosia. Ahdistuneisuushäiriön ja masennuksen saanut diagnoosikseni. Osastolla vkon olin huonossa kunnossa. Muuta apua en saanut kuin mielialalääkkeen uudelleen aloituksen ja uuden unipilsun kokeiluun... Tuntuu että tilani vaan huononee. Alan olemaan epätoivoinen todella. Päivät menee huonoissa oloissa= ruoka ei maistu, mietin koko ajan olenko psykoosissa/ mahd.sairastanut skitsofreniaa huomaamattani jo vuosia... Makaaminenkin tuntuu epämiellyttävältä,saati seisominen.. Ei pysty juuri keskittymään minkään lukemiseen... Elämä yhtä kärsimystä!!!
Kommentit (12)
Voi mutta ei nuo sun oireet välttämättä psykoosiin viittaa. Oletko kertonut lääkärille ihan kunnolla nuo kaikki oireesi?
Tuskin. Käytkö töissä tai koulussa? Se antaa rakennetta elämään. Suurta vihaa tunnen jatkuvasti erästä ihmistä kohtaan ja se ei poistu ennen kuin vihan aiheuttaja poistuu. En ole psykoosissa tai muuten hullu. Itse asiassa alan asiantuntija totesi, että olen harvinaisen selväjärkinen ja keskimääräistä älykkäämpi. Testien jälkeen tietenkin.
Voi. Yksi esimerkki on se Prinsessa. Myös entisissä lapsisotilaissa on tavattu ns. kestopsykoosia. Joidenkin mieli suojelee siten, että psykoosi jää päälle.
Sellanen ihminen joka kyseenalaistaa itse , että onko itsellä psykoosi ei ole psykoottinen.
Eristäytyminen voi aiheuttaa kaikenlaisia harhoja.
Kaikenlaiset lääkitykset ja niiden yhdistelmät pitävät ajatustoiminnan ”sekavana”.
Riittävä uni, ystävät, mielekkään harrastukset ja työ sekä monipuolinen terveellinen ravitsemus ovat pohja toipumiselle.
Eikä psykoosi vuosia jatku vaikket siihen neuroleptejä ottaisi
Up