Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yritys kiertää postimyynnin lainsäädäntöä

Vierailija
28.12.2017 |

Yritys myy vaatteita postimyynnillä jossa on lain mukaan oltava 14 päivän palautusoikeus. Yritys myy tiettyä takkimallia alennuksella jonka yhteydessä ilmoittaa että aletuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi jos on suomalainen yritys kyseessä. Usein vaan tuuppaavat olemaan ulkomaalaisia joilla on suomekieliset .fi sivut. Tavarat tulee sitten kiinasta joskus parin kuukauden kulutta. 

Vierailija
2/11 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alennus millään tapaa vapauta myyjää 14 päivän palautusoikeudesta.

Vai onko jollain parempaa tietoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on suomenkieliset nettisivut niin firma saa olla vaikka hinkuintiasta, siihen sovelletaan suomen kuluttajansuojalakia.

Vierailija
4/11 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Jos on suomenkieliset nettisivut niin firma saa olla vaikka hinkuintiasta, siihen sovelletaan suomen kuluttajansuojalakia.

Mielenkiintoista, laki ei taida ihan verkkosivujen kielen mukaan noudatettava asia vaan yrityksen sijaintimaa määrittää, minkä maan lakien mukaan esim. palautukset toimivat. Fiksumpaa olisi laittaa niin, että aletuotteiden palautukset kuluttajan tulee maksaa itse.

Vierailija
5/11 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Jos on suomenkieliset nettisivut niin firma saa olla vaikka hinkuintiasta, siihen sovelletaan suomen kuluttajansuojalakia.

Mielenkiintoista, laki ei taida ihan verkkosivujen kielen mukaan noudatettava asia vaan yrityksen sijaintimaa määrittää, minkä maan lakien mukaan esim. palautukset toimivat. Fiksumpaa olisi laittaa niin, että aletuotteiden palautukset kuluttajan tulee maksaa itse.

Höpöhöpö. Suomenkielellä kun myydään etänä Suomeen niin suomen lakien mukaan mennään. Tämä on fakta.

Vierailija
6/11 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovinkaan moni verkkokauppa joka Suomessa toimii, ei sijaitse Suomessa. Silti niihin sovelletaan suomen kuluttajasuojalakia. Nyt valoja päälle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Jos on suomenkieliset nettisivut niin firma saa olla vaikka hinkuintiasta, siihen sovelletaan suomen kuluttajansuojalakia.

Mielenkiintoista, laki ei taida ihan verkkosivujen kielen mukaan noudatettava asia vaan yrityksen sijaintimaa määrittää, minkä maan lakien mukaan esim. palautukset toimivat. Fiksumpaa olisi laittaa niin, että aletuotteiden palautukset kuluttajan tulee maksaa itse.

Höpöhöpö. Suomenkielellä kun myydään etänä Suomeen niin suomen lakien mukaan mennään. Tämä on fakta.

Mihinkäs sitten valitat, jos homma ei toimi? Suoraan Kiinaan ja alat lukemaan meidän lakikirjasta?

Vierailija
8/11 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Jos on suomenkieliset nettisivut niin firma saa olla vaikka hinkuintiasta, siihen sovelletaan suomen kuluttajansuojalakia.

Mielenkiintoista, laki ei taida ihan verkkosivujen kielen mukaan noudatettava asia vaan yrityksen sijaintimaa määrittää, minkä maan lakien mukaan esim. palautukset toimivat. Fiksumpaa olisi laittaa niin, että aletuotteiden palautukset kuluttajan tulee maksaa itse.

Höpöhöpö. Suomenkielellä kun myydään etänä Suomeen niin suomen lakien mukaan mennään. Tämä on fakta.

Hah, toi oli hyvä. Nauroin ääneen, kiitos illan piristyksestä sinulle. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Jos on suomenkieliset nettisivut niin firma saa olla vaikka hinkuintiasta, siihen sovelletaan suomen kuluttajansuojalakia.

Mielenkiintoista, laki ei taida ihan verkkosivujen kielen mukaan noudatettava asia vaan yrityksen sijaintimaa määrittää, minkä maan lakien mukaan esim. palautukset toimivat. Fiksumpaa olisi laittaa niin, että aletuotteiden palautukset kuluttajan tulee maksaa itse.

Höpöhöpö. Suomenkielellä kun myydään etänä Suomeen niin suomen lakien mukaan mennään. Tämä on fakta.

Mihinkäs sitten valitat, jos homma ei toimi? Suoraan Kiinaan ja alat lukemaan meidän lakikirjasta?

Eli tämän logiikan mukaan kuluttajansuojalaki koskee vain Suomessa toimipisteen omaavia yrityksiä. Nyt äkkiä kaikki firmat siirtämään kirjat ulkomaille niin teitä ei koske suomen lait!

Vierailija
10/11 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Jos on suomenkieliset nettisivut niin firma saa olla vaikka hinkuintiasta, siihen sovelletaan suomen kuluttajansuojalakia.

Mielenkiintoista, laki ei taida ihan verkkosivujen kielen mukaan noudatettava asia vaan yrityksen sijaintimaa määrittää, minkä maan lakien mukaan esim. palautukset toimivat. Fiksumpaa olisi laittaa niin, että aletuotteiden palautukset kuluttajan tulee maksaa itse.

Höpöhöpö. Suomenkielellä kun myydään etänä Suomeen niin suomen lakien mukaan mennään. Tämä on fakta.

Kuinka Suomen laki tavoittaa Mr. Zhongin Zhuhaissa? Pelkkä postimaksu tavaran palauttamiseksi Kiinaan maksaa enemmän kuin koko ostos, niin asiakkaan ei kannata tehdä asialle yhtään mitään vaan niellä tappionsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Kovinkaan moni verkkokauppa joka Suomessa toimii, ei sijaitse Suomessa. Silti niihin sovelletaan suomen kuluttajasuojalakia. Nyt valoja päälle...

Sovelletaanko? Miksi ihmeessä viranomaiset ovat eri mieltä kanssasi. Tuo kertomasi pätee vain EU:n sisällä, ei esim. silloin, kun teet kauppaa aasialaisten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme