Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroaisinko reservistä?

Vierailija
28.12.2017 |

Tätä olen pohtinut. En päätöstä vielä tehnyt, mutta antakaa syitä puolustaa tätä maata? Miettikää nykytilannetta täällä ja maailmalla ja miten kaikki vaikututtaa. Tulevaisuudesta puhumattakaan. Armeijasta aikaa muutama vuosi.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teitä akkoja olis sinne pitäny päästää alunperinkään

Vierailija
2/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit antaa muiden mielipiteiden vaikuttaa asiaan? Eroat jos haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa, jos siltä tuntuu. Ei kai siinä sen kummempaa, käyt vaan sen viisipäiväisen täydennyskoulutuksen, ja homma on siinä. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, ettäkö vapautuisit maanpuolustusvelvollisuudesta, joten sinut voidaan yhä määrätä aseisiin tarpeen vaatiessa. Rauhan aikana et kertaamaan joudu, sen siinä voittaa.

Vierailija
4/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulun mielelläni reserviin. Odotan sitä päivää innolla että pääsen lamauttamaan tai jopa tuhoamaan isänmaata uhkaavan aakakkosen.

Vierailija
5/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotaa ei tule ja harva joutuu paria kertaa enempää kertaamaan, ellei itse halua. Todennäköisesti siviilipalveluskurssi vie enemmän aikaa kuin tulevat kertauspäiväsi.

Tulit muuten oikeaan paikkaan kysymään asiasta: Vauva-palstalle. 😂

Vierailija
6/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuulun mielelläni reserviin. Odotan sitä päivää innolla että pääsen lamauttamaan tai jopa tuhoamaan isänmaata uhkaavan aakakkosen.

Odotan sitä päivää KUN sota syttyy; aletaan jakamaan aseita ja ammuksia.

Vierailija
7/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prinssieversti kirjoitti:

Sotaa ei tule ja harva joutuu paria kertaa enempää kertaamaan, ellei itse halua. Todennäköisesti siviilipalveluskurssi vie enemmän aikaa kuin tulevat kertauspäiväsi.

Jooh, erilainen paikka kysyä, mutta ylivoimaisesti paras kaikista vaihtoehdoista. En vain ole huomannut syitä puolustaa tätä maata, ja haluaisin kuulla niitä niin naisilta kuin miehiltäkin.

Vierailija
8/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse haluat, niin toimit

Vierailija
9/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa, jos siltä tuntuu. Ei kai siinä sen kummempaa, käyt vaan sen viisipäiväisen täydennyskoulutuksen, ja homma on siinä. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, ettäkö vapautuisit maanpuolustusvelvollisuudesta, joten sinut voidaan yhä määrätä aseisiin tarpeen vaatiessa. Rauhan aikana et kertaamaan joudu, sen siinä voittaa.

Vierailija
10/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä puolustat vain eliitin etuja aseeseen tarttuessasi. Ei ne herrat ja herrain lapset siellä rintamalla ole aseineen heilumassa.

Vierailija
11/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin armeijassa kevyessä ilmatorjunnassa 2003. En ole joutunut kertaakaan käymään kertausharjoituksissa ja käsittääkseni yli 35 vuotiaita ei enää edes kutsuta kertaamaan ellei sota uhkaa. Yksi vuosi siis pitäisi pelätä kertauskutsua. :D

Tietenkin jos kouluttauduit armeijassa johonkin tärkeään tehtävään taikka sait natsoja takkiisi niin sitten voi olla kannattavaa erota reservistä jollei halua kertaamaan.

Vierailija
12/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä puolustat vain eliitin etuja aseeseen tarttuessasi. Ei ne herrat ja herrain lapset siellä rintamalla ole aseineen heilumassa.

Eli yksi syy erota armeijasta?

Vierailija
13/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jooh, erilainen paikka kysyä, mutta ylivoimaisesti paras kaikista vaihtoehdoista. En vain ole huomannut syitä puolustaa tätä maata, ja haluaisin kuulla niitä niin naisilta kuin miehiltäkin.

Mikä on mielestäsi todennäköisyys joutua puolustamaan maatasi aseellisesti? 0,00001%? Vai iskisikö salama todennäköisemmin ja veisi hengen? Etenkin kun olet ollut jo muutaman vuoden reservissä. Edes talvi- ja jatkosodassa ei ollut kovin montaa yli 30-vuotiasta reserviläistä. Joten jos liikekannallepano ei tapahdu piakkoin, on huolesi turha.

Vierailija
14/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestäsi todennäköisyys joutua puolustamaan maatasi aseellisesti? 0,00001%? Vai iskisikö salama todennäköisemmin ja veisi hengen? Etenkin kun olet ollut jo muutaman vuoden reservissä. Edes talvi- ja jatkosodassa ei ollut kovin montaa yli 30-vuotiasta reserviläistä. Joten jos liikekannallepano ei tapahdu piakkoin, on huolesi turha.

Hyvä pointti ;)

Vierailija
15/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

94-95 on suoritettu eikä kertaakaan tarvinnut kerrata.

Vierailija
16/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin erosin. Hyvä päätös. Vai oliko? En tiedä.

Vierailija
17/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pohdinnassa myös.

Vierailija
18/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä. Itse kävin 2005 intin ja jo kaks kertaa on sinne pakotettu kertaamaan, vaikka jo inttiaikana sanoin, ettei kiinnosta kertaukset...

Vierailija
19/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin armeijassa kevyessä ilmatorjunnassa 2003. En ole joutunut kertaakaan käymään kertausharjoituksissa ja käsittääkseni yli 35 vuotiaita ei enää edes kutsuta kertaamaan ellei sota uhkaa. Yksi vuosi siis pitäisi pelätä kertauskutsua. :D

Tietenkin jos kouluttauduit armeijassa johonkin tärkeään tehtävään taikka sait natsoja takkiisi niin sitten voi olla kannattavaa erota reservistä jollei halua kertaamaan.

Missä näin on sanottu? Ihan aidosti oon kiinnostunut, ku mulla on muutama vuos 35 ikärajaan.

Vierailija
20/54 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit opettellut asiat kerralla kunnolla niin ei tarvitsisi loputtomasti kerrata.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä. Itse kävin 2005 intin ja jo kaks kertaa on sinne pakotettu kertaamaan, vaikka jo inttiaikana sanoin, ettei kiinnosta kertaukset...