Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillekkin työpaikkoja on tarjolla loputtomasti ja joillekin ei yhtään?

Vierailija
28.12.2017 |

Onko kyse huonosta tuurista vai myös itse ihmisestä?
En tunne ketään pitkäaikaistyötöntä enkä ole ollut työttömänä päivääkään, ikää 27v. Työtarjouksia tulee n. Joka toinen kuukausi, vaikka olen töissä. En ole erityisen hyvä työssäni, enkä ollut koulussa erityisen hyvä. Eli ihan tavallinen olen. Tavallista ehkä rohkeampi ja sosiaalisempi.

Voiko työttömänä olla pitkään nuoresta töitä asti töitä tehnyt, aktiivinen ja sosiaalinen ihminen?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on tällainen elämäntapatyötön vaikka työuraan mahtuu muutaman vuodenkin työsuhteita mutta sellaista ns. omaa paikkaa ei löytänyt ikinä ja nyt odottaa jotain eläkeputkea.

Vierailija
2/50 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan höpötystä verkostoitumisesta ja en tykkää linkedinissä loputtomasta itsensä korostamisesta. Silti olen siellä. Headhunterit soittelevat jatkuvasti ja tarjoavat vaikka mitä.

Verkostoituminen on myöhäistä sitten kun on jo työttömänä. Olen verkostoitunut pikkulapsesta alkaen. En tietoisesti. Olen tutustunut ihmisiin. Useisiin. Yrittänyt olla oma itseni; rehellinen ja sosiaalinen.

Verkostoituminen ei ole sitä, ettö yrittää hyötyä jostain. Vaan sitä, ettö tuntee ihmisiä ja ihmiset tuntee sinut. Jos haluaisin töitä saisin yli 20 työpaikkaa. Soittaisin tutuille yrittäjille, yritysjohtajille tai kavereille jotka ovat töissä jossain. Kertoisin tilanteen ja pyytäisin päästä haatatteluun.

Miksi ihmiset olettaa, että työmarkkinat on reilut ja töitä saa sillä, että käy koulun mutta ei tunne ketään eikä kukaan tunne osaamistasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeus ja sosiaalisuus on sun valttikortti. Itse olen aina ollut koulussa todella hyvä. Olen valmistunut huippupapereilla ja älyä löytyy. Harmikseni olen kuitenkin ujo ja hiljainen, mikä vie mahdollisuudet nyky-yhteiskunnassa työllistymiseen.

Vierailija
4/50 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkeus ja sosiaalisuus on sun valttikortti. Itse olen aina ollut koulussa todella hyvä. Olen valmistunut huippupapereilla ja älyä löytyy. Harmikseni olen kuitenkin ujo ja hiljainen, mikä vie mahdollisuudet nyky-yhteiskunnassa työllistymiseen.

Totta. Oletko miettinyt positiota, johon työllistyäkseen ei tarvitse olla sosiaalinen? Mikä sosiaalisuudessa pelottaa?

Vierailija
5/50 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Oletko miettinyt positiota, johon työllistyäkseen ei tarvitse olla sosiaalinen? Mikä sosiaalisuudessa pelottaa?

Nykyyänhän joka alalle halutaan se hölöttävin ja verkostoitunein henkilö, vaikka työ ei kyseisiä ominaisuuksia edellyttäisi. Pätevyydellä ei niin väliä...

Vierailija
6/50 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkostoitumiesta; minulla on monenlaisia kavereita. Köyhiä, rikkaita, duunareita, yritysjohtajia, yrittäjiä jne.

Silti yritän pitää kavereissani ja tuttavissani järjissään olevia ihmisiä jotka tekevät elämällään jotain.

Jos ja kun kaveripiiri koostu kunnon kansalaisista, sanotaan että tietää/tuntee vaikka 50 ihmistä. Miten 50 ihmisestä kukaan ei tiedä positiota tai osaa auttaa mihin sopisi?

En ole kultalusikka. Tavallisesta perheestä. Silti vanhempani tuntevat kanssa paljon ihmisiä. En ole ikinä hyödyntänyt vanhenpieni tai perhetuttaviemme kontakteja, mutta luonnollisesti joukkoon mahtuu yrittäjiä. Olen varma, että joku tuttu yrittäjä joka työllistää paljon ihmisiä keksisi minulle sopivaa hommaa molempia ok-tyydyttävin ehdoin, jos tarve vaatisi.

Hengaano pitkäaikaistyöttömät vain kaltaistensa kanssa? Eli kavereissa vain ja ainoastaan työttömiä ja muutama duunari?

En syyllistä järkevistä syistä työttöminä olevia tai ns. Kitkatyöttömiä. En syyllistä oikeastaan ketään.

Ihmettelen kun nyt eletään kovinta nousukautta pitkiin aikoihin niin miten tavallinen ihminen ei keksi yhtään hommaa josta joku maksaisi jotain?

Vierailija
7/50 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyyänhän joka alalle halutaan se hölöttävin ja verkostoitunein henkilö, vaikka työ ei kyseisiä ominaisuuksia edellyttäisi. Pätevyydellä ei niin väliä...

Miksi et hölötä ja verkostoidu?

Verkostoituminen kuulostaa vaikealta ja nololta. Ei väkisin voi verkostoitua.

Verkostotua voi siten, että harrataa jotain, liikkuu ihmisten ilmoilla, käyttää somea, juttelee puolituttujen kanssa jne. Ei se ole mitään väkinäistä rakettitiedettä.

Tarkoituksella en ole ikinä verkostoitunut. Väkisinhän sitä tuntee ihmisiä elämän varrelta.

Vierailija
8/50 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hölötä ja verkostoidu?

Verkostoituminen kuulostaa vaikealta ja nololta. Ei väkisin voi verkostoitua.

Verkostotua voi siten, että harrataa jotain, liikkuu ihmisten ilmoilla, käyttää somea, juttelee puolituttujen kanssa jne. Ei se ole mitään väkinäistä rakettitiedettä.

Tarkoituksella en ole ikinä verkostoitunut. Väkisinhän sitä tuntee ihmisiä elämän varrelta.

Parhaani yritän, mutta ujous on ja pysyy. Persoonaa on vaikea muuttaa.

Vierailija
9/50 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni on henkilö, joka ei löydä töitä. Millään. 

Ikävä sanoa, mutta kyllä vika on hänessä itsessään. Korkeakoulututkinto löytyy, mutta se yksin ei riitä. Ystävälläni ei ole minkäänlaisia verkostoja, työkokemusta, rohkeutta, esiintymistaitoa, huumorintajua...ei mitään. On toki herttainen tyyppi, muttei sellainen särmä. Tiedättehän. 

Vierailija
10/50 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut harkitsemaan muuttoa tästä käpykylästä, kun niihin töihin en pääse mikä kiinostaa, mutta niihin kyllä pääsen mitkä eivät minulle sovi yhtään. Tuntuu että jos on jonkun tutun tuttu, joka minua ei kyseiseen työhön halua niin ei päästetä. Tarvii kun tunte tarpeeksi ihmisiä niin voi vaikuttaa jo siihenkin, vaikka nakkaisi nenän eteen syyt miksi minun kannattaisi antaa edes yrittää. Vai voiko se johtua siitä että olen väärää sukupuolta kyseiseen alaan vielä 2017 vuonna?

Vierailija
11/50 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erittäin paljon tuttavia mutta yksikään heistä ei ole niin vaikutusvaltaisessa asemassa että voisi järjestää minulle työpaikan.

Vierailija
12/50 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt määräaikaista pätkätyötä koko ikäni ja näyttää siltä, että aina kun on työttömänä töitä hakiessaan, kukaan ei vaan ota hommiin. Ajattelevat kai, että on jotakin vikaa kun on työtön.

Oikeasti olen fiksu, koulutettu, sosiaalinen ja lähettelen aktiivisesti hakemuksia.

Silti se työttömyys vaikuttaa siten, että työssä jo olevat ajattelevat, että tuossa on joku vika kun se on työtön.

Työnhaku on kuin puolisonhakua. Tyrkytät itseäsi nokkelin eri tavoin ja odotat, vastaako toisen toiveet omiasi. Otat turpiin, kun tulee hylsy.

Vierailija
13/50 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjälle on aina töitä. Minä palkkaan jokaisen jampan provisiopohjaisesti töihin, joka osaa euron nippelin myydä vitosella.

Vierailija
14/50 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on erittäin paljon tuttavia mutta yksikään heistä ei ole niin vaikutusvaltaisessa asemassa että voisi järjestää minulle työpaikan.

Näin minullakin. Itsekään en saanut järjestettyä edes siskoani omaan työpaikkaani kesätöihin. 

Vierailija
15/50 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tutustunut ja verkostoitunut vain duunareiden ja työttömien kanssa? Ei sellainen ihminen ole vaikutusvaltainen joka voi järjestää tavallisen työpaikan. Ei siihen mikään suurmies tarvitse olla.

Vierailija
16/50 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/50 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tutustunut ja verkostoitunut vain duunareiden ja työttömien kanssa? Ei sellainen ihminen ole vaikutusvaltainen joka voi järjestää tavallisen työpaikan. Ei siihen mikään suurmies tarvitse olla.

Jos ihminen pystyy järjestämään jollekin työpaikan, hän on vaikutusvaltainen. Hänhän pystyy vaikuttamaan juuri siihen että ko. henkilö saa työpaikan. Mitenhän voisin tutustua sellaisiin ihmisiin? Pitäisi varmaan lähteä jakamaan p*llua johonkin hienomman väen kalliiseen baariin.

Vierailija
18/50 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen pystyy järjestämään jollekin työpaikan, hän on vaikutusvaltainen. Hänhän pystyy vaikuttamaan juuri siihen että ko. henkilö saa työpaikan. Mitenhän voisin tutustua sellaisiin ihmisiin? Pitäisi varmaan lähteä jakamaan p*llua johonkin hienomman väen kalliiseen baariin.

Miten nyt yleensäkkin tutustutaan ihmisiin. Ties millä tavoin. Pillua ei tarvitse antaa.

Tunnen useita yrittäjiä jotka työllistävät +500 henkeä, äkkiseltään neljä läheistä tuttavaa tulee mieleen. Eikä ole tarvinnut hienomman väen kalliisssa baareissa pyöriä vaan koulussa tutustunut ja naapurustossa.

Kuten sanoin aikasemmin verkostoituminen on myöhäistä sitten kun on jo työttömänä. Jos aloittaa verkostoitumaan lapsena jo niin on hyvissä ajoissa.

Näiden oikeasti vaikutusvaltaisten ei tarvitse verkostoitua elleivät halua. Jos omaisuutta kymmeniä-satoja miltsejä ei tarvitse välttämättä hyötyä kenenestäkään.

Vierailija
19/50 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen kun raksaduunari kaverini sanoi, että noi herrat tuolla norsuunluutornissa eivät tajua työläisten arjesta mitään.

Tarkoitti työmaakopeissa istuvis amk-insinöörejä 😂

Vaikutusvaltaisuus on suhteellista. Työttömän näkökulmasta keskijohdossa työskentelevä on vaikutusvaltainen.

Vierailija
20/50 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nyt yleensäkkin tutustutaan ihmisiin. Ties millä tavoin. Pillua ei tarvitse antaa.

Tunnen useita yrittäjiä jotka työllistävät +500 henkeä, äkkiseltään neljä läheistä tuttavaa tulee mieleen. Eikä ole tarvinnut hienomman väen kalliisssa baareissa pyöriä vaan koulussa tutustunut ja naapurustossa.

Kuten sanoin aikasemmin verkostoituminen on myöhäistä sitten kun on jo työttömänä. Jos aloittaa verkostoitumaan lapsena jo niin on hyvissä ajoissa.

Näiden oikeasti vaikutusvaltaisten ei tarvitse verkostoitua elleivät halua. Jos omaisuutta kymmeniä-satoja miltsejä ei tarvitse välttämättä hyötyä kenenestäkään.

Höpöhöpö. Harvoin on ihmisellä mahdollisuus verkostoitua oman yhteiskuntaluokkansa ulkopuolelta muutoin kuin antamalla p*llua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän