Aktiivimallin kumoamisessa yli 51 000 ääntä jo!
Nopeati täyttyi, nyt kaikki kirjoittamaan nimenne alle jotta tälle saadaan vielä pontta!
Kommentit (49)
Äsken kävin allekirjoittamassa ja tuolloin oli 51800, 5 minuutin päästä luku oli jo 52 300! Hyvä hyvä!!!
Allekirjoittakaa samalla aloite:
Kansanedustajien sopeutumiseläkkeen poistosta (11.8.2017)
– Kaikki kansalaisaloitteet otetaan käsittelyyn, mutta valiokunta loppuviimeksi katsoo, mitä sille tehdään. Valiokunta ratkaisee sen, ryhtyykö se käsittelemään aloitetta. Kaikkia on tähän mennessä ryhdytty, joten voisin kuvitella, että tätäkin, sanoo eduskunnan lainsäädäntöjohtaja Tuula Kulovesi.
Eduskunta kokoontuu seuraavan kerran vasta 5. helmikuuta. Jos valiokunta ryhtyy käsittelemään kansalaisaloitetta, käsittely alkaa normaaliin tapaan asiantuntijakuulemisilla. Senkin jälkeen valiokunta voi vielä harkita, tekeekö se aloitteesta mietinnön vai ei, Kulomäki kertoo. (Yle)
Eli allekirjoituksia lisää vaan, jotta valiokunnalle ei jää epäselväksi käsittelisikö vai ei!
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoittakaa samalla aloite:
Kansanedustajien sopeutumiseläkkeen poistosta (11.8.2017)
Todellakin! Aivan liian vähän ääniä tällä aloitteella, vaikka on aivan yhtä tärkeä. Ei sitä Suomea tälläkään nousuun saa, mutta helpottaapahan ainakin hieman. Miettisivät varmaan sitten kansanedustajatkin, mitä tulevaisuudessa päättävät.
Up! Kaikki allekirjoittamaan. Niin työttömät kuin töissäolevatkin. Olen itse "työtön" töissä =pätkätöissä jo seitsemättä vuotta, ja hyvin vähän työttömyyskorvausta saanut, vakipaikkaa ei vain saa. Koskaan ei tiedä koska tämäkin vähä loppuu. Mutta tuo "malli" on jo röyhkeydessään ennen kuulumaton. Kuka työnantaja palkkaa?
Ette kai te ihan oikeasti kuvittele että aktiivimallia kumottaisiin jonkun kansalaisaloitteen perusteella? Ette voi olla tosissanne. Hallituksella on valitettavasti mandaatti tehdä tätä paskaa, koska heillä on enemmistö, joka on valittu VAALEILLA. Tätä on demokratia. Jos ei osaa äänestää kun sen hetki on, on turha ulista kun pannaan kakkoseen.
Kyllä tässä nyt pannaan Sipilää kakkoseen.
Puolessa tunnissa on tullut melkein 3000 ääntä lisää. Kerrankin suomalaiset lähtevät bariikadeille, vaikkakin vaatimattomasti netissä :D
200 000 olisi vakuuttava määrä :)
Uutisoitu Ylen kuuden uutisissa 👍
Oltiin just ykkösen uutisissa, hyvä me!
Vierailija kirjoitti:
Ette kai te ihan oikeasti kuvittele että aktiivimallia kumottaisiin jonkun kansalaisaloitteen perusteella? Ette voi olla tosissanne. Hallituksella on valitettavasti mandaatti tehdä tätä paskaa, koska heillä on enemmistö, joka on valittu VAALEILLA. Tätä on demokratia. Jos ei osaa äänestää kun sen hetki on, on turha ulista kun pannaan kakkoseen.
Ehkä ei kaadu. Minä äänestin jo viime vaaleissa oikein. Ja luulen, että jos malli ei kaadu ja pian, ensi vaalit ovat mullistavat. Sitä ennen on vaasti nähty kyllä jo yhtä sun toista.
Vierailija kirjoitti:
Eli parempi vaan alistua ja olla hiljaa. Mitään ei kannata yritää.
Mun mielestä on hyvä, että asia on noussut julkisuuteen. Josko porukka viimein edes tajuaisi mistä laissa on kysymys. Tänäänkin pöyhkeä Iltasanomien kolumnisti taas kerran virheellisesti luuli, että kysymys on siitä, että työttömän pitää tän mallin mukaan hakea aktiivisesti töitä. Että onpas laiskoja kun ulisevat kun pitää hakea.
Kun se ei tässä riitä. Pitää saada palkkatyö tai osallistua nimenomaan TE-toimiston tarjoamaan toimintaan. Vapaaehtoistyö tai omatoiminen opiskelu ei kelpaa.
Kun edes tämä saatais tietoisuuteen, sekin olisi hyvä. Eiköhän työttömät ole jo alistuneet siihen, että turva laskee. Kulutuksestahan se vaan on pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kaadu. Minä äänestin jo viime vaaleissa oikein. Ja luulen, että jos malli ei kaadu ja pian, ensi vaalit ovat mullistavat. Sitä ennen on vaasti nähty kyllä jo yhtä sun toista.
En jaksa uskoa että seuraavissa vaaleissa tulee muutoksia. Kokoomus on gallupeissa suurin puolue ja tulee olemaan sitä vaalienkin jälkeen. Suomalainen työväestö ja kurjalisto on niin passiivista ja typerää, että se sallii tämän tapahtuvan kerta toisensa jälkeen.
55 000 menee heittämällä rikki jo tänään.
Eipä kiinnosta kirjoittaa. Ei ole suuri vaiva mennä esim. kehittämään työnhakutaitoja tai osaamistaan. On vaan niin kiva maata pankilla takapuoli homeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli parempi vaan alistua ja olla hiljaa. Mitään ei kannata yritää.
Mun mielestä on hyvä, että asia on noussut julkisuuteen. Josko porukka viimein edes tajuaisi mistä laissa on kysymys. Tänäänkin pöyhkeä Iltasanomien kolumnisti taas kerran virheellisesti luuli, että kysymys on siitä, että työttömän pitää tän mallin mukaan hakea aktiivisesti töitä. Että onpas laiskoja kun ulisevat kun pitää hakea.
Kun se ei tässä riitä. Pitää saada palkkatyö tai osallistua nimenomaan TE-toimiston tarjoamaan toimintaan. Vapaaehtoistyö tai omatoiminen opiskelu ei kelpaa.
Kun edes tämä saatais tietoisuuteen, sekin olisi hyvä. Eiköhän työttömät ole jo alistuneet siihen, että turva laskee. Kulutuksestahan se vaan on pois.
Kannatan toki tätä aloitetta, ei siinä mitään. Mutta kerro minulle miksi jengi ei äänestä vaaleissa ja miten esimerkiksi Kokoomus voi olla gallupien kuningas kerta toisensa jälkeen? Kerro, en ymmärrä. Eihän se sovi yhtälöön ollenkaan.
Otetaan tavoitteeksi 100 000 ääntä tammikuun ekan viikon aikana!