Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö minun mennä opiskeluideni ohella takaisin vihaamaani työhön (10e/h palkka)? Hyödyt ja haitat jakoon

Vierailija
28.12.2017 |

Kyseessä on henkilökohtaisen avustajan työ. Sain toisen työn silloin joten lopetin. Vihasin yli kaiken tuota henkkarin työtä. Kyseessä oli henkilö, jolla on avustajatunteja ihan liian vähän myönnetty. Hänellä on vaan yksi avustaja (minä sillä hetkellä) ja nyt etsii taas avustajaa. Hänen luonaan töitä oli ihan hirveästi. Joka päivä täytyi juosta tukka putkella ja vahtia kelloa stressaantuneena, että ehtiikö tänään kaiken hänen tarvitsemansa tehdä ja jos ei ehdi, tuo ihminen jää pulaan enemmän tai vähemmän. Piti usein valita esim. ehdinkö siivota vai ripustaa pyykit. Astmaatikon kohdalla se siivoaminenkin oli lähes elintärkeää. Kaiken lisäksi avustettava oli jatkuvasti huonolla tuulella ja haukkui minua mm. hitaaksi ja haukkui minua persoonanakin, kun kuulemma en saa häntä hyvälle tuulelle kuten aiemmat avustajat ovat saaneet ja minulle ei kuulemma ole yhtään mukavaa jutella, mikä huonontaa hänen mielenterveyttään.

Välillä sain kyllä kehujakin tekemästäni työstä siltä työnantajalta, mutta harvemmin, en edes todellakaan joka viikko. Suurimmaksi osaksi se oli sitä riittämättömyyden tunnetta, itseni huonoksi työntekijäksi tuntemista, vaikka yritin aivan kaikkeni ja tein välillä enemmänkin kuin mistä minulle maksettiin, koska en osannut jättää ihmistä pulaan. Lähtiessäni pois tuolta hän kuitenkin kehotti hakemaan joskus toisekin hänelle töihin jos olen töitä vailla. Nyt mietin, kannattaisiko hakea.

Tiedän, että ollessani siellä töissä olen koko ajan äärimmäisen stressaantunut, vihainen, surullinen ja ahdistunut, mutta toki talouteni olisi vähän paremmassa kunnossa kuin nyt opiskellessa ilman töitä. Mitä te tekisitte?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä menisi. Parempi ottaa lainaa ja keskittyä täysillä opintoihin. Valmistumisen jälkeen voi tehdä työtä, josta oikeasti nauttii ja maksaa lainan pois. Simple as that.

Vierailija
2/2 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae työtä ja työhaastattelussa kerro suoraan ajatuksesi. Älä suostu kyykytettäväksi. Eiköhän siinä sitten selviä ottaako vai ei ja niillä ehdoilla mitä esität. Jos tunteja on liian vähän tarpeeseen nähden, niin vammaispalveluun yhdessä työnantajan kanssa ilmoitatte ettei myönnetyssä ajassa ehdi töitä tehdä. Mielestäni avustajan työssä pitää olla mahdollisuus tehdä työ rennosti avustettavan kanssa samalla seurustelen, jos hän niin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä