Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka et työllisty, mikä on ammattisi?

Vierailija
29.12.2017 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (559)

Vierailija
41/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biotekniikan insinööri. Laboratoriohoitajien/bioanalyytikoiden (näitä töitä riittää) paikkoja emme voi hakea, mutta he hakeutuvat niihin paikkoihin, joita me voisimme tehdä. Myös maisterit ja laborantit kilpailevat kanssamme samoista vähäisistä työpaikoista.

Eikö kannattaisi hakeutua muuntokoulutukseen bioanalyytikoksi? Niillä riittää töitä ja haasteellisempaan on ollut opiskelu Biotekniikan insinööriksi kuin bioanalyytikoksi.

Vierailija
42/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanoidi kand. kirjoitti:

Opiskelin Yliopistossa melkein 8 vuotta naistutkimusta.

Auts, otan osaa. Tuo ei työllistä ainakaan Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekatyömies. Eli voin tehdä melkein mitä vaan.

Ja et pääse nyt huippusuhdanteessa töihin??

Olen jo menossa työhaastatteluun, mutta eihän se mitään takaa.

Omalla kohdalla tämä huippusuhdanne kesti tasan vuoden, ja onhan sitä asiantuntijat veikkaillu uutta lamaa :D

Ei tarvi olla kummoinen asiantija ennustaakseen laman tulevan. Aina se tulee, enemin tai myöhemmin.

Suomi ei nykykunnolla selviä edes edellisestä lamasta, kun uutta pukkaa. Varsinainen Titanic.

Vierailija
44/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja täälläkin.

Vierailija
45/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTM, ikää 45, väestörekisterissä ammattina sekatyömies.

Vierailija
46/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiltä ei saa viedä unelmia.

Vierailija
47/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmistosuunnittelija

Pitäiskö sun opiskella Cobol-ohjelmointikieltä? 50-luvun kieli, jota pankit käyttää vieläkin. Työllisyys taattu ainkain seuraavat 25 vuotta.

Vierailija
48/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju taas paljastaa sen, että meitä työttömiä opettajia on pilvin pimein. Tämä on suuri tragedia. Olisi tuhannen taalan paikka, jos joku keksisi, mitä me voisimme ruveta tekemään. Oma neuvoni nuoremmille työttömille opettajille on, että lähtekää nyt äkkiä ulkomaille töihin, esim. Ruotsiin tai Norjaan!! Jos itselläni ei olisi perhettä ja taloa, en epäröisi hetkeäkään.

Vierailija
49/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelupäällikkö

Vierailija
50/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju taas paljastaa sen, että meitä työttömiä opettajia on pilvin pimein. Tämä on suuri tragedia. Olisi tuhannen taalan paikka, jos joku keksisi, mitä me voisimme ruveta tekemään. Oma neuvoni nuoremmille työttömille opettajille on, että lähtekää nyt äkkiä ulkomaille töihin, esim. Ruotsiin tai Norjaan!! Jos itselläni ei olisi perhettä ja taloa, en epäröisi hetkeäkään.

OAJ ummistaa silmät työttömyysongelmalle: sitä ei ole, jos siitä ei julkisesti puhuta. Ja tämä on vain yksittäisten opettajien mielipide tai ongelma, jos yrittää nostaa kissan pöydälle.

Vierailija
51/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puutarhurin ja filosofian tohtorin tutkinnot. Olen 54 v, toimin lehdenjakajana ja saan soviteltua päivärahaa. Päivisin kirjoittelen, ja aina välillä onni potkii apurahan muodossa.

Vierailija
52/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmistosuunnittelija

Sovelluskehittäjä täällä, käytännössä siis sama duuni... perustettaisko yhdessä firma?

Vierailija
53/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanoidi kand. kirjoitti:

Opiskelin Yliopistossa melkein 8 vuotta naistutkimusta.

Yliopistoon lukemaan sosiaalialan tutkintoa niin työllistyt varmasti

Vierailija
54/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on puutarhurin ja filosofian tohtorin tutkinnot. Olen 54 v, toimin lehdenjakajana ja saan soviteltua päivärahaa. Päivisin kirjoittelen, ja aina välillä onni potkii apurahan muodossa.

Mitä teet apurahalla?

Vierailija
55/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmistosuunnittelija

Pitäiskö sun opiskella Cobol-ohjelmointikieltä? 50-luvun kieli, jota pankit käyttää vieläkin. Työllisyys taattu ainkain seuraavat 25 vuotta.

Ei ole työllisyys taattu. Opiskelin aikoinaan Cobolia ja käytin sitä töissä pari vuotta. Ei niillä meriiteillä cobolistiksi nykyään näköjään työllisty. Mutta jos tiedät paikan johon sellaista tarvittaisiin niin vinkkaa ihmeessä, haen kyllä.

(En ole tuo jolle vastasit, vaan vastaaja numero 53.)

Vierailija
56/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanattomaksi vetää kyllä tämä opettajien työllisyystilanne. Valmistun pian opeksi. Ei muuta kuin kortistoon vaan. Vuosien opiskelut, hienot arvosanat ja vaivannäkö vessasta alas:(

Vierailija
57/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media-ammattilainen. Ikä 50+ -ei mitään virkaa.

Vierailija
58/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvataiteilija, ulkoasun toteuttaja painopuolella (vastaa painopinnan valmistajaa + painotuotteiden suunnittelijaa), lisäksi myös tulostin asiakastöitä. Kulttuuripuolella työllistyminen on vähän niin ja näin, mutta kouluttauduin unelma-ammattiini. Koska halusin myös tienata, kouluttauduin painopuolelle. Oon tehnytkin niitä töitä, nykyään vaan painotuotanto on supistunut, netin puoli vahvistunut. Media-alan ammattilaisia on kuitenkin myös työttömänä, joten sinne kouluttautumista ei tueta. Olen pyrkinyt opiskelemaan lähihoitajaksi, en päässyt (haastattelija tarttui lukiomenestykseen, kirjoitin aikoinaan 5 laudaturia ja lukion lopputodistukseni keskiarvo on 9,1). Joten en ole mikään elämän koululainen. Olen kärsinyt ja kärsin yhä keskivaikeasta masennuksesta., siihen katkesi vuoden takaiset koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaajan opintoni. Kun yritin hakea pesulan avointa työpaikkaa, edes puheluuni ei vastattu. Siivoustyöhön pyrkiessäni on vaadittu alan koulutusta. Olisi pitänyt hakeutua aikanaan akateemisiin opintoihin, mutta olisinko sitten töissä, en tiedä. Nyt osallistun kuntouttavaan työtoimintaan. Ei ole suhteita työllistyäkseni. Olen opettanut välillä myös kuvataidetta ja askartelua lapsille, siitä pidin. Sillä puolella otetaan harjoittelijoita lähinnä. Jonnekin kuvataideopistoon opettajaksi pääsystä kisaa useampi kuvataiteilija, joita on kaupungissamme useampi. 

Täällä kans kuvataiteilija, en tosin ole enää työttömänä. Media-alalla on ihan helvetisti duunia tarjolla, mutta siitä ei makseta. Opiskelijat ja 9 €/pv -porukka tekee ne. Toimin itse nyt kevytyrittäjänä ja vastaan yhden firman markkinointimateriaaleista (tämän paikan sain kouluaikaisen harjoittelun kautta) ja samalla teen alaani kuulumatonta, ohjelmistoalan hommaa.  Joskus elämä v-tuttaa, mutta saanpahan työskennellä kotona omassa rauhassa. Kävin tänä vuonna varmaan 20 haastattelussa, graafikon hommia hain mutta ei tärpännyt. Jänskään nyttenkin, että pääsenkö yhteen firmaan markkinointivastaavaksi.

Vierailija
59/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkä kokemus taloushallintoalalta, on myös alan koulutus ja työnantajien järjestämää täydennyskoulutusta. Olen tehnyt vain tämän alan töitä valmistumisestani alkaen, opiskeluaikoina tein siivoushommia. Ikää minulla on nyt 54 vuotta.

Vierailija
60/559 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku turha humanistispede.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän