Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkinen väkivalta? Voiko joku kertoa että mitä se on?

Vierailija
28.12.2017 |

Kaipaan jonkinlaista ytimekästä vastausta. Ehkä muutama lause jossa pureudutaan olennaiseen.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue äitihullun ketjuja niin selviää nopeasti.

Vierailija
42/48 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen jatkaa helposti vanhemmiltaan opittua käytöstä. Henkistä väkivaltaa ei ehkä ymmärrä lapsena lapsuudenkodissaan, sen ymmärtää vasta aikuisena, jos ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini on ollut aina tympeä henkisen väkivallan harjoittaja.

Siitä ei ole seurannut elämässäni mitään hyvää...

Niin minunkin, tuollainen passiivis-aggressiivinen kuten edellä kuvattiin: tympeä, murjottava, tuhahteleva, muut sivuuttava, pienillä kommenteilla lyttäävä. On ihan uskomatonta, miten paljon pienetkin eleet ja sanat (tai puhumattomuus) voi satuttaa. Samalla hän on myös marttyyriyteen taipuvainen ja jaksaa aina muistuttaa, mitä kaikkea hän on tehnyt muiden eteen. 

Tuo passiivis-aggressiivisuus (tympeys, mykkäkoulu jne.) on erityisen hankala asia siksi, että jos ottaisin asian puheeksi, äiti olisi täysin ymmällään. Eihän hän ole sanonut tai tehnyt mitään! En aio ottaa asiaa puheeksi, koska se ei johtaisi mihinkään. 

Aivan kuin minun äidistäni puhuisit.

Mehän ollaan vain joukko sikoja, jotka pilattiin hänen mahdollisuus lukea esim. lääkäriksi itsensä.

Itse harrasti suojaamatonta seksiä todistetusti useamman kerran... meidän syytä, että joku siittiö sitten hedelmöitti munasolunsa....

Eihän hän ole ikinä mitään väärää tehnyt. Ollut ihan "tavallinen" äiti... sairasta millaisille ihmisille luoja suo lapsia. 

Vierailija
44/48 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://Henkisen väkivallan piirteitä:  Otteita mielenterveysseuran listasta:

A) Oikeuksiasi tasa-arvoiseen kohteluun ei kunnioiteta.

B) Hallintaan pyrkiminen, kuten Uhkailu, kiristäminen tai pelottelu.

Perheessä puoliso voi esimerkiksi kohdella lapsianne ilkeästi saadakseen sinut tekemään asiat niin kuin haluaa. Henkinen väkivalta perheessä aiheuttaa vahinkoa myös lapsille.

C)Tarkkailu ja toiminnan rajoittaminen. Perheessä sinun esimerkiksi odotetaan olevan ”tilivelvollinen” menemisistäsi ja tekemisistäsi puolisollesi etkä saa itse päättää asioistasi.

D)Vaatimukset tai pakottaminen toimimaan kuten toinen haluaa esimerkiksi väkivallalla uhkaamalla. Eristäminen, esimerkiksi ihmissuhteisiin vaikuttamalla tai niistä kieltämällä.

https://www.mielenterveysseura.fi/fi/mielenterveys/vaikeat-elämäntilanteet/väkivalta/henkinen-väkivalta-satuttaa-sisältäpäin

Tulostin vaimolle tuon mielenterveysseuran määritelnmän henkisestä väkivallasta. Hän kysyi että olenko itse lukenut sen? Sitten hän luki ja sanoi että voi hyvin samaistua listaan ja otti esimerkin vuosien takaisesta toiminnastani.

Omassa toiminassaan ei ilmeisesti nähnyt mitään parannettavaa, ei ainkaan maininnut mitään sen suuntaista.

ap.

Vierailija
45/48 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsittänyt homman niin että tuntematonta ihmistä kohtaan, jonka kanssa arvomaailma/näkemykset ei kohtaa, saa käyttää henkistä väkivaltaa ilman seuraamuksia. Kun teet saman läheiselle / rakkaalle ihmiselle, tällöin on kyse henkisestä väkivallasta.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Vierailija
46/48 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheessä puoliso voi esimerkiksi kohdella lapsianne ilkeästi saadakseen sinut tekemään asiat niin kuin haluaa. Henkinen väkivalta perheessä aiheuttaa vahinkoa myös lapsille.

C)Tarkkailu ja toiminnan rajoittaminen. Perheessä sinun esimerkiksi odotetaan olevan ”tilivelvollinen” menemisistäsi ja tekemisistäsi puolisollesi etkä saa itse päättää asioistasi.

D)Vaatimukset tai pakottaminen toimimaan kuten toinen haluaa esimerkiksi väkivallalla uhkaamalla. Eristäminen, esimerkiksi ihmissuhteisiin vaikuttamalla tai niistä kieltämällä.

https://www.mielenterveysseura.fi/fi/mielenterveys/vaikeat-elämäntilanteet/väkivalta/henkinen-väkivalta-satuttaa-sisältäpäin

Tulostin vaimolle tuon mielenterveysseuran määritelnmän henkisestä väkivallasta. Hän kysyi että olenko itse lukenut sen? Sitten hän luki ja sanoi että voi hyvin samaistua listaan ja otti esimerkin vuosien takaisesta toiminnastani.

Omassa toiminassaan ei ilmeisesti nähnyt mitään parannettavaa, ei ainkaan maininnut mitään sen suuntaista.

ap.

Todennäköisimmin olette molemmat olleet toisianne kohtaan väkivaltaisia vuosien aikana, henkisesti. Ulkopuolinen, puolueeton ammattilainen voisi auttaa teitä rakentamaan väkivallatonta suhdetta. Oletteko huomioinneet teidän kummankin perhetaustan, mikä vaikutus sillä on ollut toimintapoihinne?

Vierailija
47/48 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käsittänyt homman niin että tuntematonta ihmistä kohtaan, jonka kanssa arvomaailma/näkemykset ei kohtaa, saa käyttää henkistä väkivaltaa ilman seuraamuksia. Kun teet saman läheiselle / rakkaalle ihmiselle, tällöin on kyse henkisestä väkivallasta.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Olet väärässä. Tuntematontakin kohtaan voi olla seuraamukset, mm. kunnianloukkaussyyte. Ja miksi vahingoittaisit rakastasi, miksi ette  pikemmiten hae apua?

Vierailija
48/48 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Todennäköisimmin olette molemmat olleet toisianne kohtaan väkivaltaisia vuosien aikana, henkisesti. Ulkopuolinen, puolueeton ammattilainen voisi auttaa teitä rakentamaan väkivallatonta suhdetta. Oletteko huomioinneet teidän kummankin perhetaustan, mikä vaikutus sillä on ollut toimintapoihinne?

Oli perhetausta millainen tahansa niin ei oikeuta henkistä väkivaltaa. Samoin jos toisen toiminta ei täysin tyydytä, niin ei oikeuta henkistä väkivaltaa. 

Ei mitään kollektiivista syyllisyyttä kiitos. Voi suoraan lukea mielenterveysseuran luettelosta että harrastaako henkistä väkivaltaa vaiko ei, selittelyt vähemmälle.

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi