Miksi aikuinen ei saa itse valita edes keittoastioidensa kokoa?
Hankin itselleni jouluksi uudet 2 litran kattilan ja 24 cm paistinpannun. Äitini sai tästä kohtauksen ja on ollut aaton aatosta todella kummallinen ja vaisu. Tänään hän sai soitettua minulle ja sanottua, että mihin yksinasuva tarvitsee niin suuria astioita? Sitten heti perään ruvetaan kerjäämään joulukinkkusiivuja (ostin jouluksi 500g valmiita siivuja) hänen kissalleen, että voisinko pakastaa niitä, jos siitä ei ole liikaa vaivaa. Ei näköjään pitäisi puhua kenellekään yhtään mitään asioistaan. Olen kuitenkin asunut 16 vuotiaasta omillani.
Ahdistaa siihen malliin, että piti ottaa beetasalpaajaa kahteen otteeseen...
N 42
Kommentit (27)
No mitä hemmettiä se beetasalpaaja siihen auttaa kun ei ole väliä näytätkö niin hermostuneelta kuin olet?
Siis en ymmärrä nyt oikein (itselläni ollut beetasalpaaja verenpaineeseen ja korkeaan sykkeeseen, en näe sitä ongelmana mutten näe syitä popsia yksinään kotona poistamaan jännitysoireitakaan).
Mutta sanoisin että läheltä muuten liippaa, joskus olen lasten isää pyytänyt vihjaamaan sukulaisilleen kun tulee ties mitä lahjaksi, että isommat kattilat ja uunivuoat voisivat olla hyviä, aina vaan tulee jotain helvetin 2 litran kattilaa korkeintaan. Mielelläni keitän isommissa erissä niin pottuja kuin muutakin mutta ei, itse on pitänyt ostaa ja lahjaksi tullut aina vaan niitä pieniä.
Ihan paras kyllä oli kun mies oli jostain halpakaupasta löytänyt halpoja ruoan säilytysrasioita, ja mukana ollut sukulainen kysyi että mihin sä noita tarvit kun et ole enää töissäkään.
Vierailija kirjoitti:
äitillä on selvästikkin dementia alkamasssa.
Miten niin äidillä????:DDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian outo aloitus.
Ilmeisesti et ole käynyt äitisi kanssa koskaan kaupoilla? Meidän muori veti hernettä nenään kun ostin 5 kg pussin perunoita itselleni, kun heille iskän kanssa riittää kuulema pienempikin pussillinen, kun äiteä autolla kaupoilla käytin.
M 23
Minä käyn joka viikko äitini 66v. kanssa kaupoilla (itse olen yli 40v.), mutta ei hän ihmettele ostoksiani ollenkaan tai vedä hernettä nenään mistään. Ehkä hän sitten on vain sen verta fiksu ja rento ihminen, että ei ole tarvetta miettiä, että mitä varten tytär ostaa vaikkapa 26cm paistinpannun tai 2 kg perunoita.
Itseasiassa sain häneltä joululahjaksi uunivuoan, mikä riittäisi isommallekin perheelle (minä olen sinkku), joten todellakaan äidilläni ei ole mitään sanottavaa kattiloiden ja vuokieni kokoon tai kuinka paljon teen ruokaa kerralla.
(ohis)
Alle viiden litran kattilalla ei tee yhtikäs mitään...
.
.
.
V8-mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
äitillä on selvästikkin dementia alkamasssa.
Miten niin äidillä????:DDDDDDD
Dementikon on vaikea ymmärrää arkipäiväisiä asioita, esim. sitä, että kahden litran kattila on hyvin pieni ja kissa ei voi joulukinkkua syödä.
Sen (punavihree) kupla hajos kun sää teit erilailla kuin hän.
Suvaitseville kaikki on nii-in ihmeellistä.
Vastaus kysymykseen: saa valita. Muiden kommentit voi jättää omaan arvoonsa. Minkä takia välität muiden mielipiteistä niin paljon, että joudut ottaa lääkettä ahdistukseen? Se on mielestäni suurempi ongelma kuin kattilan koko ja toisten mielipide niistä.
tv. sinkku, jolla on useampikin vähintään 6 hengen astiasto ja kahvikalusto