Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten elatusmaksut määräytyvät? Muitakin kysymyksiä.

Vierailija
28.12.2017 |

Miehen sukulainen valittaa joutuvansa maksamaan yhdestä lapsesta liikaa elatusmaksuja. On totta että hän ei tienaa yrityksellään paljoa, mutta oma elämänhallintansa on niin pielessä ettei ole hoitanut veroasioitaan niin, että tulotiedot olisivat ajantasalla ja varmaan maksaa liikaa. Ei myöskään maksa elatusmaksuja vapaaehtoisesti vaan ne menee ulosoton kautta pari kertaa vuodessa kun yritys saa rahaa.

Itse en ole koskaan ollut elatusasioiden kanssa tekemisissä joten kysyn täältä: miten ne määräytyy?

Tämän miehen exän mukaan sosiaaliviranomaiset tms laskevat lapsen elatuksen mm. hänen asuntolainansa ja lapsen päivähoitokulujen mukaan, eli katsovat mitä lapsen eläminen äidillään maksaa, sitten laskevat prosenttiosuudet vanhempien tuloista. Vaikuttaako tuohon etävanhemman omaisuus (esim. metsän omistus)? Entä miksi äito joutuu odottamaan ulosottoa eikä esim. Kela maksa koko summaa kuukausittain ja peri tältä luuseri-isältä? Vai saisiko äiti silloin sen minimielatusmaksun oikean summan sijaan?

Eli vääntäkää mulle rautalangasta?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi mitenkään tietää miten toisilla on. Itse olen kirjoittanut nimen alle paperia lukematta ja niillä on menty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä