Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kertoi olleensa väkivaltainen

Vierailija
29.12.2017 |

Siskolleen, eksälleen ja etenkin miesten kanssa tapellut paljon. Olen nyt oikeasti jättämässä. En voi elää hänen kanssaan nämä asiat tietäen.

Ollaan oltu yhdessä 6 vuotta. Ei ole ikinä tehnyt minulle mitään. Asiat tuli ilmi, kun tämä eksä lähetti jouluisen viestin minulle, jossa kertoi mieheni teoista. Mies kertoi kaiken. Ei yrittänyt selitellä.

On käynyt terapiassa (en tätäkään tiennyt). Tuntuu huijatulta. Äitinsä ei sanonut mitään. En pelkää häntä yhtään, lähinnä näen hänet säälittävänä oksennuskasana.

Teenkö oikein? Voinko lähteä tämän takia? Tai voinko ikinä päästä tästä yli?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä sattuu ja tapahtuu. Värikäs on elämä sun provoissa.

Vierailija
22/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittasit jo lopettaa nämä sadut! Ketä kiinnostaa?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo..

Vierailija
24/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt huumeita. Eikä mieskään tietääkseni, myöskään alkoholi ei liity väkivaltatilanteisiin.

Meillä ei ole lapsia. Onneksi.

En pyri "näillä" mihinkään. Harmittaa.

Ap

Vierailija
25/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä sattuu ja tapahtuu. Värikäs on elämä sun provoissa.

Jos sen oma elämä on ollut niin värikästä.

Vierailija
26/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Täältä en vastauksia saa. Toivon, että sattuu teille, kun olette luulleet tuntevanne jonkun. Vastaan sitten samalla tavalla.

Tutuille en halua kertoa kun en tiedä mitä teen.

Ap

Vierailija
27/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toivotte, että mieheni löytää paremman? Enhän minä ole hänelle mitään tehnyt.

Ap

Siksi toivoin, kun on muuttunut mies, työstänyt asioitaan terapiassa, ja sinä olet hänet jättämässä. Senhän sinä miehelle teet, jätät. Ansaitsee parempaa.

Vai onko ollut väkivallan merkkejä? Silloin johdit harhaan.

Vierailija
28/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Täältä en vastauksia saa. Toivon, että sattuu teille, kun olette luulleet tuntevanne jonkun. Vastaan sitten samalla tavalla.

Tutuille en halua kertoa kun en tiedä mitä teen.

Ap

Näitä sinun satujasi ei usko kukaan. Huonoja provoja 37 kappaletta. Kaikissa sama kirjoitustyyli . Ymmärrä jo lopettaa!

Vierailija
29/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on käynyt terapiassa ja sen avulla päässyt väkivaltaisuudestaan? Se on aina oire jostain ongelmasta ihmisellä. Jos ongelma selätetään niin väkivaltaisuudestakin on mahdollista päästä.

Arvostaisin sitä, että mies on ymmärtänyt hänellä olevan ongelman, tehnyt sille jotain ja hakenut apua. En tosiaan miettisi jättämistä vaikka tuo menneisyys järkyttäisikin. Sulle ei selvinnyt nyt millainen miehesi on, vaan millainen hän oli. Eikä nykyhetki ole se, jolla on merkitystä?

Vierailija
30/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt huumeita. Eikä mieskään tietääkseni, myöskään alkoholi ei liity väkivaltatilanteisiin.

Meillä ei ole lapsia. Onneksi.

En pyri "näillä" mihinkään. Harmittaa.

Ap

Tiedän mitä teit sinä kesänä..

Vierailija
31/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toivotte, että mieheni löytää paremman? Enhän minä ole hänelle mitään tehnyt.

Ap

Siksi toivoin, kun on muuttunut mies, työstänyt asioitaan terapiassa, ja sinä olet hänet jättämässä. Senhän sinä miehelle teet, jätät. Ansaitsee parempaa.

En usko muuttuneisiin ihmisiin. Jos perusluonne nuorena on se, että lyö ihmisiä ja kohtelee läheisiä kuin saastaa. Miten siitä voi muuttua? Lisäksi mieleen tulee tilanteita jotka tuntuvat nyt korneilta. Kommentteja yms. En tunne ketään väkivaltaista joka olisi muuttunut, ehkei enää ole väkivaltainen mutta jotenkin sallii sen.

Ap

Vierailija
32/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on käynyt terapiassa eli ottanut vastuun teoistaan. Eli on ymmärtänyt toimineensa väärin. Ihmiset voivat ihan oikeasti muuttua, viisastua ja kasvaa. Väkivaltainen käytös on usein oire esim. jostain mielenterveysongelmasta, pahasta olosta, traumasta yms. Tiedän mistä puhun, sillä olen itse aiemmin käyttäytynyt väkivaltaisesti, mutta terapian avulla parantunut.

Vierailija
33/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin tässä häiritsee se; että mies kertoi sinulle vasta nyt kun on pakko. Jos ex ei olisi kertonut, et tietäisi mitään ja jatkaisit tyytyväisenä?

Vierailija
34/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinkin. Ja sanoi ettei ikinä tekisi minulle mitään, mutta kun se ei ole pointti.

Miten voin olla ihmisen kanssa, joka kohtelee ihmisiä huonosti? Sama kuin potkisi koiraa.

En kysy lupaa vaan reaktiota. Mietin ylireagoinko? Onko tässä edes kaikki miehen uhrit.. jos sisko on antanut anteeksi, voiko olla ihan paholainen? Vai antaako heikompi usein anteeksi? Miksi eksä laittaa viestiä vasta nyt? Osa kostoa?

Ap

Siis KOHTELI huonosti. Hän on muuttunut. Mikä on historia, miksi oli niin sekaisin? Halusi muuttua. Meni terapiaan. Otti kohtalon omiin käsiin ja muuttui. Ei selittele ei ruvennut alunperin selittelemään vaan on kuntoutunut ja muuttunut.

Sehän on se olennainen.

Yhteen elämään mahtuu niin monta vaihetta. Jotkut tulee siisteistä oloista ja jotkut ei.

Jos et pysty elämään hänen kanssaan niin on parempi erota. Toki.

Ja ne exän motiivit....et voi tietää eikö tarvitse tietää. Sinulla on oma elämä.

Vierailija
35/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin lähtisin. Joku toinen ehkä uskaltaa olla suhteessa. Hyvä että kertoi, joskin aivan liian myöhään ja yleensä ex-kuumakallet huomaa kauas.

Vierailija
36/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunsin kyllä erään väkivaltaisuuden, eli ei tullut yllätyksenä. Ei hän enää aikuisiällä ole ketään sairaalaan toimittanut, mutta en mä hänelle uskaltanut vastaankaan koskaan sanoa. Hän katkaisi välit minuun onneksi. Ei siksi että pelkäisin häntä, mutta eihän tuollainen ihmissuhde voi toimia, jossa eriävää mielipidettä ei sallita.

Vierailija
37/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En usko muuttuneisiin ihmisiin. Jos perusluonne nuorena on se, että lyö ihmisiä ja kohtelee läheisiä kuin saastaa. Miten siitä voi muuttua? Lisäksi mieleen tulee tilanteita jotka tuntuvat nyt korneilta. Kommentteja yms. En tunne ketään väkivaltaista joka olisi muuttunut, ehkei enää ole väkivaltainen mutta jotenkin sallii sen.

Ap

No oletko sä kultapieni muuttunut?

Vierailija
38/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymmärrä kommentteja? Mikä on johtunut minun henkisestä väkivallasta? Ettei mies lyö minua? Miksi toivotte, että mieheni löytää paremman? Enhän minä ole hänelle mitään tehnyt.

En uskonut eksää heti, vaan kysyin mieheltä, ja mies myönsi kaiken mitä eksä kertoi.

Miehen äiti on hiirulainen, joka puhuu kun kysytään ja isä höperö.

Ap

Älä välitä ap, noissa kommenteissa ei ollut järjen hiventäkään joten unohda ne. Itse asiaan, musta ihmiselle pitää antaa mahdollisuus, mutta vain ja ainoastaan jos kantaa aidosti vastuun teoistaan, on aidosti pahoillaan ja tekee kaikkensa muutoksen eteen. En tarkoita tuolla mahdollisuuden antamisella tässä välttämättä kuitenkaan suhteen jatkamista.

Vierailija
39/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ap:lle pitää antaa mahdollisuus, mutta vain ja ainoastaan jos kantaa aidosti vastuun teoistaan, on aidosti pahoillaan ja tekee kaikkensa muutoksen eteen. En tarkoita tuolla mahdollisuuden antamisella tässä välttämättä kuitenkaan suhteen jatkamista.

Vierailija
40/47 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

,no, voi hyvä ihminen sentään.... kun et usko ihmisen muuttumiseen, niin älä usko. Mitä sinä sitä nitiset? Lähdet läpyttelemään. Ei kannata omaa energiaa tuohon uhrata.

Aloita jossain toisessa kohdassa uudelleen. En usko, että mieskään haluaisi olla siinä, kun et pysty hänen kanssaan olemaan.

Ei sinua tarvitse vakuutella. Saat pitää omat ajatuksesi.

Kyllä teille kummallekin löytyy oma kohta ja hyvä paikka.

Joku uskoo muuttumiseen ja joku muuttuu. Ei nämä ole sellasta asioita, että kaikkien pitäisi ajatella tai kokea samalla tavalla.

Mä en itse haluaisi olla sun kanssa tämän asian selvittyä näin.