Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyydettiin köyhä yh naapuri aatoksi syömään

Vierailija
28.12.2017 |

innoissaan vastasi tulevansa lapsiensa kanssa. Ostettiin aika paljon yli omien tarpeiden ruokaa ja paljon erilaisia (enemmän kuin normaalisti, kerran enemmän syöjiäkin)

Saapui paikalle ja totesi että hän on aivan täynnä kun söivät juuri kotona :O lapsille syötti yhdet nakit ja itse söi pienen palan lohta. Pöytä oli katettuna ja iso vaiva nähty kun ne esille oltiin kaikki laitettu, pilkkomiset yms päälle vielä.

Olipa kiva, keskenämme oltais ostettu alle puolet tuosta, ajateltiin että mukava tälle köyhälle yyhoolle saada kerrankin kunnon jouluateria. Oli kyllä viimeinen kerta kun kutsuttiin.

Lapsemme leikkii useasti pihalla ja monesti valittelee miten rahat ei riitä mihinkään ja sossusta saa rahansa. Tiesi että saa jouluruoan aattona, miksi piti syödä kotona niin ettei kylässä enää jaksakkaan mitään? Meille tulivat vain hengailemaan :O

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että kyseinen yh edes on köyhä? Hyvätuloisen yh:n lapsena valittelut ja almut vitutti, meillä oli varmasti paljon paremmin varaa kaikkeen kuin naapurin viisilapsisilla duunareilla. Minulta kysyttiin naapurin toimesta ulkomaanmatkan jälkeenkin "kuka teidän reissun maksoi?" :D

Vierailija
82/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkeja joulupöydässä:DD

Hyvin on päättäjät onnistuneet tässä kansan kahtiajaossa. Hyvin tehty ja tyhmiin uppoaa kuin veitsi voihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nakkeja joulupöydässä, sepä huomaavaista.

Ruotsalaiseen joulupöytään kuuluu perinteisesti  nakit ja lihapullat, siinä Janssonin kiusauksen ohessa. 

Ai, tämä siis tapahtui Ruotsissa, en ymmärtänytkään. Vai miten naapurin perinteet kuuluvat ap:n tyhmyyteen?

Vierailija
84/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyhoot on parhaita aina rakastun niihin

Vierailija
85/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs miten ap on kutsun "köyhälle naapurin yh:lle" esittänyt? Ja ootteko muuten hyviä kavereita? Vietätte aikaa yhdessä jne? Entäs olitteko te syöneet jo ennen "köyhä-yh:n" tuloa, ja katsoitte säälivästi koko ruokailun ajan nokanvartta pitkin?

Vierailija
86/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

innoissaan vastasi tulevansa lapsiensa kanssa. Ostettiin aika paljon yli omien tarpeiden ruokaa ja paljon erilaisia (enemmän kuin normaalisti, kerran enemmän syöjiäkin)

Saapui paikalle ja totesi että hän on aivan täynnä kun söivät juuri kotona :O lapsille syötti yhdet nakit ja itse söi pienen palan lohta. Pöytä oli katettuna ja iso vaiva nähty kun ne esille oltiin kaikki laitettu, pilkkomiset yms päälle vielä.

Olipa kiva, keskenämme oltais ostettu alle puolet tuosta, ajateltiin että mukava tälle köyhälle yyhoolle saada kerrankin kunnon jouluateria. Oli kyllä viimeinen kerta kun kutsuttiin.

Lapsemme leikkii useasti pihalla ja monesti valittelee miten rahat ei riitä mihinkään ja sossusta saa rahansa. Tiesi että saa jouluruoan aattona, miksi piti syödä kotona niin ettei kylässä enää jaksakkaan mitään? Meille tulivat vain hengailemaan :O

Olisit tehnyt parempaa ruokaa.

Vierailija
87/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran eräs porukka johon  olin vastikään tutustunut halusi maksaa mun matkan jotta pääsisin heidän kanssaan viikonloppureissulle. Olin just ajatellut sanoa että ookoo voin lähteä mukaan mutta nämä ehtivät sitten sanoa että juu voivat maksaa ettei mun siksi tarvitse jäädä pois ettei ole rahaa ja katselivat toisiaan ymmärtävän näköisesti. Sanoin että kiitti vaan mutta en voi jättää lapsia niin pitkäksi aikaa. En tavannut heitä sen jälkeen enää.  En tiedä mistä olivat saaneet sellaisen kuvan ettei rahaa ollut. Tienaamme miehen kanssa yhdessä satoja tuhansia vuodessa (mies tietty enemmän kuin minua mutta silti) Mulla ei kyllä ole kuin niitä tonnin merkkilaukkuja pari kappaletta ja asumme vuokralla. Tältä palstalta olen oppinut näin myöhemmin että vuokralla asuminen on baad:) Et se se sitten ehkä oli. Ehkä ap;n naapuri ei sitten ookkaan köyhä eikä tyhmä vaikka ap niin kuvitteli?

Tämä! Olen asiasta ennenkin täällä kirjoittanut..

Meitä pidetään myös köyhinä. Saadaan jouluapua vuosittain usealta, saadaan ruokakasseja arjessa ja ruokailukutsuja.

Olen it-alalla. Pätevä palkka. Eksä myös it-alalla ja paljon lasten elämässä mukana.

Meillä on kiva ja siisti oma rivarinpätkä. Lapsilla hintavat harrastukset jne. MUTTA mulla ei ole autoa ja olen kierrätyshenkinen. Kierrän paljon kierrätyskeskuksia, kirppareita ja tykkään tuunata.

Jonkun verran olen tehnyt kavereillekin pyynnöstä juttuja. En tiedä sitten onko se sitä heidän köyhäinapua, mutta on ne jutut käytössä, mitä mulla on teetetty.

Onko se sitten tämä lähihuoltajuus vai tarkoittaako vanhan tavaran käyttö yhä automaattisesti köyhää ihmistä?

Mä olen asian ottanut monesti puheeksi, mutta olen kuulemma liian vaatimaton. Ruokakassit on jo ostettu, että otan ne sitten vastaan ja laitan vastaavia summia hyväntekeväisyyteen rahana.

Jonain päivänä tämä "pommi" räjähtää. Ihmiset hoksaa, etten olekaan köyhä. Sitten alkaa se haukkuminen, kuinka kehtasin käyttää heitä hyväkseen vuosikausia..

Tunnen, että elän jatkuvasti suurennuslasin alla. Reissussakin jos käy, niin kyllä ihmettelijöitä riittää.

Eli olette nykyajan köyhiä, pienituloisia ja yritätte esittää keskiluokkaisia. IT-alalla oleminen jo paljastaa tämän, sieltä löytyy paljon pienipalkkaista pätkätyötä ja muuta hommaa. Kukaan ei halua asua rivitalossa, paitsi keskiluokkaa esittävät pienituloiset.

Vierailija
88/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoiko se?

Vierailija
89/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anekauppaa. Jokaisella meillä asuu sisällä pieni Hursti.

Nyt sielusi on puhdas. Aamen

Vierailija
90/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs nyt vittua. Ketjuun osallistujiin iskikin tarve osoittaa, ettei Suomessa ole oikeasti köyhiä vai mikä tuli? Että ylpeys se on köyhälläkin ja ei sitä mitään ruoka-apuja tarvita?

No lopettakaa se valitus rahojen puutteesta sitten! Sillähän siitä päästään, pää kiinni.

Syökää vaan vatsanne täyteen, kukaan ei estä, eikä toiste syömään kutsu. Jumalauta teidän kanssa. Päättäkää nyt oletteko köyhiä vai ette ja eläkää sen mukaan. Oikea köyhä ottaa avun vastaan, sillä sille on oikea tarve. Ihan tiedoksi vain, että tulevaisuudessa yhä enemmän se apu tulee lähimmäisiltä, ei konkurssiin itsensä ajaneelta yhteiskunnalta.

Vierailija
91/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä teki vähän ajattelemattomasti, kun oli kutsuttu nimenomaan joulupöytään. Toisaalta varmaan iloitsi siitä, että kutsuttiin naapuriin, ja saivat seuraa. Ehkä hänelle ei se syöminen ollut pääasia, vaan se että heidän perhe haluttiin mukaan joulunviettoon. Ehkä olisitte voineet antaa perheelle vähän evästä myöhemmin syötäväksi? Toivon mukaan kuitenkin saitte ruoat kylmässä säilymään, niin etteivät menneet hukkaan.   - Entisenä yksinhuoltajana voin sanoa, että ainakin minulle oli suuri asia, jos kutsuttiin johonkin perheeseen kylään koko porukkamme. Yleensä naistuttavatkin vain silloin, kun mies oli matkoilla. Arvelivat kai, että olen aina sotapolulla miestä metsästämässä.

Vierailija
92/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rahat ruokaan riittää vaan ei hoploppeihin, vuittonin veskaan tai moloihin tai laskettelureissuihin

Eli jos raha ei riitä hoploppeihin, vuittonin veskaan tai moloihin tai laskettelureissuihin, niin sit on köyhä? Oikeasti? En minä ainakaan tunne itseäni köyhäksi.

Vierailija
93/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina kutsutaan yh:ita köyhiksi. Ne saavat kotona lorvailemallakin enemmän tukia kuin duunari tienaa palkkaa töistä.

