Mies kertoi olleensa väkivaltainen
Siskolleen, eksälleen ja etenkin miesten kanssa tapellut paljon. Olen nyt oikeasti jättämässä. En voi elää hänen kanssaan nämä asiat tietäen.
Ollaan oltu yhdessä 6 vuotta. Ei ole ikinä tehnyt minulle mitään. Asiat tuli ilmi, kun tämä eksä lähetti jouluisen viestin minulle, jossa kertoi mieheni teoista. Mies kertoi kaiken. Ei yrittänyt selitellä.
On käynyt terapiassa (en tätäkään tiennyt). Tuntuu huijatulta. Äitinsä ei sanonut mitään. En pelkää häntä yhtään, lähinnä näen hänet säälittävänä oksennuskasana.
Teenkö oikein? Voinko lähteä tämän takia? Tai voinko ikinä päästä tästä yli?
Kommentit (47)
Se kun onkin niin epätavallista että sisarukset tappelee noin. Tulepa jo pois sieltä mikä mikä maasta..
Ei sulla ap ole mitään velvollisuutta jäädä suhteeseen, jos miehesi väkivaltainen menneisyys on sulle ylitsepääsemätön asia.
Musta tuo näkemyksesi siitä ettei ihminen pohjimmiltaan muutu on kuitenkin virheellinen. Kyllä ihminen voi muuttua ja varsinkin terapian kautta tapahtunut muutos voi olla syvällinen.
Olen itse ollut väkivaltainen. Olen tehnyt asioita joita kenenkään ei tarvitse antaa anteeksi eikä ymmärtää. Kynnys kertoa niistä asioista uusille ihmisille on korkea. Häpeä on niin syvää. On muutama ihminen joka tietää tekoni ja onnekseni rakastaa minua silti.
Vierailija kirjoitti:
Se kun onkin niin epätavallista että sisarukset tappelee noin. Tulepa jo pois sieltä mikä mikä maasta..
No minulla ei ole sisaria, mutta tuntemani sisarukset tappeli noin kouluaikana, ei 16-22-vuotiaina.
Aion yrittää hyväksyä hänen menneisyyden, koska kyse on ollut nuoresta aikuisesta. Silti ahdistaa ja kuvottaa, ja tuntuu että me tarvitaan ammattilaista, että päästään yli tästä.
On minussakin vikaa ja tuomitsen ihmisiä turhan herkästi tekojen, en syiden perusteella. En ole muuttunut juurikaan vuosien varrella perusajatuksilta. Arvot on olleet samat ihan pienestä asti.
Ap
provoepäilyihin en ota kantaa, MUTTA
tässähän on mimmiä viety kuin litran mittaa! miehen on täytynyt täydellisen tietoisesti pitää nuo asiat pimennossa ihmiseltä, joka on luullut elävänsä suhteessa, jossa ollaan kokonaisina, aitoina ja rehteinä , kuten parisuhteessa lienee tapana olla. eli kyseessä vedätys, jonka mies on vain toivonut pysyvän poissa päivän valosta.
se, jos mikä on oksettavaa! Ap, olen pahoillani. sua on huijattu, mielestäni petetty. onni onnettomuudessa on julki tullut totuus, vaikkakin kipeä sellainen. joka ainoa ihminen ansaitsee tulla rehellisesti kohdatuksi. itse en pystyisi enää näkemään miestä samana tyyppinä kuin ennen. tekisi sellaisen särön luottamukseen, ettei suhteen jakamisessa olisi mitään pointtia.
Ehkä ne senhetkiset "läheiset" on ollut sitten saastaa ja kohdellut miestäkin kun saastaa..