Miten julkisuudessa elävä ihminen voi kärsiä paniikkihäiriöstä?
Tota minä oon ihmetellyt, kun jotkut julkisuudessa paljon esillä olevat ihmiset kertovat kärsivänsä paniikkihäiriöstä. Siis mulla on paniikkihäiriö ja sen takia välttelen ihmisiä ja sosiaalisia tilanteita. Välttelen kauppoja ja toreja. Musta tuntuu ettei Ne tiedä mistä ne puhuu.
Kommentit (4)
Ei paniikkihäiriö ole sama asia kuin sosiaalisten tilanteiden pelko. Minulla kohtauksia tulee riippumatta siitä, olenko yksin vain isossa joukossa. Monesti isossa joukossa on helpompaa kun sulautuu massaan.
t. paniikkihäiriöstä myös kärsivä
Jos ihmisellä on inhohimo tehdä sitä, minkä ansiosta hän saa julkisuutta, hän kokee intohimonsa voimakkaammaksi kuin sen epämiellyttävyyden, mikä paniikkikohtauksista tulee. Paniikkihäiriöön on sitäpaitsi saatavissa lääkitystä ja terapiaa. Niiden avulla moni voi tulla oireettomiksi. Julkisuuttakin on hyvin monenlaista.
Minulla on paniikkihäiriö, mutta en välttele juuri mitään. Jos paniikki iskee, niin sittenpähän iskee. Ei sille kannata antaa periksi.
Niin no, ihan samalla tavalla ko me tavallisetkin pulliaiset. Itellä on kanssa paniikkihäiriö, mutta koskaan se ei oo julkisilla paikoilla liikkumista estänyt, ja sen jälkeen ko pääsin sinuiksi sen kanssa ni ei oo haitannu ees esiintymistä (esitelmät koulussa, työnkuvaan kuuluva ohjaaminen jne).
Ootko varma ettei sulla oo kyljessä sosiaalisten tilanteiden pelkoa?