Mistä nämä käsitykset oikein tulevat? Oon ollut yh:na pian 15 vuotta. Sinä aikana olen saanut yhteiskunnan tukia noin 50€/kk (lapsilisän yh-korotus) enemmän kuin kahden huoltajan perhe olisi saanut. Kaksi vuotta sain asumistukeakin, mutta niin saavat muutkin opiskelijat. Lopun aikaa olen ihan itse työtä tekemällä elättänyt itseni ja lapseni. Meidän perhe ei elä viidelläkympillä koko kuukautta. Ja uskoisin monien duunareiden myöskin tienaavan enemmän kuin mitä yh saa tukia - ainakin jos verrataan vastaavassa elämäntilanteessa oleviin kahden huoltajan perheisiin.

Vierailija
94/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että sinä ja miehesi ette saaneet seksiä. Kutsukaa ensi jouluksi syömään rauhoittavilla ja lihasrelaksanteilla höystettyä lanttulaatikkoa. Pukeutukaa joulupukiksi ja - muoriksi, lukitkaa lapset nakkipaketin kanssa kellaritiloihin ja kertokaa, että teette lasun ellei heikompi aines toimi käskyjenne mukaan.

Vierailija
95/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tämä köyhä yh ajatteli ettei halua syödä köyhän pariskunnan viimeisiä ruokia. Jos tarjolla oli nakkeja ja lohta arvasi heti, että teillä on taloudellisia ongelmia.

Vierailija
96/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä täydellisen hyvin tuohtumuksen. Jos kutsutaan juhla-aterialle ja vieras ilmoittaa tankanneensa etukäteen, niin se on kyllä niin älyvapaata touhua kuin olla ja voi.

Toimimalla noin osoittaa täydellistä epäkunnioitusta juhlan isäntää ja emäntää kohtaan, jotka ovat nähneet suuren vaivan ruuan eteen.

Vierailija
97/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika toope saa olla, jos kuvittelee, että yksi nainen syö enemmän kuin pariskunta. Yleensä lapsilla on tapana nirsoilla, jos ei ole heidän tutuista lempiruoistaa kyse, joten lasten takia ei isoja ruokamääriä kannata koskaan ostaa. 

Kaikille ei joululaatikot ja erikoisemmat sörsselit maistu, joten ehkä nainen yritti vain olla kohtelias sanomalla, että olivat juuri syöneet, vaikka todellisuudessa pöydästä ei löytynyt oman suun makuista syötävää. Toinen syy voi olla se, että lapsilla oli tosiaan ollut jo ruoka-aika. Sinun kutsusi oli sellaiseen aikaan, ettei niin kauaa pysty, varsinkaan lapset, olemaan syömättä.

Ei kannata ihan oikeasti leikkiä hyväntekijää, jos närkästyy siitä, ettei se 'köyhä reppana' lankeakaan edessäsi polvilleen ylistyssanoja huudellen.

Minä en kertakaikkiaan tajua näitä tämän kaltaisia selityksiä. Aikuinen ihminen ei voi olla niin sosiaalisesti vammainen ettei muka löydä joulupöydästä itselle maistuvaa ruokaa. Jos tietää ettei jouluruuat maistu, kannattaisi kyllä jättää tulematta jouluna ruokailemaan.

Lapset nyt nirsoilevat, mutta jos ei aikuinen ihminen hyvä luoja soikoon osaa syödä jouluruokia, niin jotain on pahasti pielessä.

AP sitäpaitsi mainitse, että tarjolla oli kaikenlaista herkkua, niin kyllä se antaa osviittaa siitä, että siellä oli muutakin kuin niitä perinteisiä laatikoita ja kinkkua.

Vierailija
98/98 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina kutsutaan yh:ita köyhiksi. Ne saavat kotona lorvailemallakin enemmän tukia kuin duunari tienaa palkkaa töistä.

Mistä nämä käsitykset oikein tulevat? Oon ollut yh:na pian 15 vuotta. Sinä aikana olen saanut yhteiskunnan tukia noin 50€/kk (lapsilisän yh-korotus) enemmän kuin kahden huoltajan perhe olisi saanut. Kaksi vuotta sain asumistukeakin, mutta niin saavat muutkin opiskelijat. Lopun aikaa olen ihan itse työtä tekemällä elättänyt itseni ja lapseni. Meidän perhe ei elä viidelläkympillä koko kuukautta. Ja uskoisin monien duunareiden myöskin tienaavan enemmän kuin mitä yh saa tukia - ainakin jos verrataan vastaavassa elämäntilanteessa oleviin kahden huoltajan perheisiin.

Kaikilla lapsilla kai elarit myös?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän